nie. Wrz 20th, 2020

Jak zwrócić towary zakupione w sklepie internetowym?

Nie trafiłeś z rozmiarem? Kolor nie jest taki, jak na zdjęciu? Spokojnie, masz 14 dni na to, by zwrócić zakupiony towar. Podpowiemy Ci jak odesłać go sprzedawcy.

Zakupy online – zwrot

Dokonując zakupów w sklepie internetowym często towarzyszy nam uczucie kupowania kota w worku. Nie możemy towaru dotknąć, obejrzeć, czy przymierzyć. Dlatego tak ważnym jest posiadanie bezproblemowej opcji zwrotu.

Od kilku lat prawo konsumenckie reguluje możliwość odsyłania do sklepu przedmiotów nabytych droga internetową. Abyśmy czuli się w sieci równie bezpiecznie co podczas zakupów w sklepach stacjonarnych, mamy 14 dni na zwrot towaru bez podania przyczyny. Wystarczy dostarczyć sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa. Wzór oświadczenia znajdziesz na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Sprzedawca ma również 2 tygodnie na to, by od momentu otrzymania oświadczenia od klienta, zwrócić mu wszelkie koszty związane z zakupem, łącznie z opłatą za transport. Warto przy tym pamiętać, że towar powinien być w nienaruszonym stanie. Ewentualne wady, braki, czy szkody mogą być bowiem podstawą do obniżenia wartości produktu.

Jak zwrócić towar sprzedawcy?

Sposób w jaki możesz dokonać zwrotu oraz czy będzie to proces bezpłatny, uzależnione jest od indywidualnej polityki sklepu i umowy przedsiębiorcy z przewoźnikiem. Warto poznać te warunki przed skorzystaniem z usługi. Niektórzy sprzedawcy pozostawiają zwrot oraz koszty z nim związane po stronie klienta. Wielu jednak, dbając o komfort swoich kontrahentów zapewnia darmowy zwrot, bez zbędnych formalności. Najwygodniej, jeśli Twoja paczka dotarła do Ciebie za pośrednictwem firmy InPost. W takiej sytuacji możesz odesłać towar za darmo. Wystarczy, że wypełnisz krótki formularz i wybierzesz sklep z dostępnej listy. Otrzymasz wówczas wiadomość SMS oraz e-mail z kodem. Kod ten musi zostać umieszczony na opakowaniu. Możesz go po prostu zapisać na kartonie, w który zapakowany jest towar. Pamiętaj o usunięciu etykiety, którą nakleił nadawca. Ostatnim krokiem będzie umieszczenie przesyłki w paczkomacie. Zajmie to kilka chwil. Kliknij na ekranie „chcę wysłać paczkę” i wpisz kod zwrotu. Umieść paczkę w skrytce, która się otworzy i gotowe. Możesz również udać się z towarem do Punktu Obsługi Paczek. Kod nadania ważny jest przez 3 doby, dlatego z uwagi na ilość paczkomatów w Polsce, nie powinieneś mieć problemu z nadaniem paczki w tym czasie.

Jak oddać przedmioty z allegro?

W sytuacji, gdy skorzystałeś z dostawy za pośrednictwem InPost i chcesz dokonać zwrotu allegro, zaloguj się do swojego konta na allegro, wejdź w zakładkę Moje Allegro > Moje zakupy > Licytacje i Kup teraz, wybierz opcję „zwrot” przy produkcie, którego będzie on dotyczył. Otrzymasz kod zwroty SMS-em. Nie zapomnij, by o swojej decyzji poinformować sprzedawcę.

Towar może być w tym samym opakowaniu, w którym do Ciebie przyszedł. Zaklej ewentualnie ponownie to, co musiałeś rozciąć przy otwieraniu. W przypadku przesyłek do wielkości 41 x 38 x 64 i max. 25 kg, można je umieszczać w paczkomatach. Jeżeli Twoja paczka jest większa, udaj się do najbliższego Punktu Obsługi Paczek. Kurierzy InPost zadbają o to, by towar szybko dotarł do nadawcy, co automatycznie przyspieszy zwrot Twoich kosztów związanych z nietrafionym zakupem lub wymianę przedmiotu.

0 0 vote
Oceń Post
Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami na Ofio: reklamajola@wp.pl
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dodaj komentarzx
()
x