6 maja 2021

Pozycjonowanie – czym jest i co warto wiedzieć przed skorzystaniem z takiej usługi?

Z roku na rok coraz więcej firm posiadających własną stronę internetową, decyduje się skorzystać z usług pozycjonowania. Jest to całe spektrum działań, które ma prowadzić do zdobycia wysokiej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania Google i innych znanych wyszukiwarkach. W efekcie pozwala to dużo łatwiej dotrzeć do klienta zainteresowanego oferowanymi produktami lub usługami.

Jednym z najpopularniejszych sposobów, aby wypromować firmę, jest pozycjonowanie w sieci. To cały zestaw różnego rodzaju działań zarówno bezpośrednio na stronie internetowej, jak i poza nią. Jak sama nazwa wskazuje, mają na celu podnosić pozycję w wyszukiwarkach, takich jak Google, Yahoo czy Bing. Dzięki temu poprawiają widoczność witryny po wpisaniu danych fraz kluczowych związanych z jej zawartością. Więcej o pozycjonowaniu przeczytasz tu.

Jakie są zalety pozycjonowania strony internetowej?

Dla każdego, kto chciałby wypromować swoją działalność w internecie, a tym samym poprawić wyniki sprzedaży produktów lub usług, doskonałym rozwiązaniem jest pozycjonowanie. Do największych zalet tego typu działań z pewnością zaliczyć można poprawę widoczności strony internetowej, a tym samym marki w organicznych wynikach wyszukiwania. Dzięki nim po wpisaniu określonej frazy kluczowej w wyszukiwarce witryna powinna pojawić się na jednej z najwyższych pozycji.

Do innych korzyści wynikających z pozycjonowania zaliczyć można przyrost liczby odwiedzających osób oraz budowanie zaufania do marki i wizerunku eksperta. Jednym z działań jest sporządzenie ciekawych i merytorycznych treści na stronę internetową. Wszystko po to, aby dostarczyć użytkownikom przydatne informacje i odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Uzyskując fachowe doradztwo w zakresie wyszukiwanych produktów lub usług, witryna zacznie być postrzegana jako bardziej wartościowa, co w efekcie przełoży się na konwersję, czyli dokonanie zakupu. Jeśli zainteresował Cię ten temat, przeczytaj również: “Dlaczego warto być widocznym w sieci?”.

Na czym polega pozycjonowanie strony internetowej?

Pozycjonowanie strony internetowej to bardzo złożony proces, który wymaga poświęcenia czasu, a także zachowania ciągłości i stałej aktualizacji. Wszystko po to, aby zawsze znaleźć się przed konkurencją. Na samym początku kluczowe jest dobranie odpowiedniej słów kluczowych, które po wpisaniu w wyszukiwarce prowadzić będą do Twojej witryny. Następnie prowadzone są działanie optymalizacyjne. Polegają one między innymi na edycji kodu źródłowego strony internetowej i opracowaniu strategii budowania odnośników zewnętrznych.

Kolejnym zadaniem jest stworzenie odpowiednich treści na stronę internetową, które będą merytoryczne, a jednocześnie wartościowe dla wyszukiwarek. To niezwykle ważna kwestia, gdyż w dużym stopniu wpływa na postrzeganie marki. Dodatkowo na pozycjonowanie składają się też działania off-site, czyli prowadzone poza stroną internetową. Składają się na nie między innymi linki zewnętrzne kierujące do witryny, widoczność w social media oraz zaufanie do domeny. To ostatnie w dużym stopniu zależy od ilości źródeł zewnętrznych i stażu.

0 0 votes
Article Rating
Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami na Ofio: reklamajola@wp.pl
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dodaj komentarzx
()
x