Social menu is not set. You need to create menu and assign it to Social Menu on Menu Settings.

23 lipca 2024

Europejski Kongres Gospodarczy 2023 – dyskusja o nowoczesnych usługach biznesowych w Polsce

Przed firmami stoją nowe wyzwania. O tym, jak sobie z nimi radzić dyskutowali uczestnicy panelu „Nowoczesne usługi biznesowe w Polsce” podczas XV Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. „Musimy pracować mądrze, a to oznacza szereg zmian w modelach pracy, do których się przyzwyczailiśmy” – stwierdził Paweł Michalik, dyrektor zarządzający w ING Hubs Poland.

Polski sektor BPO (nowoczesne usługi biznesowe) rozwija się w naszym kraju bardzo dynamicznie. Szacuje się, że w tej gałęzi gospodarki pracuje około pół miliona osób. Ostatnie lata to czas, w którym branża powinna pokazać swoją umiejętność dostosowania się do zmieniających się wymogów rynku.

„To ostatni moment, aby zacząć zmieniać nasz profil działalności” – przyznał Paweł Michalik, dyrektor zarządzający w ING Hubs Poland w trakcie panelowej dyskusji podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach i dodał, że zarządzający nie mogą być tylko menedżerami, ale powinni stać się prawdziwymi liderami.

„Według mnie to będzie oznaczało bardzo dużo zmian w modelu pracy. Potrzebujemy teraz ekspertów, gdyż specjalistów już mamy. To jest bardzo dobry moment i branża powinna wykorzystać sprzyjającą koniunkturę na rynku” – oświadczył dyrektor Michalik.

Rynek usług dla biznesu w ostatnich latach uległ wielu zmianom. Wpływ miała pandemia COVID-19, a także czas postpandemiczny. Wojna w Ukrainie oraz związane z wydarzeniami za naszą wschodnią granicą zjawiska kryzysowe oddziaływają na firmy, świadczące usługi dla biznesu.

„Ale pokazaliśmy, że radzimy sobie w czasie kryzysu. Choćby hybrydowa praca, gdzie okazało się, że doskonale sobie z nią radzą osoby, które bały się na początku pandemii takiego sposobu wykonywania obowiązków” – wyjaśnił dyrektor zarządzający w ING Hubs Poland.

Dodał, że przedsiębiorcy szybko dostosowali się do sytuacji i przemodelowali swój system działalności. 

„Szefowie firm nie tylko dopasowali się do wymagań rynku, ale także do oczekiwań pracowników. Zadbanie o pracownika, o jego zdrowie, a także nawet o sposoby spędzania jego wolnego czasu jest bardzo ważne i przynosi wymierne efekty” – tłumaczył Paweł Michalik.

Paneliści EKG 2023 podkreślali, że najważniejsze cechy firm świadczących usługi dla biznesu to nadal: szybkość, zwinność i odporność na kryzysy. Jednak do podstawowych zadań należy dodać także mocniejsze włączenie się w struktury klienta; zadbanie o pracownika. 

„Powinniśmy bardziej inwestować w kulturę organizacyjną. Więcej mówić o wartościach, które są ważne dla firmy. Należy z jednej strony dostosowywać się do wymagań rynku i oczekiwań pracowników, ale z drugiej zadbać o kulturę organizacyjną i budowanie wspólnoty” – przekonywał dyrektor Michalik.

Nowe wymagania, jakie stawiane są przed branżą to poszukiwanie kompetencji pracownika i możliwości ich lepszego wykorzystania. 

„Bardzo ważne jest nastawienie długoterminowe na wartości, które zespalają ludzi. Musimy dostosować się do pracownika i szukać innych, nowych sposobów budowania zaangażowania naszych ludzi w rozwój firmy” – stwierdził Paweł Michalik. 

Jak wskazał, jedną z metod jest budowanie długoterminowej ścieżki zawodowej. 

„Powinniśmy stworzyć, zwłaszcza młodym ludziom, możliwości rozwijania kariery, oparte na wspólnocie. Wspierajmy pracowników, pomagając im podnosić kompetencje. Szukajmy praktycznych rozwiązań” – przekazał dyrektor zarządzający w ING Hubs Poland.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dodaj komentarzx