Social menu is not set. You need to create menu and assign it to Social Menu on Menu Settings.

19 lipca 2024

Jak wygląda karta ewidencji czasu pracy?

Prowadzenie ewidencji czasu pracy jest obowiązkiem każdego pracodawcy. W wielu przedsiębiorstwach wciąż korzysta się z tradycyjnego sposobu notowania godzin pracowników za pomocą zeszytu, kartki itp. Jednak istnieją już na rynku nowoczesne systemy rejestracji ewidencji czasu pracy, które przyspieszają ten proces, a także pozwalają zaoszczędzić czas. W związku z tym może on być przeznaczony na inne sprawy, zadania w danej firmie. Warto poznać nowoczesny system do zarządzania przepracowanymi godzinami, ale także pozwalający na przetwarzanie oraz dostarczanie informacji dla każdego pracownika. Proste i wygodne narzędzie to duża zaleta w codziennych czynnościach biznesowych.

Ewidencja czasu pracy – co trzeba wiedzieć?

Karta ewidencji czasu pracy jest prowadzona przede wszystkim, by prawidłowo ustalić wynagrodzenia pracownicze na koniec miesiąca, a także pozostałe świadczenia pracownicze. Jak już zostało wspomniane powyżej pracodawca ma obowiązek rejestrowania godzin pracy. To zobowiązanie dotyczy także pracodawców, którzy zatrudniają, chociażby jedną osobę według umowy o pracę. Rejestracja czasu pracy powinna między innymi zawierać godziny rozpoczęcia oraz zakończenia pracy, godziny nadliczbowe, przepracowany czas w nocy, informacje nieusprawiedliwionych godzin, dni wolne od zajęć w pracy. 

Elektroniczne prowadzenie ewidencji czasu pracy

Co to jest rejestracja czasu pracy online? Rejestracja czasu pracy pozwala rejestrować godziny poświęcone na pracę w przedsiębiorstwach, firmach za pomocą oprogramowań działających w internecie. W dodatku przepisy mówią także, by prowadzić w ewidencji czasu nie tylko przepracowane godziny, ale także czas rozpoczęcia oraz zakończenia pracy. Rejestrowanie czasu daje możliwość także zapisywania urlopów danych osób w firmie, dni chorobowych, spóźnień, nadgodzin czy też pracę związaną z danym projektem. Widać tu, jak systemy online tego rodzaju są świetnie przystosowany dla każdej firmy. 

Karta Ewidencji Czasu Pracy na Inewi to nowoczesny system pozwalający sprawnie i intuicyjne rejestrować czas pracy pracownika poświęcony na dane zajęcia w przedsiębiorstwie. Program umożliwia zautomatyzowanie tych czynności w firmie. Posiada wiele szablonów dostosowanych do przepisów. Z wykorzystaniem różnych urządzeń z dostępem do internetu możemy sprawnie i szybko dostać się do programu online.

Program do elektronicznego prowadzenia ewidencji czasu pracy umożliwia także zintegrowanie go z systemami kadrowo-płacowymi. W związku z tym informacje będą na bieżąco synchronizowane w czasie rzeczywistym, co pozwoli na poprawne rozliczenie godzin związanych z płacami w danej firmie. Jest to duże ułatwienie nie tylko dla działów kadrowych, ale także dla działów zajmujących się raportowaniem danych firmy, statystyk związanych z działaniami podjętymi na dany projekt. Sprawne planowanie zadań w firmie jest bardzo ważne i pomaga w przyszłości zoptymalizować wiele procesów, które pozwolą na wydajne zarządzanie biznesem.  

Program ewidencji czasu pracy potrafi rozróżniać przepracowane godziny podstawowe, a także nadgodziny. Warto zamienić tradycyjny sposób prowadzenia listy obecności pracowników na elektroniczną kartę pracy. Jest to przede wszystkim jeden system bardzo prosty, a także zgodny z Kodeksem pracy. W dodatku umożliwia prowadzenie dokumentów, generowanie raportów, importowanie eksportowanie plików do różnych systemów. Przejrzysty interfejs użytkownika pozwala w prosty sposób na odczytywanie listy obecność, różnych powiadomień związanych z pracą.

0 0 votes
Article Rating
Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Treści zawarte na OFIO powinny być konsultowane z lekarzem, specjalistą lub fachowcem.
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dodaj komentarzx