Social menu is not set. You need to create menu and assign it to Social Menu on Menu Settings.

30 lipca 2021

Trening mięśni nóg na siłowni – czym się kierować, a czego unikać

W dzisiejszych czasach dbanie o własną kondycję i figurę jest niemal kluczowe w codziennej rutynie nie tylko najmłodszych. Coraz więcej osób decyduje się na korzystanie z siłowni i innych narzędzi, pozwalających na osiągnięcie celu. Również samo zainteresowanie ćwiczeniami zwiększa się, a ludzie przykładają wagę do prostych czynników, pozwalających ich ciałom na dłuższe, sprawne funkcjonowanie.

Jak dobrać miejsce do ćwiczeń? 

Przede wszystkim, rozpoczynając pracę nad konkretną partią mięśni, nie powinniśmy zabierać się od razu za najtrudniejsze ćwiczenia. Wyposażenie siłowni najczęściej dostosowane jest po zarówno rozpoczynających swoją przygodę ze sportem, jak i tych już doświadczonych. Powinniśmy również pamiętać, że możliwe jest tam uzyskanie specjalistycznej pomocy od trenerów personalnych, którzy dobiorą nam odpowiedni trening i pokażą poprawny sposób wykonywania ćwiczeń, który jest kluczowy do otrzymania pożądanych efektów. Dlatego, jeśli nie wiemy, co mamy robić, lepiej wybrać się na siłownię, gdzie możemy uzyskać wiedzę, niż eksperymentować na własną rękę z alternatywnymi sposobami ćwiczeń. 

O czym pamiętać przed treningiem?

By nasz trening nóg był skuteczny, musimy dać naszemu ciału możliwość wykonania ćwiczeń. Jeśli czujemy, że jakaś część naszego ciała wadzi i utrudnia nam jednocześnie wykonywanie ćwiczenia, lub wywołuje ból, to powinniśmy udać się do fizjoterapeuty, by on pomógł nam z problemem, lub wskazał, jak powinniśmy sobie z nim radzić. Warto jednak zapamiętać, że gdy coś nas boli, to podchodzenie do treningu jest bez większego sensu, gdyż będziemy się skupiać na mniejszym odczuwaniu bólu, niż na poprawnym wykonywaniu pojedynczych ruchów. 

Kolejną z zasad, jaką powinniśmy pamiętać – i absolutnie nigdy nie pomijać! – jest wykonanie porządnej rozgrzewki przed przystąpieniem do ćwiczeń. Pominięcie tej części najczęściej kończy się kontuzjami, czy bólem, który może towarzyszyć nam przez nawet kilka następnych tygodni, uniemożliwiając nam treningi. 

Najpopularniejsze i najbardziej skuteczne ćwiczenia na mięśnie nóg

Wpajanym od małego ćwiczeniem na partie nóg są różnego rodzaju przysiady i co prawda, spora część ćwiczeń się o nie opiera. W treningu przydatne jest użycie sztang, chociażby jednokilowych, które nakierują nas do odpowiedniej pracy, czy zwyczajnie dadzą zajęcie naszym dłoniom, by nie przeszkadzały nam, doprowadzając do utraty koncentracji. Możemy trzymać je różnie, z przodu lub po bokach. Forma z hantlami po bokach jest najczęściej stosowana w wykrokach lub wypadach, gdzie jedna z nóg w ugięciu jest z przodu, natomiast druga z tyłu, pozwalając organizmowi na pulsacyjne ruchy, działające nie tylko na uda, ale również na biodra, które często nierozciągnięte, są przyczynami kontuzji, czy bólu przy wykonywaniu ćwiczeń. Podobnie stosowana pozycja na różnym poziomie usportowienia, to trzymanie hantli w pozycji krzesełka, budując wytrzymałość naszych mięśni. Można w ten sposób chociażby mierzyć nasz progres i obserwować jak daleko udało nam się zajść.

Ponadto, zawsze można pokusić się o bieganie, lub różnego rodzaju wzniesienia, które również dadzą naszym nogą wytrzymałość, a dodatkowo mogą je wyszczuplić, czy wymodelować. Jest to zawsze dobra alternatywa na dni, kiedy nie mamy ochoty lub siły na trening, a mimo to chcemy być sumienni w wykonywanej przez nas pracy nad własnym ciałem. W końcu, jak mawiają, dla chcącego nic trudnego, prawda?

4.5 2 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dodaj komentarzx
()
x