pt. Wrz 25th, 2020

System rezerwacji na stronie internetowej

Witam serdecznie naszych czytelników. Dzisiaj w dziale technicznym naszego serwisu zajmiemy się sensem implementacji systemu rezerwacji na stronie internetowej firmowej. Zastanowimy się czy systemy tego typu są potrzebne, komu są potrzebne i czy w ogóle usprawniają funkcjonowanie firmy.

Witam serdecznie naszych czytelników. Dzisiaj w dziale technicznym naszego serwisu zajmiemy się sensem implementacji systemu rezerwacji na stronie internetowej firmowej. Zastanowimy się czy systemy tego typu są potrzebne, komu są potrzebne i czy w ogóle usprawniają funkcjonowanie firmy.

Jak działają systemy rezerwacji?

Są różne systemy rezerwacji, jedne pozwalają zarezerwować wizytę do lekarza, inne umówić się na przymiarkę do salonu mody ślubnej a jeszcze inne zarezerwować pokój na wymarzone wakacje. Zasada działania wszystkich tych aplikacji jest jedna. Użytkownik po zalogowaniu się lub też nie wybiera określoną usługę w określonym czasie. Część systemów umożliwia płatność online, część wysyła jedynie potwierdzenie na maila.

Dla kogo są systemy rezerwacji?

System rezerwacji dedykowany jest dla firm potrzebujących organizacji terminów, świadczonych usług. System rezerwacji pokojów na stronie internetowej hotelu ma dostęp do wszystkich zarezerwowanych terminów i wszystkich wolnych. Dzięki temu bez ingerencji pracownika może zarezerwować pobyt w danym pokoju, w dowolnym czasie. System taki więc jest korzyścią zarówno dla właściciela strony internetowej jak i dla użytkownika, który może dokonać rezerwacji w dowolnym momencie.

Systemy rezerwacji są także dla firm, organizacji które potrzebują odpowiednio „kolejkować” wizyty, tak aby nie nakładały się one. Świetnym tu przykładem są wszelkie praktyki lekarskie, warsztaty samochodowe czy salony mody ślubnej. System rezerwacji daje klientom tych firm możliwość umówienia się na spotkanie w dowolnym czasie.

Jakie funkcje powinien posiadać system rezerwacji?

Strony internetowe tworzone dla małych i średnich firm nie wymagają mocno rozbudowanych systemów, a jest to zdecydowana większość istniejących wdrożeń. System rezerwacji powinien składać przede wszystkim z formularza połączonego z terminami w systemie już zajętymi, tak by umożliwić użytkownikowi „zabookowanie” tylko jeszcze wolnych dostępnych terminów. Kolejną ważną funkcjonalnością jest potwierdzenie rezerwacji terminu wysłane na maila, tak aby użytkownik mógł mieć zawsze wgląd w rezerwację. Dobrą praktyką jest też integrowanie rezerwacji z profilem użytkownika lub tworzenie takiego profilu aby można był rezerwacją zarządzać.

Popularnym mechanizmem wdrażanym w większości systemów rezerwacyjnych jest możliwość płatności online w przypadku rezerwowania płatnych wizyt lub pokojów hotelowych.

Czy system rezerwacji usprawnia pracę firmy?

Systemy rezerwacji właśnie po to się tworzy aby usprawnić funkcjonowanie firmy i automatyzować pewne procesy. Bez takiego systemu proces rezerwacji wygląda następująco. Zainteresowany użytkownik trafia na stronę widzi informację o możliwości zarezerwowania terminu. Jeżeli trafił na stronę w trakcie godzin pracy danej firmy może podjąć kolejne działania jeżeli nie, musi czekać aż firma otworzy biuro lub wysłać zapytanie mailowe. Czy pracownik odpowiada na zapytanie mailowe czy na telefoniczne, musi ustalić dostępny termin, wpisać nowego klienta do systemu lub notatnika.

System rezerwacji elektronicznej, całkowicie rozwiązuje problem dostępności usługi rezerwacji – jest dostępna przez 24 godziny na dobę. Całkowicie rozwiązuje również problem konfliktów z zarezerwowanymi terminami. W końcu nie angażuje pracownika do tych czynności, który dzięki temu może zająć się innymi sprawami.

Systemy rezerwacji mogą działać też na sklepach internetowych, w modelu tak zwanej przedsprzedaży. Sklepy internetowe z takim systemem może zobaczyć na portfolio Design Cart.

Systemy rezerwacji dają ogromne możliwości organizacyjne dla firm które je stosują ale też ułatwiają życie naszym kontrahentom podwyższając użyteczność naszych stron internetowych.

5 1 vote
Oceń Post
Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami na Ofio: reklamajola@wp.pl
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dodaj komentarzx
()
x