Social menu is not set. You need to create menu and assign it to Social Menu on Menu Settings.

30 lipca 2021

Reklamy na YouTube – co musisz o nich wiedzieć?

Statystyczny użytkownik Internetu spędza każdego dnia ponad 40 minut na oglądaniu materiałów wideo. Zjawisko to z powodzeniem jest wykorzystywane w celach marketingowych. Wyjaśniamy dlaczego warto inwestować w reklamy na YouTube i co należy o nich wiedzieć!

Dlaczego warto inwestować w reklamy na YouTube?

YouTube jest jednym z najpopularniejszych serwisów w Internecie. Co ciekawe, jest też zaraz po Google najczęściej wykorzystywaną wyszukiwarką treści. Z tego względu portal ten ma ogromny potencjał marketingowy. Umieszczając na nim materiały reklamowe można szybko dotrzeć do nowych klientów, szczególnie jeśli grupą docelową są osoby w przedziale wiekowym od 15 do 24 lat. Filmy i spoty pozwalają również w krótkim czasie zwiększyć rozpoznawalność marki, ponieważ łatwo zapadają w pamięć. Dodatkowo mogą być wykorzystywane na innych portalach, np. reklama na LinkedIn pozwala publikować krótkie nagrania.

Kto powinien korzystać z reklam na YouTube?

Reklama YouTube to świetne narzędzie dla przedsiębiorców, którzy przede wszystkim chcą popracować nad wizerunkiem oraz rozpoznawalnością. Doskonale sprawdzi się wtedy, gdy grupa docelowa najprawdopodobniej spędza dużo czasu w tym serwisie. Najlepiej zadziała w przypadku produktów i usług dla osób młodych oraz szczególnie zainteresowanych daną dziedziną, np. pielęgnacją cery, motoryzacją czy nowymi technologiami. Umieszczając materiały na filmach o konkretnej tematyce ma się duże szanse na zdobycie nowych klientów.

Jakie są rodzaje reklam na YouTube?

Podczas tworzenia kampanii na YouTube można wybrać jeden z dwóch rodzajów reklam. Są to:

  • reklamy płatne – materiały, które można pominąć lub nie, wyświetlane w wynikach wyszukiwania lub w trakcie oglądanego filmu. Trafiają do odbiorców dobieranych na podstawie danych behawioralnych (zachowanie w serwisie) oraz deklaratywnych (informacje podane podczas rejestracji). Przykładem jest TrueView In-Stream, czyli spot wyświetlany przed lub w czasie oglądania (można zdecydować, na jakich filmach i kanałach ma się pojawiać). Można do niego dołączyć nakładkę produktową albo baner przekierowujący na zewnętrzną stronę;
  • reklamy natywne – materiały powstające podczas bezpośredniej współpracy z influencerami, którzy publikują własne treści na YouTube. Najlepiej jest wybrać twórców, których obszar działania jest w jakiś sposób powiązany z marką, którą mają promować. Na ustalonych wcześniej zasadach prezentują w udostępnianych przez siebie filmach konkretne produkty lub usługi. Mogą je m.in. polecać, recenzować, uwzględniać w poradnikach albo jedynie lokować w nagraniach.

Pierwszy wariant jest prostszym oraz tańszym rozwiązaniem, ale druga opcja jest zdecydowanie ciekawsza i skuteczniejsza. Gotowe materiały powstałe w ramach takiej współpracy można też udostępniać na innych social mediach. W praktyce najlepiej jest połączyć oba warianty.

Podsumowanie

Reklamy na YouTube to świetny sposób na poprawę wizerunku oraz zwiększenie rozpoznawalności marki. W tym serwisie można odpłatnie umieszczać krótkie spoty lub banery na filmach, ale świetnym rozwiązaniem jest też współpraca z influencerami. Warto wykorzystać potencjał tego portalu, ponieważ zagląda na niego ponad 25 milionów Polaków.

0 0 votes
Article Rating
Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami na Ofio: reklamajola@wp.pl
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dodaj komentarzx
()
x