Social menu is not set. You need to create menu and assign it to Social Menu on Menu Settings.

30 lipca 2021

Przyczyny oraz leczenie wad postawy

Wady postawy są problemem XXI wieku, z którym boryka się co raz więcej dzieci ale również dorosłych. Co ciekawe występują one jedynie w krajach wysoko rozwiniętych gdzie panuje określony styl życia. Mianowicie króluje kult siedzącej pracy, niezdrowego jedzenia oraz chodzenia w ciasnym, eleganckim obuwiu.

Męskie pantofle oraz uwielbiane przez kobiety szpilki stały się jednym z powodów co raz częstszych problemów z koślawością i deformacją stóp. Istnieje pewna analogia po między chodzeniem na boso i zdrowiem. Najlepiej obrazuje to fakt, że w krajach w których ludność chodzi boso przez większość swojego życia, praktycznie nie występują problemy z narządami ruchu.

Wkładki ortopedyczne na płaskostopie

Żyjąc w naszej cywilizacji jesteśmy praktycznie zmuszeni do chodzenia w butach, szczególnie w miastach gdzie poruszamy się głównie po chodnikach. Większość z nas widząc bosego człowieka w komunikacji miejskiej, postrzega go raczej jako wariata lub biedaka. Nic dziwnego Polska jest krajem leżącym w strefie klimatu umiarkowanego, zimą potrafi nieźle zmrozić, więc buty są nam niezbędne nawet do życia. Jak zatem możemy sobie radzić z pojawiającymi się problemami stóp? Z pomocą przychodzą wkładki ortopedyczne, które dopasowywane są w zależności od zdiagnozowanego problemu. Wkładki na płaskostopie poprzeczne są sposobem na korygowanie ustawienie pięty, podpierają stopę i zapewniają jej właściwe ustawienie.
Wszystkie wkładki działają na przyczynę powstawania choroby. W trakcie leczenie płaskostopia poprzecznego bardzo ważna jest także korekcja palców, za pomocą tasiemek lub zwykłej wkładki.

Czy gimnastyka stóp pomaga w leczeniu płaskostopia?

Uzupełnieniem leczenia płaskostopia poprzecznego a także prewencją jego powstawania jest regularna gimnastyka.
Odpowiednio dobrane ćwiczenia poprawiają wysklepienie stopy oraz ustawienie stawu skokowego.
Chodzenie boso po piasku to najlepsza rehabilitacja dla naszych stóp, podczas którego stopa pracuje trójpłaszczyznowo aktywują wszystkie więzadła, mięśnie i stawy.
Jak można ćwiczyć w domu samemu?
Samodzielnie w domu możemy wykonywać większość ćwiczeń rozciągających stopy, chodząc na palcach, zewnętrznych krawędziach stóp.
Przykładowe ćwiczenie w domu:
1. Usiądź wygodnie na krześle.
2. Nogi ugięte w kolanach rozstaw lekko.
3. Ściskaj kolana w taki sposób aby zewnętrzne krawędzie stóp oderwały się od podłogi.
4. Wytrzymaj ok. 10 sekund, następnie odpocznij chwilę i powtórz ćwiczenie w kilku seriach.

Zarówno ćwiczenie stóp, aktywowanie i rozciąganie mięśni nóg jest niezbędne do zdrowego funkcjonowania naszych narządów ruchu. Najlepsze efekty korygujące przynosi łączenie regularnej gimnastyki oraz stosowanie wkładki na płaskostopie poprzeczne.

0 0 votes
Article Rating
Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami na Ofio: reklamajola@wp.pl
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dodaj komentarzx
()
x