Social menu is not set. You need to create menu and assign it to Social Menu on Menu Settings.

26 marca 2025

Google Ads – rodzaje kampanii, które warto znać

Google Ads to narzędzie reklamowe stworzone przez Google, które umożliwia promowanie biznesu online nie tylko w wyszukiwarce Google o czym nie wie większość osób zaczynających przygodę z tą usługą. Typów kampanii, które można stworzyć w Google Ads jest kilka. W zależności od celów reklamowych i innych założeń wybrać możesz te, które spełnią zdefiniowane przez Ciebie cele biznesowe.

Kampania w wyszukiwarce Google

Kampanie reklam tekstowych w wyszukiwarce Google to chyba jeden z najczęściej wybieranych typów kampanii. Popularność takiej formy reklamy jest uzasadniona chęcią korzystania z wyszukiwarki Google. 99% osób korzystających z wyszukiwarek wybiera właśnie Google. Wyszukiwarka internetowa towarzyszy nam w różnych sytuacjach. Pomaga znaleźć odpowiedzi na nurtujące nas pytania, ułatwia zakupy online i korzystanie z usług, jest źródłem informacji. Nic dziwnego, że użytkownicy upodobali ją sobie. Nic też dziwnego, że tyle firm wykorzystuje ten moment na promocję swoich usług właśnie w Google.pl

Kampanie w sieci reklamowej Google

Działania marketingowe w Google Ads to nie tylko wyszukiwarka, to również reklama banerowa czy też wideo w serwisach zewnętrznych takich jak YouTube, Gmail, ale także popularne serwisy jak Onet lub małe blogi. Z pomocą sieci reklamowej Google dotrzesz do swoich klientów zarówno w najpopularniejszych stronach jak i tych mniej popularnych. Reklamie wideo poświęcona zostanie osobna część w tym artykule, dlatego w tym akapicie skupimy się wyłącznie na reklamie banerowej. Jednak wiedz, że również to o czym wspomniano w tym akapicie można wykorzystać również reklamując video.

W wyszukiwarce jako formę kierowania wykorzystuje się słowa kluczowe. To dzięki nim wiemy, że użytkownik szuka danej usług. W sieci reklamowej kierowanie reklam odbywa się trochę w inny sposób. Docieramy do użytkowników w nieco innej sytuacji. Oni nie szukają. Użytkownik jest zajęty czymś innym, oglądaniem filmu, czytaniem artykułu i naszym zadaniem jest zwrócić uwagę na nasz produkt poprzez wyświetlenie reklamy w formie statycznego banera graficznego lub animowanego. Jedną z najczęściej wykorzystywanych form kierowania w sieci reklamowej są zainteresowania użytkowników. Google bada zachowania użytkowników i klasyfikuje ich w określone grupy. To dzięki zaawansowanej technologii Google wie kto interesuje się zakupem nowego samochodu, kto jest miłośnikiem kulinariów, kto szuka ubezpieczenia domu, kto jest świeżo upieczonym absolwentem uczelni wyższej, kto się właśnie przeprowadził lub zamierza się przeprowadzić. Zainteresowań zdefiniowanych przez Google jest tak dużo, że każdy biznes z pewnością znajdzie coś dla siebie. Poszukaj również i Ty odwiedzając kartę „Odbiorcy” w ustawieniach kampanii Google Ads.

Innym sposobem kierowania jest kierowanie kontekstowe, które możliwe jest poprzez wybór słów kluczowych, których pojawienie się na podstronie serwisu warunkować będzie wyświetlenie reklamy. Jeżeli znamy serwis, w którym można wyświetlać reklamy (należący do programu Google AdSense), a w dodatku jest to serwis, który tematycznie nawiązuje do naszego biznesu i są tam nasi potencjalni klienci to możemy wybrać domenę tego serwisu jako miejsca, w którym wyświetlimy reklamy. Wówczas nasze reklamy mogą wyświetlić się w całym serwisie, niezależnie od strony (jeżeli mamy ochotę to możemy wybrać dokładne podstrony). W przypadku braku wiedzy na jakiej stronie można wyświetlić reklamy, możemy również wybrać trzeci sposób kierowania kontekstowego – wybór tematów stron, na których chcemy wyświetlić reklamy banerowe. Google klasyfikuje strony do określonych tematów. Dlatego wybierając temat wyświetlimy reklamę w odpowiednim kontekście.

Remarketing w Google

Czy wiesz, że możesz wrócić ponownie z reklamą do osób, które w przeszłości miały kontakt z Twoją stroną internetową. Wystarczy, że zaimplementujesz tag remarketingowy i zaczniesz zbierać cookiesy na listach remarketingowych. Dzięki temu będziesz mieć możliwość wyświetlenia reklam na przykład osobom, które były w Twoim sklepie, ale nie dokonały zakupu, lub też weszły na stronę, ale nie skontaktowały się z Tobą. W przypadku remarketingu wykorzystać można reklamę banerową lub też reklamę wideo. Możliwe jest również wykorzystanie remarketingu w wyszukiwarce Google.

Google Zakupy, czyli Google Shopping

Ten typ kampanii dedykowany jest sklepom internetowym. Umożliwia wyświetlenie reklam produktowych w wyszukiwarce. Reklamy różnią się od tych, które można tworzyć w ramach standardowych kampanii reklamowych w Google Ads. Te standardowe to reklamy tekstowe, natomiast reklamy produktowe w Google Shopping to reklamy, które prezentują zdjęcie produktu, wraz z ceną, tytułem i nazwą sklepu. To inny sposób na pokazanie produktów użytkownikom. Co najważniejsze ten typ kampanii sprawdza się i sklepy przeznaczają niekiedy o wiele większe środki na reklamę produktową niż reklamy tekstowe w wyszukiwarce.

Kampanie Video w YouTube i nie tylko!

W Google Ads możesz wykorzystać również wspomnianą wcześniej reklamę wideo. Jeżeli dysponujesz kanałem na YouTube i dodajesz tam filmy na kanał. Możesz wypromować swój kanał jeszcze lepiej, docierając do nowej widowni lub też możesz wykorzystać swój kanał do zwiększenia skuteczności kampanii nastawionej na sprzedaż online czy też na pozyskiwanie kontaktów do potencjalnych klientów.

Kampanie w Gmail

Kampanie reklamowe na Gmail, czyli Gmail Sponsored Promotions to świetny sposób, aby dotrzeć do użytkowników Gmaila w trochę innej sytuacji niż w przypadku wyszukiwarki czy stron serwisów należących do sieci reklamowej Google. Gmail to bardziej prywatna strefa, w której możemy zastosować nieco inną, bardziej spersonalizowaną komunikację reklam, aby zwrócić uwagę użytkowania na nasza markę. Na podstawie kierowania kontekstowego wg treści maili w skrzynce odbiorczej lub tez zdarzeń z życia czyli tak jakby zainteresowań, ale bardziej prywatnych ( na przykład o ukończeniu studiów, przeprowadzce, przejściu na emeryturę) mamy możliwość na zwiększenie skuteczności naszych działań reklamowych poprzez reklamę mailingową w Gmail.

Google Ads to potężne narzędzie, które możesz skutecznie wykorzystać w promocji swojej firmy w Internecie. Załóż konto reklamowe i zacznij wykorzystywać potencjał reklamowy drzemiący w Google Ads. Jeżeli masz więcej pytań i chcesz zgłębić swoją wiedzę na temat tego narzędzia to odwiedź stronę eksperta od reklamy w Google Ads – LukaszWisniak.pl

5 2 votes
Article Rating
Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Treści zawarte na OFIO powinny być konsultowane z lekarzem, specjalistą lub fachowcem.
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dodaj komentarzx