nie. Maj 31st, 2020

Kupujemy nowy telewizor – na co powinniśmy zwrócić uwagę?

Zakup dobrej klasy telewizora gwarantuje nie tylko możliwość wyświetlania obrazów w wysokiej jakości. Coraz częściej służy nam on także do korzystania z Internetu, grania na konsoli czy łączenia się ze smartfonem. Najnowocześniejsze modele są wyposażone w mnóstwo funkcji zarówno tych mniej, jak i bardziej przydatnych, dlatego też decyzja o wyborze właściwego sprzętu jest utrudniona. W tym tekście przedstawiamy kilka wskazówek, które z pewnością ułatwią zakup odpowiedniego TV.

Odpowiednia wielkość 

W większości przypadków wielkość telewizora w dużej mierze jest uzależniona od naszych osobistych upodobań. Istnieją jednak pewne zagadnienia, na które powinniśmy zwrócić uwagę, aby oglądanie telewizji było komfortowe, a przede wszystkim bezpieczne. Warto pamiętać, że nie w każdym przypadku więcej znaczy lepiej. Często bywa tak, że zbyt duży odbiornik może przytłoczyć spokój lub po prostu zakłócić ogólną harmonię wystroju naszego wnętrza. Dodatkowo niezwykle istotne są także kwestie zdrowotne, niestety szeroki ekran ustawiony zbyt blisko kanapy może negatywnie wpływać na nasz wzrok. Zdaniem ekspertów, maksymalna przekątna telewizora powinna wynosić ⅓ odległości pomiędzy nim a miejscem, z którego oglądamy TV. Najważniejsze jest jednak to, aby w całości obejmować go spojrzeniem, bez konieczności ruszania głową. 

Jaki rodzaj wyświetlacza wybrać? 

Jakość obrazu różni się w zależności od poszczególnego modelu. Jednak w wielu przypadkach samo spojrzenie na specyfikę sprzętową konkretnego urządzenia może dać nam przesłanki do tego, czego możemy się spodziewać po danym produkcie. Zwłaszcza że nie zawsze jest tak, że droższy model z definicji jest atrakcyjniejszym rozwiązaniem. 

Telewizory z matrycami OLED mogą pochwalić się najwyższą jakością obrazu, a to wszystko dzięki doskonałemu kontrastowi i niesamowitej reprodukcji kolorów. Tego rodzaju sprzęty, jako jedyne są w stanie wyświetlić dowolną barwę w każdym miejscu na ekranie – nawet biały tuż obok czarnego, co dla starszych modeli LCD jest niewykonalne. 

Telewizory Manta LCD LED są wyposażone w mechanizm lokalnego wygaszania (local dimming) i charakteryzują się lepszym obrazem od modeli, które go nie posiadają. Podobnie, sprzęty z precyzyjnym podświetleniem (full array LED backlight) dostarczają zazwyczaj wyższą jakość od modeli podświetlanych krawędziowo (edge LED backlight). 

Technologia też jest ważna

Obecnie najnowocześniejsze telewizory Manta posiadają wbudowaną technologię 4k, czyli Ultra HD. Modele operujące obrazem Full HD to przeszłość. Format 4k to 3840×2160 pikseli, w obu płaszczyznach jest to dwa razy więcej niż w przypadku Full HD. 

Powyższa technologia jest wykorzystywana zarówno w świecie filmów oraz zdjęć, jak i gier wideo. Świetnie sprawdzi się w mniejszych pomieszczeniach, ponieważ wymaga niewielkiego oddalenia od ekranu. Jeśli więc myślimy przyszłościowo, warto wybierać lepsze rozwiązania, które na przestrzeni kilku najbliższych lat dalej będą na topie. 

Dodatkowe aplikacje telewizorów 

Czas, który spędzamy przed komputerami czy smartfonami, wpływa bezpośrednio na ograniczenie korzystania z telewizji. Producenci tego rodzaju sprzętów chcąc przeciwdziałać temu zjawisku, stworzyli Smart TV. To nic innego jak urządzenia podłączone do Internetu, które potrafią wykorzystać dostępne zasoby. Dlatego  przed zakupem konkretnego modelu warto zorientować się, czy wybrane przez nas urządzenie zapewnia wsparcie dla ulubionych serwisów VOD. Oczywiście dotyczy to mniej popularnych serwisów. Wszelkie najpopularniejsze aplikacje, do których zaliczamy m.in.: Netflix, HBO GO czy Ipla znajdują się w większości Smart TV. 

Ze względu na nieustannie zmieniający się rynek i postępujący rozwój cyfryzacji zakup telewizora nie jest prostą sprawą. Po pierwsze jest to decyzja, a przede wszystkim inwestycja na kilka lat, a po drugie, jeżeli nie spełni on naszych oczekiwań, nie uda nam się go dobrze sprzedać. Telewizory Manta gwarantują zarówno wysoką jakość obrazu, jak i dźwięku.

Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami na Ofio: reklamajola@wp.pl