Jak założyć sklep internetowy w systemie WooCommerce?

Jak założyć sklep internetowy

Jak założyć sklep internetowy? Statystycznie rzecz ujmując to właśnie to pytanie najczęściej wprowadzają użytkownicy do wyszukiwarki Google. Okazuje się, że wiele osób nosi się z zamiarem otwarcia własnego biznesu, a wybór pada właśnie na własny e-sklep. Nie powinno to nikogo dziwić, gdyż dzięki wielu modelom jego prowadzenia, jest to niezwykle rentowny, a przede wszystkim komfortowy pomysł na biznes. Początki zwykle bywają ciężkie, jednak z systemem WooCommerce, założenie pierwszego sklepu internetowego, może być znacznie prostsze. Jak więc to zrobić?

Darmowy sklep internetowy na WooCommerce od WordPress

Okazuje się, że obecnie wejście do świata e-commerce jest prostsze niż kiedykolwiek wcześniej. Po pierwsze nie potrzeba już ogromnego zaplecza finansowego- co nierzadko odstraszało młodych przedsiębiorców, co więcej nie potrzeba także specjalistycznej wiedzy z zakresu programowania. Oczywiście istnieje wiele platform, na których można taki sklep założyć, jednak prym wiedzie WooCommerce, która jest rozszerzeniem WordPress. Czy jednak sklep internetowy można założyć za darmo? Oczywiście, że jest taka możliwość, niemniej jednak istnieje tu pewien haczyk. Samo otworzenie sklepu oczywiście jest darmowe, jednak taki sklep trzeba jeszcze utrzymać, a to już darmowe nie jest. WordPress i WooCommerce są platformami typu open source, co oznacza, że możemy wykorzystać dowolne komponenty, do stworzenia sklepu całkowicie za darmo, jednak by znalazł się on online niezbędny jest także pakiet hostingowy, domena, a także certyfikat SSL, za które już konieczne jest uiszczenie opłaty. Warto wiedzieć, że można zapisać się na kurs WooCommerce, by dowiedzieć się więcej o sztuce zakładania sklepu i zarządzania nim.

Największe zalety sklepu internetowego na WooCommerce

Założenie sklepu internetowego na WooCommerce ma wiele zalet. Oto najważniejsze z nich:

  • model open source– idealne rozwiązanie dla osób, które mają ograniczony budżet lub zaawansowanych programistów, którzy chcą mieć stały podgląd na kod.
  • łatwość i intuicyjność– WooCommerce dzięki integracji z WordPressem, a także intuicyjnym panelem administracyjnym sprawia, że nawet początkujący użytkownicy, z łatwością przyswoją sobie jej obsługę.
  • wysoka skalowalność- co oznacza, że z łatwością można dostosować i rozwijać sklep internetowy, bez żadnych ograniczeń. Użytkownicy mogą dowolnie wybierać motywy i darmowe wtyczki- dzięki nim stworzą dowolną witrynę.
  • elastyczność- WooCommerce od WordPress jest uznane za jeden z najbardziej elastycznych systemów na rynku. Nie tylko ma on ogromne zasoby fizyczne, ale także praktycznie wszystkie dostępne metody płatności.
  • bezpieczeństwo- powiedzmy sobie szczerze, ciężko znaleźć w 100% bezpieczną platformę, jednak WooCommerce stara się jak najlepiej wyeliminować błędy i usterki przez częste aktualizacje.
  • dokumentacja- to właśnie dzięki niej dostosowywanie aplikacji internetowych jest o wiele łatwiejsze. WooCommerce ma szeroki zasób dokumentów, które przydadzą się zaawansowanym programistom, ale także początkującym użytkownikom.

Jak założyć sklep internetowy na WooCommerce?

Jak założyć sklep internetowy? Okazuje się, że na platformie WooCommerce jest to możliwe w sześciu prostych krokach. Jeśli więc posiadacie już domenę i hosting, oto co należy zrobić, by założyć swój sklep internetowy:

  1. Zainstaluj WordPress- pierwszym krokiem jest zainstalowanie systemu WordPress na serwerze. Można to zrobić zarówno w sposób automatyczny, ale także i ręczny.
  2. Zainstaluj WooCommerce- jest to dodatkowa wtyczka będąca rozszerzeniem systemu WordPress. Znów możemy ją zainstalować manualnie- poprzez pobranie jej, a następnie przesłanie przez FTP lub automatycznie- bezpośrednio z pulpitu WordPress.
  3. Konfiguracja ustawień- niezwłocznie po zainstalowaniu wtyczki, zostaniemy przekierowani do kreatora ustawień. Należy wprowadzić adres sklepu- siedzibę firmy, wybrać odpowiednia branżę oraz typy produktów, które będziemy sprzedawać. Kolejno należy jedynie wypełnić dodatkowe informacje, a także wybrać dodatki, które okażą się przydatne podczas działań marketingowych i reklamowania sklepu.
  4. Wybór motywów- kolejną rzeczą jaką należy wykonać, jest wybranie motywu WooCommerce. Będzie to szablon sklepu, który możemy zaprojektować i dopasować do potrzeb witryny.
  5. Zainstalowanie wtyczki Jetpack- to co prawda krok opcjonalny, jednak wtyczka ta jest niesamowicie wszechstronna i zyskamy dzięki niej wiele dodatkowych funkcji.
  6. Dodanie produktów i dokończenie konfiguracji- to ostatni krok jaki należy wykonać. Po zatwierdzeniu produktów, należy kolejno skonfigurować opcje płatności i wprowadzić koszty wysyłki. Nie zapomnijmy także o wprowadzeniu kosztów podatkowych i zatwierdzeniu zmian. 
5 2 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dodaj komentarzx