Social menu is not set. You need to create menu and assign it to Social Menu on Menu Settings.

1 sierpnia 2021

Jak prowadzić efektywną kampanię produktową w Google Shopping?

Google Shopping to platforma reklamowa przeznaczona do reklamowania oferty sklepu internetowego. Umożliwia wyświetlanie reklam w formie graficznego okna, zawierającego zdjęcie produktu, tytuł, krótki opis, cenę, nazwę sklepu oraz link do strony. Reklamy wyświetlają się nad wynikami wyszukiwarki Google.

Kampania kampanii nierówna, czyli jak działać w Google Shopping

Aby uruchomić kampanię w Zakupach Google, konieczne jest połączenie konta w Google Ads z Google Merchant Center. Wymaga to zaimportowania pliku produktowego z danymi opisującymi produkty, które chcemy reklamować. Następnie wybieramy cel oraz typ kampanii. Do wyboru jest kilka rodzajów:

  • inteligenta kampania produktowa,
  • standardowa kampania produktowa,
  • kampania dynamicznego remarketingu.

Inteligentne kampanie polegają na zautomatyzowaniu procesu kierowania i tworzenia reklam oraz ustalania stawek na podstawie prawdopodobieństwa konwersji. Standardowa kampania produktowa umożliwia samodzielne skonfigurowanie kampanii, a następnie jej bieżącą optymalizację. Można w tym przypadku tworzyć osobne kampanie dla poszczególnych fraz, dowolnie określać stawki czy dzielić produkty na segmenty.

O czym pamiętać, uruchamiając kampanię produktową?

Aby zwrot w inwestycję w reklamę Google Shopping był jak największy, warto przestrzegać kilku ważnych zasad przy tworzeniu kampanii i zarządzaniu nią.

Zadbaj o poprawny plik produktowy

Feed produktowy w usłudze Zakupów Google powinien być zapisany w formacie XML lub API. Należy w nim zamieścić wszystkie wymagane atrybuty, m.in. ID produktu, tytuł, link do strony docelowej produktu, adres zdjęcia, cenę czy dostępność. Warto uzupełnić również dodatkowe atrybuty, co pozwoli zwiększyć skuteczność reklamy. Należy również przestrzegać zasad zamieszczania zdjęć – powinny to być fotografie rzeczywistego produktu, zaprezentowane na białym tle, bez haseł reklamowych czy znaku wodnego, a także w odpowiednim rozmiarze.

Nie zapomnij o aktualizacji feeda

Nie wystarczy jednorazowe zamieszczenie pliku produktowego. Informacje w nim zawarte powinny być na bieżąco aktualizowane. Pozwoli to uniknąć sytuacji, kiedy klientom będą się wyświetlać reklamy niedostępnych już produktów czy takich w zmienionej cenie.

Zadbaj o pozytywne doświadczenia użytkownika

Aby zwrot z inwestycji w reklamę mógł być wysoki, należy zadbać o wygląd, użyteczność oraz prostotę obsługi strony docelowej. Jeśli nie chcesz stracić potencjalnych klientów, zapewnij im możliwość szybkiego i intuicyjnego składania zamówień.

Skonfiguruj wykluczające się słowa kluczowe

Aby środki przeznaczone na reklamę szybko się nie wyczerpały, należy wykluczyć z kampanii nieadekwatne słowa kluczowe. Jeśli sprzedajesz wyłącznie męskie obuwie, wskazane jest wyłączenie takich słów kluczowych jak np. „obuwie damskie”, „buty damskie” czy „obuwie dla kobiet”.

Feed produktowy – podstawa do reklamy nie tylko w Google Shopping

Możesz dodać atrybuty do pliku produktowego w sposób ręczny, jednak w przypadku setki czy tysięcy artykułów w sklepie internetowym byłoby to zadaniem bardzo czasochłonnym i narażającym na błędy. Dlatego lepiej zautomatyzować proces tworzenia oraz aktualizacji feeda, w czym pomoże ci np. system Feedink. Plik produktowy będziesz mógł zintegrować nie tylko z usługą Google Shopping, lecz także z wieloma innymi kanałami reklamy, m.in. porównywarkami cen, Facebookiem, serwisami marketplace czy wirtualnymi pasażami.

0 0 votes
Article Rating
Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami na Ofio: reklamajola@wp.pl
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dodaj komentarzx
()
x