nie. Maj 31st, 2020

Opakowania i pudełka do różnych produktów

Wydawać się może, że rzecz nabywana jest najistotniejszym elementem zadowolenia z zakupów. To i owszem, bowiem kupując, klient przede wszystkim sugeruje się kształtem, kolorem, formą bądź smakiem produktu. Wybiera się zatem odpowiadając preferencjom zakupowym model, który jest wypadkową oczekiwań oraz dobrych praktyk producenta.

Mówi się jednak, że to nie produkt świadczy o podejściu sprzedażowym, a częstokroć opakowanie jest tym, co wyróżnia i profesjonalizm u sprzedawcy czy producenta i jego podejście prosprzedażowe. Dobrze opakowany produkt wydaje się nie tylko bardziej ekskluzywny, ale przede wszystkim dostarcza wielu informacji na temat podejścia do klienta, jest tym samym dobrą reklamą, już nie samego produktu, a producenta.

Zobacz także: https://allcompanycorp.com/what-is-dropshipping-how-does-such-cooperation-look-like

Opakowanie jako element streategii marketingowej

Opakowanie zatem to nie tylko zwykły dodatek do produktu, ale również pewna zachęta do zakupu danej rzeczy.Jakie zatem pudełka wybrać, oferując swoje rzeczy np. na sklepowej półce? 

Istnieją dwa rodzaje opakowań, z czego klient może nie do końca zdawać sobie sprawę. Pierwszym typem są pudełka typowo produktowe. Są najpopularniejszą formą prezentacji i pakowania produktów. Najczęstszym materiałem, używanym do produkcji pudełek produktowych, jest tektura, o niezbyt grubej strukturze, z elementami przezroczystymi, służącymi do ekspozycji prezentowanego towaru. Wśród pudełek produktowych, można wyróżnić, np. pudełka z wieczkiem, które doskonale sprawdzają się przy prezentacji i sprzedaży gadżetów i dodatków do ubrań czy stylizacji. Pudełka z wieczkiem mają zastosowanie również do ekspozycji i pakowania wyrobów tekstylnych, bądź częściej, archiwizowania różnych rzeczy w warunkach domowych. Kolejnym rodzajem są pudełka klasyczne. Znajdują one zastosowanie przy sprzedaży przede wszystkim wyrobów przemysłowych czy technologicznych. Są tym samym najpopularniejszym typem opakowania. Dużą popularnością cieszą się również pudełka klapowe, popularnie nazywane kartonami, które zastosowanie mają szczególnie przy pakowaniu dużych gabarytów, bądź też wysyłce wielu sztuk w jednym opakowaniu.

Innym rodzajem pudełek są pudełka fasonowe. Pudełka tego typu nadają się do opakowania zarówno produktów podstawowych, np. książek (biorąc pod uwagę ich wysyłkę), jak i eksponowaniu towarów bardziej luksusowych, np. biżuterii czy zegarków. Biorąc pod uwagę formę wykonania, nadają się również do rzeczy bardziej delikatnych, przy czym należy wtedy pamiętać o odpowiedniej wyściółce wewnątrz opakowania.

Można również znaleźć wiele pudełek specjalistycznych, przeznaczonych do określonych typów towarów. Jednym z nich są opakowania na ciasta i desery. Pudełka te, przede wszystkim musza posiadać uchwyt, który pozwoli na sprawny chwyt i równomierne rozłożenie ciężaru tak, aby rzecz przenoszona nie uległa zniszczeniu.

Artykuł powstał przy współpracy z packhelp.com

Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami na Ofio: reklamajola@wp.pl

Dodaj komentarz

avatar
20000
  Subskrybuj  
Powiadom o