E-biznes – Jak zaistnieć w Internecie i zdobyć zaufanie klientów

Działalność internetowa przedsiębiorstwa stała się równie ważna, jak świadczone przez nią usługi. Nowoczesny klient, gdy poszukuje danego towaru albo serwisu kieruje się w dużej mierze wynikami z przeglądarki internetowej. W kilka chwil decyduje, która z wielu konkurujących ze sobą firm będzie dla niego odpowiednia.
Jak przyciągnąć uwagę klienta w internecie?
Strona internetowa firmy powinna zostać zaprojektowana w ten sposób, aby jak najbardziej ułatwić użytkownikowi nawigowanie po niej i odnalezienie interesujących treści. Pozycjonowanie w przeglądarce to skomplikowany i dynamicznie zmieniający się algorytm, który coraz większe starania kieruje na to, żeby klient znalazł przede wszystkim konkretne informacje na dany temat. Oczywiście treść witryny będzie zależna od specjalizacji przedsiębiorstwa. Osobną kwestią jest estetyczny i przejrzysty układ zawartości. Mózg dość szybko ocenia, czy dana zawartość mu się podoba i odrzuca zbyt chaotyczne struktury. Żeby jednak klient znalazł się na stronie danej firmy przede wszystkim potrzebuje wpisać jej adres.
Czym jest adres strony internetowej?
Wpisany w przeglądarkę ciąg znaków wyśle zapytanie do globalnej sieci internetowej zwracając odpowiadające mu wyniki. Adres internetowy składa się z kilku części. Są nimi protokół http, umożliwiający wyszukanie strony internetowej, część główna będąca kluczowa dla osoby wysyłającej zapytanie oraz domena. Ta ostatnia składowa jest bardzo krótka, zazwyczaj składa się zaledwie z dwóch lub trzech liter, ale jest także niezwykle istotna. Znajdujące się po kropce znaki będą informowały użytkownika o charakterze danej witryny. Przykładowo domeny .gov zarezerwowane są dla stron rządowych, a .org dla organizacji. Najczęściej jednak domena będzie świadczyła o języku strony oraz grupie odbiorców, do których zawartość witryny została dostosowana.
PRZECZYTAJ ROWNIEŻ: Jak sprawdzić kto jest właścicielem domeny internetowej?
Polscy odbiorcy dużo łatwiej zapamiętają witrynę, której adres kończy się na .pl lub .com, gdyż są to najpopularniejsze zakończenia adresów przez nich używane. Jeśli jednak dane przedsiębiorstwo skupia swoją działalność na rynku europejskim, jego strona internetowa będzie się częściej kończyła na .eu.
Przydatne wskazówki przy wyborze adresu strony
Głównym problemem z jakim spotykają się osoby tworzące swoją własną, nową witrynę jest dostępność wolnych domen. Jeżeli w adresie chcielibyśmy zawrzeć ogólną informację o działalności firmy, np. „krawiectwo”, czy „projektowanie-ogrodów”, istnieje duże ryzyko, że jest on już zajęty i skieruje nas na stronę innego producenta. W takim przypadku należy zastanowić się, w jaki sposób sprawić, żeby informacja ta była bardziej unikatowa. Dla niektórych przedsiębiorców dobrym wyborem będzie wykorzystanie nazwiska właściciela. Sprawdzi się to zwłaszcza w przypadku małych firm, gdzie przedsiębiorca jest równocześnie usługodawcą. Klient będzie miał wtedy wrażenie autentyczności oraz dostępności.
Niektóre adresy stron są skonstruowane jako gra słów, albo połączenie kilku, charakterystycznych dla danej branży wyrażeń. Jest to jednak odpowiednie rozwiązanie dla przedsiębiorców z dużą rozpoznawalnością na rynku. Nazwa nie powinna też być zbyt długa i skomplikowana. Z drugiej strony krótkie ciągi znaków, składające się z liter i cyfr bardzo często używane są przez podejrzane firmy kojarzone z oszustwami. Podobny efekt wywrze upodobnienie się do już istniejącej, dużej strony, poprzez niewielką zmianę w jej adresie. Warto więc postawić na oryginalność i w nazwie oddać charakter firmy. Po jej wybraniu dobrze jest jeszcze sprawdzić, jak będzie wyglądała zapisana w przeglądarce.
Szukając pomocy w hostingu strony warto zajrzeć na https://hostingonline.pl/jak-wybrac-adres-strony/. Znajdują się tam bardzo przydatne informacje dla osoby borykające się z problemem wyboru adresu strony internetowej.
Jak zarejestrować domenę internetową?
Następnym krokiem po wybraniu adresu strony internetowej jest jego rejestracja. Może się to wydawać skomplikowane, na szczęście są strony oferujące pomoc przy rejestracji domeny, takie jak https://hostingdomeny.pl/domena-pl.html. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że domena .pl rozwija się bardzo dynamicznie. Oznacza to w praktyce, że coraz więcej nazw jest w użyciu, ale również wiele z nich wraca do obiegu wtórnego. Daje to więc nowe potencjalne możliwości wykorzystania wpadających w ucho nazw, które znowu są dostępne.