Wizytówka biznesowa – jak powinna wyglądać?
Pierwsza wizytówka jak wiele innych rzeczy pochodzi z….Tak, właśnie! Z Chin!
Nie, to nie jest żart. Powstała już w XV wieku, gdy nasi marketingowcy nie mieli jeszcze pojęcia, że w przyszłości będą tworzyć digital marketing i inne cuda.
W Chinach wizytówkę miał każdy urzędnik. Było na niej standardowo: imię, nazwisko i nazwa stanowiska. Pięknie!
Tyle się dowiedziałeś o samych Chinach. Teraz mamy dla Ciebie jeszcze trochę wiedzy dotyczącej współczesności, czyli wizytówek biznesowych.
- Wizytówki dla artystów
W świecie biznesu bez wizytówki nie da się przetrwać. Nawet, jeżeli obracasz się w branży dzieł sztuki.
Artyści, dziennikarze, agencje reklamowe itp., wszyscy muszą mieć przy sobie wizytówki. Może jakiś head hunter wypatrzy ich w tłumie i wywróży wielką karierę?
Wizytówka dla prawdziwego artysty powinna być maksymalnie kolorowa. Można umieścić na niej motto życiowe, cytat z ulubionego autora lub fragment wiersza. Wszystko po to, aby jak najlepiej się zaprezentować i zapaść w pamięć.
- Jak powinna wyglądać dobra wizytówka biznesowa?
Bardzo ważne jest dopasowanie wyglądu wizytówki do wizerunku, jaki jako osoba lub firma pragniesz posiadać na rynku.
Ważne, aby układ graficzny był czytelny. Proponujemy ponadczasową biel. Możesz zastosować również papier gładki powlekany lub niepowlekany oraz ozdobny. Wizytówkę można zabezpieczyć i uszlachetnić poprzez laminowanie folią – matową, błysk lub aksamitną (soft touch), położenie lakieru UV wybiórczego: płaski, wypukły 3D lub z brokatem, tłoczenie wklęsłe lub wypukłe.
Do bardziej wyróżniających się uszlachetnień należą hot stamping i Liquid metal.
Hot stamping to technologia gdzie folia za pomocą matrycy jest na gorąco wgrzewana w papier, dostępne są różne kolory oraz efekty. np. holograficzny.
Liqud metal z kolei daje efekt płynnego metalu na powierzchni, jest on w przeciwieństwie do hot stampingu wypukły, nie jest wtłaczany w papier. Tutaj również dostępne są różne kolory.
W standardzie wizytówka biznesowa ma wymiary 90×50 mm lub 85×55 mm. Zalecany jest prostokątny kształt. I co dalej?
Na górnej stronie wizytówki biznesowej, czyli na recto, powinien być nadruk. Z tej strony wizytówka biznesowa może mieć fakturę gładką lub chropowatą, ozdobną.
Natomiast strona dolna, czyli verso musi być pusta. Jest ona wykorzystywana do zapisania informacji. Zawsze zależy zaczynać zapisywanie od strony zadrukowanej.
Skoro już tyle wiesz na temat wizytówek biznesowych, to teraz dobrze byłoby je po prostu wydrukować w dużych ilościach. Do zrealizowania tego zadania serdecznie polecamy Ci Drukarnię Wydruk w Katowicach. Gwarancja najwyższej jakości w mieście! W końcu ta drukarnia istnieje w nim od bardzo wielu lat!