Social menu is not set. You need to create menu and assign it to Social Menu on Menu Settings.

24 kwietnia 2024

Voicebot: Jakie korzyści przynosi automatyzacja  komunikacji z klientami?

Nowoczesne narzędzia technologiczne znajdują coraz szersze zastosowanie w obsłudze klienta. Świetnym tego przykładem są voiceboty. Tego typu asystent głosowy pozwala na usprawnienie codziennej pracy firmy oraz zautomatyzowanie części obszaru komunikacji na linii firma – klient. Sprawdź, czym jest ta technologia i jakie korzyści może przynieść Twojemu przedsiębiorstwu.

Czym jest i jak działa Voicebot?

W dużym skrócie voicebot to narzędzie, które umożliwia zautomatyzowaną interakcję z obecnymi klientami lub potencjalnymi klientami (leadami). Odpowiednio zaimplementowany i skonfigurowany voicebot przekłada się na usprawnienie wielu procesów w przedsiębiorstwie, zwiększenie jego wydajności oraz przychodów. Podstawa działania tego programu komputerowego opiera się na technologii automatycznego rozpoznawania mowy w ramach AI. Dzięki temu narzędzie z powodzeniem może obsługiwać rozmowy wychodzące lub przychodzące. Oczywiście należy stosować je z wyczuciem oraz tam, gdzie ma to swoje biznesowe uzasadnienie. W trakcie pracy voicebota budowana jest baza wiedzy (podobnie jak przy chatbocie), na podstawie której narzędzie uczy się z wykorzystaniem NLP. 

Potencjał zastosowania voicebotów w komunikacji z klientami

Z roku na rok potencjał zastosowania voicebotów wzrasta. Jest to związane z rozwojem tej technologii. Od lat narzędzie to jest chętnie wykorzystywane w działach call center, czyli obsługi klienta. Odpowiednio zaprogramowany voicebot jest w stanie rozwiązywać wiele podstawowych problemów klientów oraz odpowiedzieć na ich potrzeby lub wątpliwości. Obecnie program ten wykorzystuje się przede wszystkim przy:

  • udzielaniu podstawowych informacji;
  • odpowiadaniu na najczęściej zadawane pytania (FAQ);
  • umawianiu spotkań biznesowych i sprzedażowych (np. zaproszenia na wydarzenie);
  • infolinii przychodzącej;
  • kwalifikacji leadów;
  • zebraniu podstawowych informacji przed przekierowaniem konwersacji do sprzedawcy;
  • autoryzacji klientów;
  • przeprowadzaniu klienta przez menu wyboru celu rozmowy z konsultantem (klasyfikacja połączeń).

To tylko kilka podstawowych zastosowań. Wskazują na to, że implementacja voicebota ma uzasadnienie w wielu sektorach. Odpowiednio użyte narzędzie pozwoli utrzymać pożądaną jakość obsługi.

W jakich branżach sprawdzi się bot głosowy?

Tak naprawdę wdrożenie voicebota telefonicznego sprawdzi się w różnych branżach. Program można wykorzystywać na różnych etapach interakcji z obecnym klientem lub w celu pozyskiwania nowych klientów. Obecnie voiceboty są coraz powszechniejsze w takich branżach jak: 

  • usługi medyczne;
  • finanse i bankowość;
  • telefonie komórkowe;
  • ubezpieczenia;
  • e-commerce;
  • usługi windykacyjne;
  • usługi turystyczne;
  • działy call center. 

Jako EasyCall specjalizujemy się w przygotowaniu voicebotów pod konkretne zadanie. Najpierw dowiemy się, jakie masz potrzeby oraz czego oczekują Twoi klienci. Na podstawie zebranych danych przygotujemy narzędzie do realizacji danego celu. 

Korzyści związane z wdrożeniem voicebota i automatyzacją komunikacji

Korzyści wykorzystania botów głosowych w firmie jest bardzo wiele i są one nie do przecenienia. Przede wszystkim narzędzie to pozwala na zautomatyzowanie części komunikacji na linii firma – klient. Przekłada się to na realną oszczędność czasu. Poniżej w kilku zdaniach przedstawiono podstawowe korzyści z wdrożenia voicebota. 

Optymalizacja kosztów

Optymalizacja kosztów prowadzonego biznesu to wyzwanie, przed którym staje każdy właściciel. Dzięki voicebotom jest to jeszcze łatwiejsze. Głosowy asystent może przejąć znaczną część interakcji związanej m.in. z: wdrożeniem nowych pracowników do firmy, rekrutacją, kwalifikacją klienta, uwierzytelnianiem klienta czy też przyjmowaniem zgłoszeń i zapytań. W efekcie pracownicy skupiają się na innych działaniach, które są kluczowe z punktu budowania przychodów przedsiębiorstwa. Oparty na sztucznej inteligencji wirtualny asystent w postaci voicebota pozwala także na zredukowanie zatrudnienia. Jest to związane z tym, że przejmuje część obowiązków. Ponadto urządzenie działa przez 24h na dobę, zachowując jednakową jakość. Przekłada się to na niższe koszty utrzymania firmy. 

Standaryzacja procesu komunikacji

Nie od dziś wiadomo, że standaryzacja procesu komunikacji z klientem oraz utrzymanie wysokiej jakości obsługi są bardzo ważne. W dużej mierze to dzięki nim możliwe jest utrzymanie dotychczasowych oraz pozyskiwanie nowych klientów. Voicebot pomaga w automatyzacji komunikacji i zachowaniu jej wysokiej powtarzalności. Rozmowy z klientami prowadzone są w ten sam sposób. Ponadto program komputerowy dzień po dniu zachowuje określony standard. Ten powtarzalny proces przekłada się na osiągnięcie wysokiego poziomu obsługi oraz umożliwia skupienie się nawet na najmniejszych detalach komunikacji. 

Zwiększenie konwersji sprzedażowej

Nie do przecenienia jest rola voicebota, jaką odgrywa on w procesie sprzedaży. Narzędzie może być wykorzystywane m.in. w procesie kwalifikacji leadów. Dzięki temu sprzedawca skupi się na rozmowach sprzedażowych z wcześniej wyselekcjonowanymi i kwalifikowalnymi klientami. Poprawia to konwersję i przekłada się na wzrost przychodów przedsiębiorstwa. Głosowy asystent wykorzystywany jest także do prowadzenia komunikacji z obecnymi klientami w celu budowania ich lojalności, utrzymania zainteresowania produktami lub usługami czy też do zbierania opinii. 

Poprawa wydajności pracy działu obsługi klienta

Voicebot usprawnia wiele procesów związanych z pracą działu call center. Dzięki temu wzrasta jego wydajność. Przede wszystkim interfejs głosowy może kierować klienta poprzez wybór ścieżki komunikacji. W konsekwencji osoba dzwoniąca połączy się bezpośrednio z działem, który będzie w stanie odpowiedzieć na jej potrzeby. To obustronna oszczędność czasu. Ponadto voicebot jest w stanie przejąć określone obszary pracy działu obsługi klienta, w tym m.in. odpowiadanie na FAQ, przyjmowanie zgłoszeń lub udzielanie podstawowych informacji. Konsultant włącza się dopiero wtedy, gdy klient ma potrzeby lub wątpliwości, których w danym momencie voicebot nie jest w stanie pokryć. Oczywiście narzędzie stale się uczy i rozwija, dzięki czemu z czasem jest w stanie odpowiadać na jeszcze większą liczbę zgłoszeń. 

Sprawdź EasyCall

Przedstawiliśmy kluczowe korzyści związane z automatyzacją komunikacji z klientem przy wykorzystaniu voicebota. Kluczem jest odpowiednie przygotowanie narzędzia pod konkretny cel. Od lat specjalizujemy się w implementacji chatbotów i voicebotów dla firm. Dokładnie zapoznamy się z Twoimi potrzebami, a następnie przygotujemy narzędzie szyte na miarę. Zachęcamy do sprawdzenia możliwości implementacji voicebota EasyCall w Twojej firmie. 

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dodaj komentarzx