Social menu is not set. You need to create menu and assign it to Social Menu on Menu Settings.

20 lipca 2024

Jak rozpoznać, że rozmawiasz z botem?

Obecnie coraz częściej słyszy się, że połączenia na infolinii obsługują tzw. voiceboty, czyli roboty, które potrafią prowadzić tradycyjną rozmowę przez telefon. Zwykle przedsiębiorstwa wykorzystują je do przedstawiania ofert obecnym lub potencjalnym klientom. Voiceboty są znacznie tańsze w utrzymaniu niż zwykły pracownik call center, dlatego ta opcja cieszy się dużym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców. Jak jednak rozpoznać, że rozmawiasz z botem?

Voicebot to nie tylko automat telemarketingowy

Voiceboty, czyli „mówiące roboty” stały się powszechnie znane, ponieważ coraz więcej firm zdecydowało się z ich pomocą przygotowywać telemarketing. Rutynowe recytowanie nowej oferty jest niezwykle męczące dla osób zatrudnionych w dziale call center. Tak monotonna praca nie jest twórcza, natomiast stanowi ogromne obciążenie psychiczne, dlatego została zlecona voicebotom, czyli oprogramowaniu komputerowemu, które na podstawie skryptów rozmów jest w stanie prowadzić rozmowę z osobą po drugiej stronie i w naturalny sposób reagować na jej odpowiedzi.

Warto jednak podkreślić, że voiceboty to nie tylko natrętne automaty telemarketingowe. Wręcz przeciwnie! Stanowią one nieocenione wsparcie w dziale obsługi klienta (https://sprint.pl/pl/uslugi/contact-center-cc). Jeśli korzystasz z usług jakiejś firmy np. dostawcy internetu, prądu lub oprogramowania, możesz napotkać na błąd, który uniemożliwi Ci dalszą pracę. Prawdopodobieństwo, że jakiś klient już borykał się z podobną awarią, jest bardzo wysokie. Oznacza to, że rozmowę można przeprowadzić według ustalonego już szablonu. Skoro i tak jest ona odtwórcza, z powodzeniem Twój problem może rozwiązać voicebot (https://sprint.pl/pl/uslugi/voicebot).

Halo? Czy to robot?

Wiele osób nadal stara się za wszelką cenę unikać rozmowy z botem. Aby rozpoznać, czy rozmawiasz z prawdziwym człowiekiem, czy programem komputerowym, zwykle wystarczy zadać mu niestandardowe pytanie, na które prawdopodobnie nie będzie znał odpowiedzi, ponieważ nie znajdzie jej w swoim skrypcie. Rozmowę z botem poznasz również po jej dynamice, głos bota będzie wyważony i spokojny bez względu na okoliczności i możliwe, że będzie on robił pauzy dłuższe niż przeciętny człowiek.

Czy jednak należy za wszelką cenę bronić się przed interakcją z botem? Niekoniecznie. Praca na infolinii nie należy do najprzyjemniejszych, dlatego warto pozwolić oprogramowaniu odciążyć nieco pracowników w codziennych, monotonnych obowiązkach. Ponadto voicebot może być do Twojej dyspozycji przez całą dobę, co oznacza, że Twój problem może zostać rozwiązany nawet w środku nocy!

0 0 votes
Article Rating
Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Treści zawarte na OFIO powinny być konsultowane z lekarzem, specjalistą lub fachowcem.
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dodaj komentarzx