Publikacja artykułów sponsorowanych – jak to wygląda w praktyce?

Na pierwszy rzut oka wydawać by się mogło, że artykuł sponsorowany niczym nie różni się od standardowego artykułu. Nic bardziej mylnego! Choć mają one cechy wspólne, różnią się w kilku ważnych kwestiach. Czym jest tekst sponsorowany i jakie są jego wyznaczniki? Czy publikacja artykułów sponsorowanych jest droga? Gdzie publikować tego typu treści? O czym musisz pamiętać? Dużo pytań, które wymagają odpowiedzi – podpowiadamy więc, na co zwrócić uwagę!
Artykuł sponsorowany – potężne narzędzie marketingowe
Publikacja artykułów sponsorowanych to jeden z wielu sposobów na marketing marki lub jej produktów. Co je wyróżnia? Tego typu teksty przypominają standardowe artykuły redakcyjne, jednak ich funkcja jest nieco inna. Artykuły sponsorowane są nastawione głównie na promocję konkretnego produktu, usługi lub biznesu.
Odpowiednio skonstruowany artykuł sponsorowany powinien być angażujący i napisany językiem zrozumiałym dla odbiorców. Niezwykle istotne są również kwestie merytoryczne. Tekst musi być napisany językiem korzyści, ale na tyle obiektywnie, by odbiorca sam doszedł do wniosku, że potrzebuje reklamowanego produktu. Proste? Niekoniecznie… Z pomocą może przyjść jednak profesjonalny copywriter lub agencja content marketingowa, która przygotuje tego typu treści.
Jak odpowiednio sformatować artykuł sponsorowany?
Wiesz już, że odpowiednio napisany tekst powinien być jasny i czytelny dla potencjalnego odbiorcy. Z jednej strony ważny jest język, z drugiej – prawidłowe sformatowanie tekstu. Artykuł sponsorowany warto podzielić na mniejsze części. W tym celu zastosuj śródtytuły i podziel tekst na akapity. Większość czytelników jest wzrokowcami, więc warto uatrakcyjnić nieco przekaz, stosując wykresy, związane z tematem artykułu grafiki czy zdjęcia.
Gdzie publikować?
Publikacja artykułów sponsorowanych to także wybór odpowiedniego miejsca. Teksty marketingowe powinny przede wszystkim kierować ruch na stronę. Wybierając miejsce publikacji, możesz uwzględnić wiele różnych rodzajów stron – od blogów, poprzez serwisy tematyczne, aż po platformy oferujące sprzedaż miejsca reklamowego. Istotną rolę ma także budżet, którym dysponujesz. Cennik publikacji artykułu sponsorowanego mieści się w bardzo szerokich widełkach – każdorazowo warto skonsultować je z wybranym wydawcą serwisu.
Agencja content marketingowa – czy warto skorzystać z jej usług?
Często publikacja artykułów sponsorowanych to jedna z wielu usług, na jakie możemy liczyć, korzystając ze wsparcia agencji marketingowych. Decyzja o takiej współpracy może okazać się świetnym pomysłem, zwłaszcza w sytuacji gdy nie masz doświadczenia w tworzeniu tego typu treści. Działalność agencji content marketingowej opiera się bowiem nie tylko na tworzeniu tekstów. Pracujący w niej specjaliści przygotują artykuły sponsorowane, a także podejmą się ich publikacji, nierzadko oferując atrakcyjne pakiety lub niższe stawki, bazując na swoich relacjach z wydawcami serwisów internetowych. Warto mieć na uwadze również fakt, że pomoc, jaką oferuje agencja content marketingowa, to także sposób na oszczędność czasu – warto wykorzystać ten atut!