Social menu is not set. You need to create menu and assign it to Social Menu on Menu Settings.

24 lipca 2021

Co to jest Chatbot?

Chatbot to program komputerowy, który ma na celu symulowanie mowy ludzkiej z użytkownikiem w języku naturalnym poprzez aplikacje do przesyłania wiadomości, strony internetowe, aplikacje mobilne lub telefon. Dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji (AI) Chatbot jest w stanie uczyć się udzielać odpowiedzi na pytania rozmówcy na podstawie wcześniej przeprowadzonych rozmów. Mniej zaawansowane Boty opierają swoją konwersację na podstawie słów kluczowych oraz zdefiniowanych gotowych odpowiedzi w bazie danych.

Chatbot jest często używany w sytuacjach, w których potrzebne są nieskomplikowane  interakcje z ograniczonym zakresem odpowiedzi. 

Dlatego też jest on często  wykorzystywany przy obsłudze klienta oraz aplikacjach marketingowych, w których może on udzielać odpowiedzi na pytania dotyczące takich tematów jak produkty, usługi i oferty. W przypadku, gdy Bot nie może udzielić pełnego wsparcia rozmówcy, zazwyczaj przekierowuje interesanta do pracownika obsługi klienta.

Chatboty są często używane w Internecie i aplikacjach do przesyłania wiadomości, ale funkcjonują również w wielu systemach operacyjnych jako inteligentni wirtualni asystenci.

Korzyści z posiadania Chatbota:

Efektywność

Chatbot może łączyć wiele procesów i prowadzić konwersację z wieloma osobami jednocześnie. Pozwala to na usprawnienia i zautomatyzowanie typowych i powtarzalnych zadań dzięki kilku prostym żądaniom głosowym lub tekstowym, skracając tym samym czas realizacji i poprawiając wydajność biznesową.

Elastyczność

Chatbot może być zaprojektowany tak, aby odpowiadał na głos lub tekst w języku użytkownika. Bota można osadzić w kanale komunikacyjnym lub aplikacji.

Większe zaangażowanie klientów

Pozytywne doświadczenie klienta może być dużym plusem dla firmy. Bot może być wykorzystany w często używanych przez klientów kanałach takich jak np. Facebook Messanger. Pozwala to nie tylko na szybki kontakt z odbiorcą, ale na dotarcie do grona osób potencjalnie zainteresowanych naszą ofertą. 

Korzystając z Bota w call center, klienci mogą za jego pomocą przykładowo otrzymać informacje o saldzie na koncie, o statusie zlecenia, czy przesyłki.

Dzięki możliwości zintegrowania Bota z systemami często używanymi w przedsiębiorstwie, takimi jak: CRM lub system HR Chatbot może być wykorzystywany do sprawdzania wyników marketingowych, stanu towarów, oceny pracy pracowników.

W zależności od możliwości technologicznych oraz naszej wyobraźni, branży i potrzeby możemy stworzyć takiego Chatbota, aby służył nam i naszym klientom jak najlepiej. Możliwości Bota już obecnie są bardzo duże, a wraz z rozwojem technologii stają się jeszcze większe. Wymagania klientów w kwestii ich obsługi stale rosną. Jeśli myślimy o efektywnym rozwoju firmy warto więc przemyśleć temat zaproszenia Bota do naszego biznesu.

Źródło: https://www.mysocialseller.com/

Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami na Ofio: reklamajola@wp.pl