Jak zrobić live na Instagramie? Transmisja na żywo
Rozważasz rozpoczęcie prowadzenia relacji na żywo na Instagramie? Transmisje live są bez wątpienia jedną z najważniejszych funkcji w tym popularnym serwisie. Do organizacji takich spotkań z fanami należy jednak dobrze się przygotować. Sprawdź, co warto wiedzieć o prowadzeniu transmisji na żywo na Instagramie.
Czym jest transmisja na żywo na Instagramie?
Transmisja na żywo jest funkcją, która umożliwia użytkownikom Instagrama udostępnienie wideo w czasie rzeczywistym. Widzowie mogą zobaczyć obraz z przedniej lub tylnej kamery w smartfonie. Widok można też przełączać w trakcie transmisji. Tematyka i forma live’u są niemal dowolne, ale nie mogą naruszać regulaminu serwisu. Wiele firm, influencerów i innych osób decyduje się na przeprowadzenie transmisji na żywo np. z dyskusji panelowych, wywiadów, występów artystycznych czy też nawet pokazów mody bądź ślubu.
Live jest też świetną opcją dla osób, które tworzą webinary, prezentacje, poradniki wideo i podcasty. Można również po prostu porozmawiać z fanami np. z domu lub podczas podróży. Ponadto Instagram umożliwia bezpośrednią interakcję pomiędzy widzami i organizatorem poprzez m.in. komentarze i polubienia. Transmisję na żywo można przeprowadzić samodzielnie lub zorganizować wspólny live z innymi twórcami. Dodatkowe osoby można zaprosić do live’u w dowolnym momencie transmisji.
Dlaczego warto robić transmisje na żywo?
Dla wielu twórców przeprowadzenie transmisji na żywo jest dość sporym wyzwaniem. Warto jednak zdecydować się na taką formę kontaktu z fanami, ponieważ live’y mają naprawdę wiele zalet. Przede wszystkim umożliwiają bezpośrednią interakcję ze społecznością Instagrama. Można w czasie rzeczywistym odpowiadać na komentarze i pytania widzów czy też prowadzić z nimi dyskusje. Pozwala to na stworzenie bardziej osobistej więzi z fanami i zwiększenie zaangażowania obserwujących. Współcześni odbiorcy lubią również autentycznych twórców, a transmisja na żywo jest świetną okazją do pokazania swojej prawdziwej osobowości.
Ponadto transmisje live cieszą się sporym zainteresowaniem i często generują więcej reakcji niż zwykłe posty. Częściowo ma to związek z tym, że serwis wysyła do obserwujących powiadomienia o rozpoczęciu transmisji na żywo. Live jest też skutecznym sposobem na promowanie swojego biznesu i zwiększanie świadomości marki. Ponadto można w tym czasie zarobić pieniądze poprzez udostępnienie widzom np. linku do zostawienia datków.
Jak zrobić transmisję na żywo?
Przeprowadzenie transmisji na żywo na Instagramie jest naprawdę łatwe. Wystarczy postępować zgodnie z poniższymi krokami:
- Otwórz aplikację Instagram i zaloguj się do swojego konta.
- Na dole ekranu głównego kliknij ikonę z plusem i wybierz opcję “Live”.
- Po lewej stronie ekranu możesz kliknąć ikony, dzięki którym dodasz tytuł transmisji, wybierzesz odbiorców i zaplanujesz live na konkretny termin.
- W prawym górnym rogu możesz przejść do ustawień dotyczących transmisji.
- Na dole w centralnej części ekranu masz do wyboru filtry, a także przycisk rozpoczynający transmisję na żywo.
- Kliknij przycisk rozpoczynający transmisję na żywo.
Podczas transmisji możesz m.in. pisać i odpowiadać na komentarze, wyrażać zgodę na dołączenie do streamu, zapraszać widzów, wysyłać wiadomości czy też zmieniać ustawienia dotyczące filtrów. W celu zakończenia transmisji na żywo kliknij ikonę z literą “X” w prawym górnym rogu. Potwierdź chęć zakończenia transmisji.
Aby zapisać transmisję dla użytkowników na później, należy po zakończeniu live’a skorzystać z opcji udostępnienia. Pozwoli to na publikację wideo w formie rolki na profilu. Relacje live są też dostępne przez 30 dni w Archiwum transmisji na żywo.
Sprawdź też jak zrobić live na TikToku: https://superlajki.pl/jak-zrobic-live-na-tiktoku/
Co jeszcze warto wiedzieć o transmisjach na Instagramie?
Przed rozpoczęciem transmisji na żywo warto sprawdzić stabilność połączenia internetowego. Użytkownicy Instagrama nie przepadają za sytuacjami, gdy live co chwilę jest przerywany lub wymaga wcześniejszego zakończenia. Ponadto warto zaplanować szczegóły spotkania, spisać tematy do poruszenia i ustalić przebieg transmisji. Należy jednak pamiętać o tym, że widzowie mogą zgłaszać live naruszający zasady społeczności Instagrama, co może skutkować zakończeniem transmisji. Obecnie Instagram pozwala na prowadzenie transmisji na żywo o długości maksymalnie 4 godzin. Jest to spora zmiana, ponieważ jeszcze jakiś czas temu limit czasowy wynosił 1 godzinę. Po przekroczeniu 4 godzin live zostanie zakończony, ale możliwe jest niemal natychmiastowe rozpoczęcie kolejnej transmisji. Funkcja transmisji na żywo jest dostępna dla wszystkich użytkowników. Live mogą przeprowadzić zarówno osoby z kontem profesjonalnym, jak i osobistym i prywatnym.