Social menu is not set. You need to create menu and assign it to Social Menu on Menu Settings.

25 czerwca 2022

Konsumenci są coraz bardziej świadomi. Jak sprostać ich wymaganiom?

Trendem, który w ostatnich latach jest wyraźnie zauważalny i za którym podąża z roku na rok coraz więcej konsumentów, jest świadome podejmowanie decyzji zakupowych, przy jednoczesnym zwracaniu szczególnej uwagi na skład produktów i walory zdrowotne dostępnego w sklepach asortymentu. Odpowiedzią na te oczekiwania oraz na wyzwania stawiane przed producentami branży FMCG, jest wprowadzenie przez część z nich do swojego portfolio produktów, powstających z najwyższej jakości naturalnych składników i według sprawdzonej, tradycyjnej receptury. 

Zmiany na talerzu 

Dla polskich konsumentów pieczywo jest nieodłącznym elementem posiłków – przede wszystkim śniadań, które trudno wyobrazić sobie bez świeżych, chrupiących i aromatycznych bułek czy chleba. Ponad 80% Polaków, według niektórych badań, deklaruje spożywanie przynajmniej raz dziennie różnego rodzaju pieczywa, które pełni rolę wygodnego i szybkiego do przygotowania dania zaspokajającego głód. Pomimo tego, że pieczywo jest chlebem powszednim na polskich stołach, sprzedaż i konsumpcja wyrobów piekarniczych (głównie typu jasnego) – według wyników przedstawianych przez Główny Urząd Statystyczny – od trzech lat wyraźnie spada.

Jeszcze w 2019 roku Polak zjadał ponad 3 kilogramy pieczywa miesięcznie. Obecnie ta wartość sukcesywnie się zmniejsza. – Tym, co zdeterminowało zmiany w trendach konsumenckich w odniesieniu do pieczywa i jego ilości w codziennym jadłospisie, jest coraz większa świadomość w zakresie zdrowego odżywiania i dbania o swoje zdrowie, także nierzadko prowadząca do wyeliminowania z menu chleba i bułek, z powodu krążących na ich temat szkodliwych mitów i niesprawdzonych informacji. – zauważa Anna Sitkowska Marketing Manager z Vandemoortele. W jaki sposób firmy mogą reagować na zmieniające się trendy konsumentów i dostarczać im smaczne, a jednocześnie zdrowe produkty?

Zdrowie jest w trendzie

Moda na bycie “fit” sprawiła, że konsumenci sięgający po pieczywo dużo częściej zwracają uwagę na jego skład, sposób przygotowania i metody przechowywania. Firmy z dużą uwagą przypatrują się wszelkim zmianom w trendach oraz w stylu życia konsumentów, by móc reagować i odpowiadać na potrzeby, które zostały tak wyraźnie nakreślone w ostatnich latach. To właśnie ze względu na baczne obserwacje i potrzebę reagowania, część z nich uzupełnia dotychczasowe portfolio o produkty, które doskonale wpisują się w oczekiwania konsumentów i cechują się przy tym wysoką jakością oraz doskonałym smakiem.

Z jakich propozycji mogą więc korzystać konsumenci?– Do istniejących już produktów piekarniczych dodaliśmy nową kategorię: pieczywo rustykalne, w skład której wchodzi “pieczywo pełnoziarniste fit”, “pieczywo orkiszowe” oraz „pieczywo pełnoziarniste”. Wśród pieczywa pełnoziarnistego znajdują się bułki, paluchy oraz bagietki – przygotowywane według tradycyjnej receptury, pełne ziaren, składników odżywczych i błonnika, niezbędnych w codziennej, dobrze zbilansowanej diecie. wylicza ekspert Vandemoortele. – W ofercie pieczywa orkiszowego i typu “fit” znajdują się wyroby produkowane na zakwasie bułki, paluchy i bagietki – pełne minerałów, kwasów Omega 3 i cennego dla organizmu błonnika. – dodaje.

Rozszerzając portfolio o kolejne produkty wpisujące się w najnowsze trendy, firmy chcą przybliżyć swoich konsumentów do tego, aby mogli dbać o swoje zdrowie i dobre samopoczucie, będąc jednocześnie jeszcze bliżej natury i tego, co natura nam oferuje w kontekście zdrowego żywienia.
Marki zaangażowane w tworzenie produktów o doskonałym smaku i wysokiej jakości, cieszą się dużym zaufaniem wśród konsumentów, kształtując ich smaczną rzeczywistość.

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dodaj komentarzx