Zdrowy kręgosłup. Dlaczego dbanie o kręgosłup jest ważne i jak to robić?

Pierwsze problemy z kręgosłupem mogą pojawić się jeszcze przed trzydziestym rokiem życia. Nie od dzisiaj wiadomo, że osoby, pracujące w zawodach obciążających kręgosłup są najbardziej narażone na schorzenia kręgosłupa. Problem ten może dotyczyć również osób, które pracują na siedząco. Choć może się to wydawać niewiarygodne, źle wyregulowane krzesło i niewłaściwa pozycja przy komputerze także mogą powodować trwałe uszkodzenie kręgosłupa.

Jak zadbać o kręgosłup?

zdrowy kręgosłup powinniśmy dbać już od najmłodszych lat życia, nie bez powodu rodzice wielokrotnie powtarzają dzieciom: nie garb się prostuj się. Dbanie o nawyk prawidłowej postawy zdecydowanie sprzyja zdrowiu kręgosłupa. Oto lista rzeczy, które należy robić aby zadbać o zdrowie kręgosłupa:

  • Wykonuj odpowiednie ćwiczenia! Podstawą każdej dobrej zmiany jest ruch, a ćwiczenia na kręgosłup pozwolą wzmocnić mięśnie grzbietu a także zachować odpowiednią postawę.
  • Jedz zdrowo! Bez zdrowej, zróżnicowanej diety ani rusz. Pamiętaj, że otyłość jest największym wrogiem kręgosłupa.
  • Jak mówiła mama: Nie garb się!  Po pierwsze, nie wygląda to atrakcyjnie. Po drugie, utrwalasz negatywny nawyk, który prędzej lub później spowoduje ból kręgosłupa
  • O ile to możliwe, unikaj stresów. Przyczyną bólu kręgosłupa są często napięte mięśnie, które uciskają kręgosłup.
  • Zawsze gdy się pochylasz lub podnosisz coś z podłoża – ugnij kolana! Jeśli tego nie zrobisz, cały ciężar skoncentruje się w kręgosłupie.
  • Zadbaj o wapń w diecie. Jest on podstawowym budulcem kości, dołącz do codziennej diety mleko, jogurty oraz sery.
  • Śpij na odpowiednio dobranym materacu, zadbaj też o właściwą poduszkę.
  • Nie chodź zbyt często w butach na wysokich obcasach. Obciążają kręgosłup i powodują jego ból.
  • Zażywaj witaminę D. Poprawia ona wchłanianie wapnia. 
  • Wykorzystaj żonę lub męża do masażu, a jeśli nie masz takiej możliwości, od czasu do czasu zafunduj sobie wizytę u masażystki. Masaż zapewnia przyjemność i pomaga rozluźnić mięśnie grzbietu.
  • Śpij i odpoczywaj. Ciepła kąpiel zakończona masażem oraz snem, skutecznie zredukuje napięcie mięśniowe.

Nie zrażaj się ilością zaleceń

Lepiej jest zapobiegać niż leczyć. Nie zawsze jesteśmy w stanie tego uniknąć, ponieważ na stan naszego kręgosłupa wpływa wiele czynników. Od prawidłowej postawy, po rodzaj wykonywanej pracy. Niemniej jednak świadomość i dostosowanie się do powyższych rad może zapobiec wystąpieniu zmian zwyrodnienowych w przyszłości.

Bóle pleców, skąd się biorą?

Bóle pleców doskwierają coraz większej liczbie osób a problem powoli staje się chorobą cywilizacyjną. Najczęściej bóle pleców powstają z zaniedbania i zapominania o dobrych nawykach oraz systematyczności w działaniu. Dlatego warto pamiętać, że mięśnie kręgosłupa nie staną się mocne tak po prostu. Trzeba je regularnie ćwiczyć.

Przeczytaj więcej o tym dlaczego wybór materaca jest tak ważny?

Ponad połowa naszego życia przebiega w pozycji leżącej. Dokładnie! Chodzi o czas naszego snu. Mając na uwadze zdrowie kręgosłupa powinniśmy skupić się na doborze odpowiedniego materaca. To ważne aby nie był zbyt miękki i pozwalał kręgosłupowi nabrać w miarę stabilnej postawy podczas snu.

0 0 vote
Article Rating
Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami na Ofio: reklamajola@wp.pl
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dodaj komentarzx
()
x