Social menu is not set. You need to create menu and assign it to Social Menu on Menu Settings.

3 sierpnia 2021

Jak system CRM wpływa na pracę organizacji?

Każda firma, która chce budować stabilną pozycję na rynku, musi dbać o dobre relacje z klientami. Aby wesprzeć działania z tego zakresu, wdraża się systemy CRM.

CRM jest jedną z koncepcji zarządzania i skrótem od customer relationship management, co przetłumaczyć można jako zarządzanie relacjami z klientami. Narzędzia CRM mają wspierać przedsiębiorcę w budowaniu długofalowych kontaktów z odbiorcami, zdobywaniu ich zaufania i lojalności. Jak to wygląda w praktyce?

Podstawowe funkcje, jakie posiada oprogramowanie CRM

System CRM posiada szereg funkcjonalności, które docenią nie tylko handlowcy, ale też pracownicy marketingu, obsługi klienta, a nawet kierownicy. Pozwalają gromadzić, archiwizować i porządkować dane o klientach. Systemy CRM wykorzystuje jedną spójną bazę klientów. Przed kontaktem z klientem można prześledzić, jak wygląda historia współpracy klienta z firmą. Bezpośrednio po spotkaniu lub rozmowie telefonicznej można szybko wpisać notatkę na temat oczekiwań, o tym, kiedy skontaktować się ponownie, itd. Kolejną funkcjonalnością jest kalendarz, do którego wpiszemy zaplanowane zadania bądź zapiszemy datę kolejnego spotkania. Dobre oprogramowanie daje możliwość generowania raportów.

Korzyści połączenia CRM z ERP

Jeżeli firma decyduje się na program ERP, korzyści są jeszcze większe, a system CRM może być z nim zintegrowany. ERP jest systemem do zarządzania wszystkimi zasobami przedsiębiorstwa. Dzięki temu podczas spotkania z klientem handlowiec może prześledzić wszystkie zamówienia i historię płatności, a także sprawdzić dostępność wybranych produktów w magazynie i od razu złożyć zamówienie. Po finalizacji transakcji pracownicy magazynu mogą przystąpić do jego kompletacji, a klient otrzyma je szybko.

Jak wdrożenie CRM wpływa na organizację?

Systemy CRM znacząco usprawniają pracę. Handlowcy w większości pracują poza siedzibą firmy, a możliwość mobilnego dostępu do wszystkich danych na temat klienta i produktów pozwoli im lepiej przygotować się do rozmowy. Ich efektywność będzie większa, a to przełoży się na zyski. Wgląd do notatek ma nie tylko sam handlowiec, ale i pozostali pracownicy, co jest dużym usprawnieniem na kolejnych etapach realizacji zamówienia.

Pracownik magazynu nie będzie musiał czekać, aż handlowiec przyjedzie do firmy i przekaże zamówienie, bo zobaczy je w systemie w czasie rzeczywistym. Dzięki temu może przystąpić do pracy szybciej. Korzystanie z systemów CRM docenią również kierownicy, którzy będą mogli zweryfikować jakość pracy swoich podwładnych na podstawie przygotowanych przez nich raportów.

Wszystko to razem sprawi, że komunikacja będzie przejrzysta, a praca będzie przebiegać sprawniej i efektywniej. zmniejsza się ryzyko ewentualnych pomyłek i błędów , ponieważ wszystkie dane będą uporządkowane i posortowane,. Ponadto, klient będzie postrzegał firmę jako grupę profesjonalistów. Osoby, które się z nim będą kontaktować, będą znać jego potrzeby i szybko zrealizują zamówienia, a to jest niezbędne do pozyskania jego zaufania.

0 0 votes
Article Rating
Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami na Ofio: reklamajola@wp.pl
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dodaj komentarzx
()
x