Social menu is not set. You need to create menu and assign it to Social Menu on Menu Settings.

4 grudnia 2022

5 popularnych zastosowań chatbotów w biznesie

Rozwój technologii sprawił, że na rynku pojawiło się mnóstwo różnego rodzaju programów, które mają zastosowanie między innymi w biznesie. Do takich programów zaliczane są chatboty. Ich zadaniem jest – jak podają dostępne źródła-prowadzenie konwersacji z udziałem komputera. Programy te potrafią symulować i przetwarzać ludzką mowę zarówno mówioną, jak i pisaną. Projektowanie chatbotów jest obecnie jedną z bardziej popularnych specjalności z zakresu IT.

Dlaczego projektowanie chatbotów jest ważne dla biznesu?

Obecnie dostęp do Internetu jest niemal powszechny. Z możliwości, jakie daje to medium, można korzystać nie tylko w domu, mając dostęp do stacjonarnego komputera, ale także z urządzeń mobilnych. Powszechny dostęp do Internetu sprawił, że wiele firm część lub całą swoją działalność prowadzi właśnie w sieci.

W branży e-commerce zaczęto więc powszechnie wykorzystywać nowoczesne rozwiązania, które pomagają zwiększyć sprzedaż. Zalicza się do nich chatboty – programy komputerowe prowadzące dialog – mówiony lub w formie pisemnej – z człowiekiem. Rozwiązanie to może zostać wykorzystane przez wiele firm do bardzo różnych celów, projektowanie chatbotów stało się więc niezwykle popularne, a specjaliści z tego zakresu są poszukiwani wyjątkowo często.

Jakie jest zastosowanie chatbotów w biznesie?

Możliwości chatbotów są naprawdę bardzo duże. W biznesie najczęściej wykorzystywane są do:

● Automatycznej obsług standardowych pytań. Na zadane przez klienta pytanie chatbot udziela natychmiastowej odpowiedzi. Co ważne, udzielane przez chatbota odpowiedzi można spersonalizować;

● Obsługiwania płatności, reklamacji oraz terminu rezerwacji hoteli, wizyt, wykonania usługi dokonywanych w trybie online;

● Selekcji pytań, które wymagają pomocy konsultanta. Są sytuacje, w których chatbot jest w stanie w pewnym stopniu zastąpić konsultanta, ale są też takie, które może rozwiązać tylko konsultant. Dzięki temu, że chatbot dokonuje selekcji pytań, klienci krócej czekają na reakcję ze strony konsultanta;

● Automatycznej wyceny usługi.

Chatbot może też pełnić funkcję wirtualnego doradcy. Pomoże klientom w wybraniu danego produktu bądź usługi.

Czy chatboty mogą być wykorzystywane w każdej branży?

Jeszcze kilka lat temu o nowych produktach, usługach, wyprzedażach, promocjach czy nowych wpisach na blogu, klienci dowiadywali się przede wszystkim z newslettera. Obecnie ten system informowania o nowościach powoli zaczyna odchodzić do przeszłości. Coraz częściej newsletter zastępowany przez chatbota. Osoby, których specjalnością jest projektowanie chatbotów, tworzą programy, które sprawiają, że chatbot może znaleźć zastosowanie w każdej branży. Niektóre z nich są projektowane specjalnie z myślą o małych firmach, inne są dedykowane wielkim korporacjom.

Chatbot to program komputerowy, którego wdrożenie przynosi firmie wiele korzyści. Przede wszystkim usprawnia on kontakt między przedsiębiorcą a klientem. Jest narzędziem prostym, ale niezwykle skutecznym. Zwiększenie obrotów to dla przedsiębiorcy największa korzyść z chatbota.

0 0 votes
Article Rating
Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Treści zawarte na OFIO powinny być konsultowane z lekarzem, specjalistą lub fachowcem.
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dodaj komentarzx