23 stycznia 2021

Dlaczego warto zainwestować w specjalistę od social media?

Zgodnie z raportami, dotyczącymi naszej aktywności w Internecie, rośnie liczba użytkowników mediów społecznościowych. Jest ich już ponad miliard, zwłaszcza osób młodych w kategorii 18 – 35 lat. Nie bez powodu uważa się ich za ważną siłę nabywczą. Dlatego coraz częściej agencje social media w Warszawie w ramach działań marketingowych polecają specjalistę od mediów społecznościowych.

Marka w sieci

Statystyki dają jasne wskazanie dla agencji social media w Warszawie. Marka, chcąc zaistnieć w szerszej świadomości, musi być obecna w mediach społecznościowych. Jeśli konkretny podmiot nie wyjdzie do klientów, będących aktywnych w sieci, zrobi to firma konkurująca. Przeciętny internauta przebywa w wirtualnym świecie już prawie trzy godziny. To bezcenny czas na to, aby trafić do niego z komunikatem o naszej działalności. Media społecznościowe to ogromny potencjał dla sklepów internetowych, ale powinny z niego korzystać również inne podmioty. Ważne jest wypracowanie właściwego sposobu komunikacji, nie tylko udostępniania informacji o kodach rabatowych i składania życzeń z okazji świąt. Facebook czy Instagram to kanały, w których można bardzo precyzyjnie targetować posty sponsorowane. Dzięki temu łatwiej dotrzeć do wybranej grupy docelowej. 

Nie dla amatora

Format reklamy, dopasowany do konkretnego medium to zadanie, nad którym głowi się każda agencja social media w Warszawie. Mimo tego wielu przedsiębiorców uważa, że nie ma sensu inwestowanie w specjalistę od mediów społecznościowych. Bywa, że do prowadzenia strony firmowej oddelegowany jest jeden z pracowników, który w czasie pracy lub hobbystycznie wkleja informacje o marce. Z pewnością poradzi sobie z odpowiadaniem na pytania klientów. Jednak nie ma odpowiednich kwalifikacji do tego, aby śledzić efekty swoich działań i mierzyć ich skuteczność. Prowadzenie kont społecznościowych to ogrom zadań i obowiązków. Główne z nich poza pisaniem postów to animowanie społeczności, angażowanie w interakcje i budowanie relacji. Algorytmy Facebooka są nieubłagane dla marek. Aby dotrzeć z komunikatem do większej grupy odbiorców, trzeba wiedzieć, jak promować posty. 

Pytania przed współpracą

Jeśli już jesteśmy zdecydowani na współpracę ze specjalistą od social mediów, warto najpierw zadać mu kilka pytań. W jakich mediach społecznościowych można znaleźć interesującą nas grupę docelową? Jakie kanały wykorzystać – czy warto być we wszystkich? W jaki sposób ma zamiar komunikować naszą markę w social media? Jaki budżet jest potrzebny na dodatkową reklamę w mediach społecznościowych? Odpowiedzi na powyższe pytania pozwolą nieco oszacować wiedzę i kompetencje specjalisty. Ten właściwy będzie tworzyć odpowiedni content. Szukać inspiracji, promować treści, angażując w interakcje. Z wyczuciem i taktem odpowiadać na komentarze, czasem kontrowersyjne. To od pomysłowości specjalisty od content marketingu zależy, jakie będzie powodzenie konkursów oraz ewentualne zainteresowanie influencerów naszą stroną. 

Warto też, aby specjalista ds. mediów społecznościowych miał odpowiednie narzędzia, pomocne w monitorowaniu Internetu. Zwykle agencje social media w Warszawie znają i stosują Brand24 czy SentiOne, pozwalające wyłapać wzmianki i opinie o konkretnej marce.

Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami na Ofio: reklamajola@wp.pl