5 rytuałów, które pozwolą Ci przetrwać zimę

Zima jest naprawdę cudowną porą roku, która oferuje bardzo wiele. Jak się jednak okazuje, nie każdy ją docenia i jest skłonny ulec jej urokowi. Jeśli i Ty nie przepadasz za zimą, i nic nie jest w stanie Cię do niej przekonać, nic straconego! Nie musisz męczyć się i czekać z niecierpliwością na pierwsze oznaki wiosny. Poznaj kilka rytuałów, które możesz wdrożyć w życie, by łagodnie ją przetrwać!

Śpij i odpoczywaj, ale pamiętaj, że nie jesteś… misiem!

Kiedy za oknem jest szaro i zimno, nie chce się wychodzić na zewnątrz. Warto urządzić sobie przytulny kącik, otulić się kocem z kubkiem gorącej kawy lub herbaty w dłoni. Przyda się też dobra książka na długie zimowe wieczory lub ulubiony film, do którego jakoś do tej pory nie było czasu wrócić. Odpoczynek (nie mylić z lenistwem!) jest ważny i przyda się każdemu.

Organizm regeneruje się najlepiej podczas snu. Zadbaj zatem o to, by każdej zimowej nocy dobrze się wyspać. Przed snem wywietrz sypialnię i zrezygnuj z korzystania z komputera czy smartfonu, bo emitowane przez nie światło, zamiast wprawić Cię w senny nastrój, pobudza i wprowadza niepokój.

Przy tym wszystkim pamiętaj jednak, że nie jesteś misiem i nie musisz zapadać w sen na całą zimę. Jest naprawdę sporo świetnych sposobów na to, by kreatywnie i z pożytkiem spędzić ten czas!

Odkryj nową pasję

A skoro już o kreatywności mowa… Nie pozwól na to, by zimowa aura odebrała Ci energię i chęć do działania. To najlepszy czas na to, by odkryć w sobie nowe pasje i zainteresowania. Nie musisz na siłę ujarzmiać zimy, wskakując w narty czy decydując się na uprawianie innych sportów zimowych. Może jest coś, co zawsze było Ci bliskie i budziło najlepsze uczucia, ale do tej pory nie było Ci dane tego spróbować? Zrób to teraz, a nie zaznasz nudy i zanim się obejrzysz, nadejdzie wiosna!

Urządź sobie domowe SPA

Oczywiście – o ile tylko Twój budżet na to pozwala – możesz wybrać się z przyjaciółmi do SPA z prawdziwego zdarzenia. W ogóle zaplanowanie z wyprzedzeniem choć kilku zimowych weekendów to świetny pomysł. Ale poza tym pamiętaj, że z powodzeniem możesz urządzić własne, domowe SPA! Jak to zrobić? Wybierz odpowiednią porę na relaks, by nikt Ci nie przeszkadzał. Trudno się bowiem odprężyć, gdy zza drzwi łazienki dobiegają odgłosy walki o pilota czy kłótnie o to, kto tym razem ma wyjść z psem lub zrobić kolację… Kiedy już zapewnisz sobie spokój, przygotuj ciepłą kąpiel, np. z olejkami do aromaterapii, w otoczeniu świec. Przy okazji możesz sięgnąć po zabiegi dla ciała, jak np. peeling czy maseczka.

Zaszalej w kuchni, postaw na naturalne probiotyki

I tak musisz coś jeść. Może zatem warto z codziennego przygotowywania posiłków uczynić ciekawy i pożyteczny rytuał? W okresie zimowym na pewno przyda Ci się dodatkowa porcja witamin i składników mineralnych, a te w dużych ilościach znajdziesz oczywiście w warzywach i owocach. Postaraj się, by na Twoim talerzu było smacznie i kolorowo. To przyjemny akcent, który wprowadzi do Twojej kuchni powiew wiosny. Zadbaj o swój mikrobiom. Czym jest mikrobiom?

Mikrobiom to mikroflora jelitowa. Jeśli przeważają w niej dobroczynne bakterie, Twój organizm dobrze funkcjonuje. Aby go wspierać, włącz do diety naturalne probiotyki, czyli produkty zawierające dobre bakterie. Naturalne probiotyki znajdziesz m.in. w kiszonej kapuście i ogórkach, a także w fermentowanych przetworach mlecznych, jak jogurt i kefir. Zaszalej w kuchni i sięgnij po ciekawe przepisy z tymi produktami w roli głównej!

Postaw na aktywność jak nigdy dotąd!

Jeśli chcesz dodać sobie jeszcze więcej energii i motywacji do działania, postaw na aktywność fizyczną. Powinna być ona dopasowana do Twoich potrzeb i możliwości. Postaw na umiarkowany wysiłek, aby nie przeforsować organizmu. Jeśli bowiem rzucisz się od razu na głęboką wodę, szybko możesz się przetrenować i stracić chęci. Dobrze dobrana aktywność pozwoli Ci zachować kondycję i prawidłową masę ciała, a przede wszystkim wspaniale wpłynie na Twoje samopoczucie!

0 0 votes
Article Rating
Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Treści zawarte na OFIO powinny być konsultowane z lekarzem, specjalistą lub fachowcem.
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dodaj komentarzx