Jak ograniczyć zużycie materiałów biurowych?
W obliczu rosnących kosztów materiałów biurowych, wielu przedsiębiorców zastanawia się, jak nimi rozporządzać, by wystarczały na dłużej. Nie można zakazać pracownikom używania papieru ksero, czy innych materiałów. Niektóre z nich są niezbędne do wykonywania codziennych obowiązków, a zapewnienie jeszcze innych, takich jak, chociażby papier toaletowy, wynika z litery prawa. Jak zatem ograniczyć ich zużycie?
Rozsądna oszczędność
Pracownicy są świadomi rosnących cen materiałów biurowych, aby jednak wdrożyli oni w pracy racjonalne ich wykorzystanie, jako przedsiębiorca musisz pokazać swojemu zespołowi, w jaki sposób można to robić. Kupując papier ksero, możesz zamawiać ilości paletowe, aby oszczędzić na opakowaniu jednostkowym. Dodatkowo sprawdź, czy używane w firmie urządzenie drukujące posiada opcję wydruku dwustronnego. Jeśli tak, a pracownicy jej nie używają, to znak, że czas pokazać im, jak ją ustawić i jak z niej korzystać – ważne, by pracownicy wyższego szczebla również wybierali druk dwustronny i wdrażali inne zasady oszczędności, aby dawać przykład całemu zespołowi.
Warto również rozważyć kwestie zamiennych tonerów i tuszy do urządzeń drukujących. Jeśli w Twojej firmie przygotowuje się dużo wydruków każdego dnia, takie działanie będzie wiele znaczyło dla budżetu Twojej firmy. Wybierając nieoryginalne tusze lub tonery, warto zadbać o to, by spełniały one najwyższe wymagania jakościowe i pochodziły ze sprawdzonego źródła. Zamienne materiały biurowe z Biurowi.pl są tak samo wydajne i bezpieczne, jak oryginalne, a kosztują znacznie mniej.
Czy można oszczędzić na zapleczu sanitarnym?
Zgodnie z obowiązującymi przepisami przedsiębiorca jest zobowiązany do tego, by zapewnić pracownikom dostęp do środków higienicznych. Jeśli w toalecie pracowniczej musi być papier toaletowy, pierwszą myślą przedsiębiorcy jest wybór tańszego opakowania. Weź jednak pod uwagę, że papier o mniejszej liczbie warstw zużywany jest szybciej. Kluczem do oszczędności nie jest tu zatem obniżenie jakości wykorzystywanych materiałów, ale wpłynięcie na ilość, jaką zużywają pracownicy. Warto zainwestować tu w podajniki do papieru, które w pewien sposób ograniczają pracowników przed swobodnym rozkręcaniem rolki. Tego typu dozowniki są również montowane przy umywalkach, gdzie umieszcza się w nich papierowe ręczniki ZZ.
Jako przedsiębiorca możesz wdrożyć wiele efektywnych działań, które obniżą koszty zakupu materiałów biurowych w Twojej firmie. Postaw na inteligentne rozwiązania, pokaż pracownikom jak z nich korzystać i przede wszystkim – sam również solidarnie się do nich stosuj.