śr. Sie 21st, 2019

Co to jest Chatbot?

Chatbot to program komputerowy, który ma na celu symulowanie mowy ludzkiej z użytkownikiem w języku naturalnym poprzez aplikacje do przesyłania wiadomości, strony internetowe, aplikacje mobilne lub telefon. Dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji (AI) Chatbot jest w stanie uczyć się udzielać odpowiedzi na pytania rozmówcy na podstawie wcześniej przeprowadzonych rozmów. Mniej zaawansowane Boty opierają swoją konwersację na podstawie słów kluczowych oraz zdefiniowanych gotowych odpowiedzi w bazie danych.

Chatbot jest często używany w sytuacjach, w których potrzebne są nieskomplikowane  interakcje z ograniczonym zakresem odpowiedzi. 

Dlatego też jest on często  wykorzystywany przy obsłudze klienta oraz aplikacjach marketingowych, w których może on udzielać odpowiedzi na pytania dotyczące takich tematów jak produkty, usługi i oferty. W przypadku, gdy Bot nie może udzielić pełnego wsparcia rozmówcy, zazwyczaj przekierowuje interesanta do pracownika obsługi klienta.

Chatboty są często używane w Internecie i aplikacjach do przesyłania wiadomości, ale funkcjonują również w wielu systemach operacyjnych jako inteligentni wirtualni asystenci.

Korzyści z posiadania Chatbota:

Efektywność

Chatbot może łączyć wiele procesów i prowadzić konwersację z wieloma osobami jednocześnie. Pozwala to na usprawnienia i zautomatyzowanie typowych i powtarzalnych zadań dzięki kilku prostym żądaniom głosowym lub tekstowym, skracając tym samym czas realizacji i poprawiając wydajność biznesową.

Elastyczność

Chatbot może być zaprojektowany tak, aby odpowiadał na głos lub tekst w języku użytkownika. Bota można osadzić w kanale komunikacyjnym lub aplikacji.

Większe zaangażowanie klientów

Pozytywne doświadczenie klienta może być dużym plusem dla firmy. Bot może być wykorzystany w często używanych przez klientów kanałach takich jak np. Facebook Messanger. Pozwala to nie tylko na szybki kontakt z odbiorcą, ale na dotarcie do grona osób potencjalnie zainteresowanych naszą ofertą. 

Korzystając z Bota w call center, klienci mogą za jego pomocą przykładowo otrzymać informacje o saldzie na koncie, o statusie zlecenia, czy przesyłki.

Dzięki możliwości zintegrowania Bota z systemami często używanymi w przedsiębiorstwie, takimi jak: CRM lub system HR Chatbot może być wykorzystywany do sprawdzania wyników marketingowych, stanu towarów, oceny pracy pracowników.

W zależności od możliwości technologicznych oraz naszej wyobraźni, branży i potrzeby możemy stworzyć takiego Chatbota, aby służył nam i naszym klientom jak najlepiej. Możliwości Bota już obecnie są bardzo duże, a wraz z rozwojem technologii stają się jeszcze większe. Wymagania klientów w kwestii ich obsługi stale rosną. Jeśli myślimy o efektywnym rozwoju firmy warto więc przemyśleć temat zaproszenia Bota do naszego biznesu.

Źródło: https://www.mysocialseller.com/