Social menu is not set. You need to create menu and assign it to Social Menu on Menu Settings.

19 maja 2025

Jak zwiększyć aktywności na swoim koncie Instagram?

Instagram to portal, który od kilku lat rozwija się coraz mocniej, stając się nowym medium tuż obok Facebooka. To właśnie tutaj rozwijają się fotograficzne pamiętniki, poszerza się grono fanów wszelakich influencerów oraz pojawiają się nowe kampanie marketingowe różnych firm sprzedażowych czy usługowych. Jest to nowe źródło informacji, w nieco innej formie niż mamy to na klasycznych portalach społecznościowych. W związku z popularnością portalu nie ma co się dziwić, że wielu użytkowników chciałoby wybić się w tłumie innych zdjęć i mieć zaangażowane grono odbiorców. Poniżej przedstawiamy, jak to zrobić. 

Na sam początek

Bardzo istotną kwestią, celem zwiększenia zaangażowania na koncie Instagram, jest szczegółowe rozplanowanie grupy docelowej odbiorców. Ważne jest to, byście wiedzieli, do kogo chcecie dotrzeć i co chcecie pokazać. Konto na Instagramie bez konkretnego planu będzie niczym innym niż nudnym zlepkiem zdjęć i informacji, a to nie przykuje uwagi żadnego odbiorcy. Oczywiście nie ma nic złego w tym, jeśli planujesz z Instagrama zrobić formę pamiętnikową i tym się wybić, mimo wszystko musisz wtedy również pamiętać o tym, do kogo chcesz dotrzeć. Wiadomo przecież, że jeśli będziesz pisać językiem typowo młodzieżowym, to nie odezwie się do Ciebie starszy odbiorca, bo nie zrozumie, co chcesz mu przekazać. Jeśli w Twoim życiu bardzo mocny wpływ mają konkretne zainteresowania, to nie licz, że odezwie się do Ciebie ktoś z innego kręgu. 

Kiedy już wiesz, co chcesz publikować i do kogo się zgłaszać, istotne jest to, byś monitorował, kiedy Twoi odbiorcy są dostępni. I nie, nie chodzi tutaj o szablonowe tak zwane „prime-time”, które na wielu portalach internetowych można znaleźć jako gotowy szablon na dobre promowanie. Oczywiście nie można powiedzieć, że szablonowy czas publikacji jest w 100% zły. Jest to dobry punkt zaczepienia na sam początek swojej instagramowej kariery. Dlatego też zapoznaj się z najpopularniejszymi godzinami nadawania, ale po krótkim czasie, gdy zbierzesz już grono odbiorców (nie musi być wielkie), zacznij modyfikować czas publikacji, analizując, w jakich godzinach Twoi czytelnicy faktycznie Cię odwiedzają. 

Instagram – rozpoczęcie publikacji

W momencie gdy wiemy już, do kogo i o jakiej godzinie chcemy dotrzeć, warto przejść do najistotniejszej rzeczy na Instagramie, czyli publikacji zdjęć. Publikowane zdjęcia na koncie powinny być dobrej jakości, gdyż w końcu to one są głównym źródłem przyciągnięcia potencjalnego czytelnika/odbiorcy. Nie chodzi już tutaj wyłącznie o to, żeby było zdjęcie wyraźne i nie miało połowy ujęcia zasłoniętego palcem. Ważne jest, by było odczuwalne to, że przyłożyliśmy się do jego stworzenia, bo to pokazuje użytkownikom portalu, że w jakiś sposób staracie się właśnie dla nich. Jeśli w danej chwili nie macie weny na zdjęcie, to nic złego. Lepiej wstrzymać się z publikacją na kilka dni, niż publikować coś, co można nazwać „zapchajdziurą”. 

Kiedy już odłożyliśmy aparat i wrzucamy zdjęcie do aplikacji, czas na kolejny istotny krok, którym są hasztagi. Wielu publicystów na Instagramie mówi o tym, że dobrze jest publikować do 30 hasztagów na post. Po co one są? Działają jako hasła kluczowe, które pomagają znaleźć Twoje zdjęcie w wyszukiwarce na bazie konkretnych słów, bądź lądujesz w konkretnej kategorii zdjęć. Dobrze jest w tym nawale tagów uwzględnić #co_robisz, #gdzie_robisz i #po_co. Ważne, żeby oznaczenia jak najbardziej zgadzały się ze zdjęciem, gdyż wiadomo, że jeśli zobaczymy selfie, a ujrzymy tonę oznaczeń słodkich kotków, to możemy poczuć się oszukani. 

Ważne działania po…

Na sam koniec twojej walki lajki na Instagramie zwróć uwagę na pojawiającą się aktywność odbiorców. Zdjęcie z toną lajków nie świadczy o Twoim sukcesie i musisz skupić się na długoterminowym zachowaniu kontaktu z odbiorcami. Dlatego też angażuj się w komentarze, odpisuj na wiadomości i poświęć od razu po publikacji godzinę na monitorowanie sytuacji (gdyż to może skutkować podbiciem postu przez algorytm). Co jakiś czas również obserwuj innych swoich odbiorców, gdyż wzajemne działania na kontach skutkują przyciągnięciem uwagi innych odbiorców. 

SPRAWDŹ: LAJKI INSTAGRAM

Wiesz już co robić ze swoim kontem. Oczywiście pamiętaj, że są to tylko porady i to Ty sam z czasem dowiesz się, co musisz zmodyfikować, by lepiej działało na Twoim koncie. My za to życzymy Ci samych sukcesów i powodzenia w podbijaniu Instagramowego światka. 

Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Treści zawarte na OFIO powinny być konsultowane z lekarzem, specjalistą lub fachowcem.
1 1 vote
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dodaj komentarzx