Social menu is not set. You need to create menu and assign it to Social Menu on Menu Settings.

1 grudnia 2022

Jak urządzić ergonomiczne stanowisko pracy?

Nasze zdrowie zależy od tego, jak dobrze urządzone jest miejsce pracy. Jeśli menedżerowi lub innemu pracownikowi nie udaje się zrobić wszystkiego w ciągu dnia pracy, może to być spowodowane brakiem ergonomii, co może prowadzić do zmęczenia oraz marnowania czasu i energii na niepotrzebne czynności. Krzesło navigo do pracy w domu to ważna i niezastąpiona rzecz, która pozwoli zadbać o odpowiednie, ergonomiczne miejsce pracy.

Organizacja miejsca pracy: feng shui dla pracowników

Efektywność menedżera HR jest związana z komfortem miejsca pracy. Samo stanowisko pracy oznacza miejsce pracy, w którym specjalista wykonuje szereg czynności: praca z dokumentami, przyjmowanie personelu i gości, rozwiązywanie sytuacji problemowych itp.

Wynika z tego, że menedżer HR musi spędzać część swojego czasu w biurze. Jeżeli stanowisko pracy nie jest prawidłowo zaprojektowane i zorganizowane, istnieje ryzyko złego stanu zdrowia i nieefektywnego wykonywania zadań zawodowych. Dlatego wiedza z zakresu ergonomii jest niezbędna dla każdego menedżera HR.

W przypadku niestosowania ergonomicznych zasad organizacji stanowiska pracy istnieje ryzyko rozwoju takich schorzeń jak zespół cieśni nadgarstka, zapalenie ścięgien (zwyrodnienie tkanki ścięgnistej), łokieć tenisisty (zapalenie torebki stawowej stawu łokciowego), skrzywienie kręgosłupa, zaburzenia widzenia, a w konsekwencji pogłębianie się chorób przewlekłych.

Ergonomia jest nauką o dostosowaniu miejsca pracy do pracownika

Ergonomia w miejscu pracy to prawidłowe, wygodne rozmieszczenie przedmiotów wokół siebie, łatwość ich użytkowania i bezpieczeństwo. Na przykład, biuro kierownika personalnego powinno przypominać ergonomiczne wnętrze samochodu — wszystko powinno być „pod ręką” i nic nie powinno przeszkadzać w zapewnieniu bezpieczeństwa. Podstawową zasadą ergonomicznej organizacji miejsca pracy jest komfort i minimalizacja stresu.

Organizacja miejsca pracy

Pierwszą rzeczą, na którą powinni zwrócić uwagę oficerowie personalni, jest organizacja przestrzeni w biurze. Kształt szafki ma ogromne znaczenie, ponieważ to także miejsce interakcji z odwiedzającymi. Najbardziej racjonalny jest kształt kwadratowy lub prostokątny. Miejsce pracy powinno być zlokalizowane w taki sposób, aby specjalista siedział przodem do drzwi i widział ludzi wchodzących i wychodzących. Dobrze, jeśli za plecami znajduje się ściana lub konstrukcja nośna.

Wymagania ergonomiczne dla krzeseł biurowych

Aby pracownik czuł się komfortowo w swoim miejscu pracy, rozwiązując problemy zawodowe, ważne jest, aby wybrać wygodne krzesło navigo, biorąc pod uwagę pewne zasady:

  • krzesło navigo powinno podpierać plecy osoby tak, aby kręgosłup i biodra tworzyły kąt prosty;
  • wysokość krzesła powinna być łatwo regulowana;
  • siedzisko musi mieć małe wgłębienie, aby nacisk na ciało był równomiernie rozłożony;
  • należy również wyregulować pozycję oparcia krzesła, aby specjalista mógł znaleźć dla siebie najwygodniejszą pozycję;
  • aby plecy się nie męczyły, muszą stale spoczywać na oparciu krzesła navigo.

Na przykład. Siedzenie w jednej pozycji przez długi czas jest również niepożądane, ponieważ prowadzi to do niepotrzebnego stresu na ciele. Dlatego konieczna jest zmiana pozycji jak najczęściej rozciąganie nóg, wyginanie pleców, bujanie się na krześle — wykonywanie mini-ćwiczeń. To fizyczne uwolnienie pomaga złagodzić zmęczenie.

0 0 votes
Article Rating
Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Treści zawarte na OFIO powinny być konsultowane z lekarzem, specjalistą lub fachowcem.
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dodaj komentarzx