Social menu is not set. You need to create menu and assign it to Social Menu on Menu Settings.

23 lipca 2021

Jak zdrowo schudnąć w domu? Co suplementować?

diet food concept

Mówi się, że siedzenie w domu nie sprzyja utrzymaniu zgrabnej sylwetki, jednak wcale nie musi to być prawdą! Aktywność fizyczna w połączeniu ze zdrową dietą o odpowiednio wysokiej kaloryczności pomoże zrzucić nadprogramowe kilogramy, a następnie utrzymać upragnioną wagę! Na początek wystarczy, że zamiast zastanawiać się, jak schudnąć w domu, będziesz trzymać się zasad opisanych poniżej.

Deficyt kaloryczny to podstawa

Chcąc schudnąć, musimy zafundować swojemu organizmowi deficyt kaloryczny. Oznacza to przyjmowanie mniejszej liczby kalorii w stosunku do naszego zapotrzebowania energetycznego. Za sprawą ujemnego bilansu kalorycznego organizm zaczyna wykorzystywać zmagazynowane zapasy energii, zgromadzone w postaci tkanki tłuszczowej. To pozwala zaś na redukcję masy ciała. Aby zdrowo schudnąć, należy ustalić swoje dzienne zapotrzebowanie energetyczne, a następnie skomponować dietę pomniejszoną o odpowiednią liczbę kalorii. Z fachową pomocą przyjdzie dietetyk, ale warto wiedzieć, że w przypadku osób, które nie borykają się z nadwagą, a jedynie chcą zrzucić kilka kilogramów, wystarczy deficyt na poziomie 300-500 kalorii każdego dnia. Osoby o dużej nadwadze mogą przyjmować nawet o 1000 kalorii dziennie mniej.

Jak zdrowo schudnąć?

Należy pamiętać, że deficyt kaloryczny nie może być zbyt duży. Niewielki sprawi co prawda, że będziemy chudnąć powoli, jednak zdrowo i bez obaw o wystąpienie efektu jojo. Zbyt duży deficyt kalorii przyczynia się zaś do spadku masy mięśniowej, a co za tym idzie, również Podstawowej Przemiany Materii (PPM), czyli ilości energii, którą organizm „zużywa” w celu podtrzymania pracy narządów i układów wewnętrznych. Głodzenie się prowadzi do m.in. zaburzeń hormonalnych, problemów z koncentracją, przewlekłego zmęczenia czy zaburzeń metabolizmu. Jak w takim razie wyliczyć odpowiednio swoje zapotrzebowanie kaloryczne i deficyt? Najlepszą w tej chwili metodą jest korzystanie ze specjalnych opasek lub zegarków sportowych, które pokazują całkowitą liczbę kalorii spalanych w ciągu dnia. W internecie są jednak dostępne także kalkulatory, które są w stanie obliczyć dzienne zapotrzebowanie energetyczne po wprowadzeniu określonych informacji. Są to oczywiście dane szacunkowe, dlatego najlepiej porównać je, korzystając z kilku różnych kalkulatorów.

Nie dla drakońskich diet

Zbyt restrykcyjne diety potrafią wywołać prawdziwe spustoszenie w organizmie, dlatego zamiast odmawiać sobie niemal wszystkiego, lepiej skomponować jadłospis w oparciu o piramidę żywieniową. Dzięki temu będzie on urozmaicony i odpowiednio zbilansowany. Co ciekawe, aby schudnąć nie trzeba rezygnować z czegoś słodkiego od czasu do czasu. Ważne jednak, by zasadnicza dieta opierała się na produktach nieprzetworzonych, świeżych i niskokalorycznych, najlepiej o wysokiej wartości odżywczej. Podstawę jadłospisu powinny stanowić warzywa i owoce, które są bogate w błonnik i zapewniają poczucie sytości przy jednoczesnym dostarczaniu stosunkowo niewielkiej liczby kalorii. Pamiętać trzeba również o piciu niegazowanej wody mineralnej. Zamiast trzech dużych posiłków, lepiej spożywać 4-5 mniejszych dań, w trzygodzinnych odstępach czasowych.

Jak schudnąć w domu? Ćwicząc!

Im większa aktywność fizyczna, tym więcej kalorii można spożywać. To właśnie od niej zależy Całkowita Przemiana Materii (CPM). Powiększyć deficyt kaloryczny w łatwy sposób można stawiając właśnie na ruch. Jeśli do tej pory ćwiczenia nie były Twoją mocną stroną, zacznij od długich spacerów, wybierania schodów zamiast windy czy dojeżdżania do pracy rowerem. To prosty i przyjemny sposób na zwiększenie codziennej dawki ruchu. Z czasem warto dołączyć do tego ćwiczenia, które można wykonywać w domu. Treningi wzmacniające mięśnie, joga czy intensywnie spalająca tkankę tłuszczową tabata bądź zumba – wybór jest naprawdę ogromny, dzięki czemu z pewnością znajdziesz coś dla siebie!

Suplementy na odchudzanie

Wspomóc proces odchudzania można również dzięki suplementacji, tu jednak najważniejsze jest sięgnięcie po te z pewnego źródła, jak na przykład z aptek sieci DOZ. W ich ofercie zarówno online: https://www.doz.pl/apteka/k4663-Odchudzanie, jak i stacjonarnie znajduje się szeroka gama najlepszych, dostępnych bez recepty preparatów na odchudzanie zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn. Pamiętaj jednak, że od samych suplementów diety nie schudniesz! Zastosować je możesz np. w celu zmniejszenia apetytu na słodycze. Tu świetnie sprawdza się chrom – pierwiastek, który wspomaga utrzymanie prawidłowego poziomu glukozy we krwi oraz przyczynia się do utrzymania właściwego metabolizmu makroskładników odżywczych. Suplementowany regularnie błonnik zwiększa uczucie sytości, a ekstrakt z liści morwy białej, dzięki zawartości substancji wpływających na działanie enzymów biorących udział w trawieniu węglowodanów, ogranicza ich wchłanianie po posiłku. W aptekach DOZ znajdziesz także l-karnitynę, która bierze czynny udział w transporcie składników tłuszczowych. Osoby, chcące zmienić nawyki żywieniowe na lepsze, powinny zainteresować się również naturalnymi herbatkami ziołowymi, które oprócz regulacji metabolizmu dodatkowo wspomagają prawidłowe funkcjonowanie organizmu.

/ Artykuł sponsorowany

5 1 vote
Article Rating
Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami na Ofio: reklamajola@wp.pl
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dodaj komentarzx
()
x