Social menu is not set. You need to create menu and assign it to Social Menu on Menu Settings.

27 maja 2022

Zdrowe odchudzanie – z czym to jeść?

Decydując się na zrzucenie kilku kilogramów, najpierw zastanów się, ile chcesz stracić oraz w jakim czasie. Pamiętaj, że szybkie odchudzanie nie przyniesie rezultatów na długo – prawdopodobnie spotkasz się z tak zwanym efektem „jo-jo”. Zdrowa dieta gwarantuje systematyczną utratę wagi, a później jej utrzymanie. Takie odchudzanie to nie tylko zmiana odżywienia i ćwiczenia, ale także wsparcie dietetyka.

Przygotuj organizm do diety

Na początku diety powinieneś oczyścić swój organizm. Wybierz dni „płynne” na przestrzeni dwóch tygodni przed rozpoczęciem diety. W te dni przyjmuj tylko napoje, świeże soki i zupy. Skutkować to będzie skurczeniem żołądka. Jeśli chcesz naprawdę schudnąć, skorzystaj z pomocy specjalisty. Dietetyk przez Internet nie tylko pomoże Ci ułożyć dietę i plan ćwiczeń, ale także określi, czy potrzebujesz pomocy psychologa, czy nie. Jeżeli oboje uznacie, że wsparcie jest Ci potrzebne, Poradnia Harmonia czeka na Ciebie. Dobierzemy Ci odpowiedniego psychologa, który wesprze Cię w trakcie trwania procesu. Jeżeli mieszkasz w Stolicy lub okolicach, czeka na Ciebie dietetyk w Warszawie. Jeżeli mieszkasz daleko, postaw na wizytę online.

Cierpliwość i zbilansowana dieta

Uświadom sobie, że odchudzanie jest procesem i aby ujrzeć efekty, trzeba na nie trochę poczekać. Najzdrowiej jest tracić mniej więcej od pół do kilograma na tydzień. Jeśli Twoja dieta będzie trwać na przykład dwa miesiące, pamiętaj, że kolejne dwa musisz poświęcić na powolne wychodzenie z niej – jest ono bardzo istotne. Jeśli chodzi o zbilansowanie diety, pamiętaj, że Twój jadłospis powinien składać się z wielu produktów. Pamiętaj o umieszczeniu w niej owoców i warzyw, ale także mięsa. Twój organizm potrzebuje węglowodanów, a nawet tłuszczu w małej ilości – uwzględnij je w swojej diecie. Najważniejsze jest jednak białko, którego w jadłospisie powinno być najwięcej.

Pozytywne nastawienie to podstawa

Najważniejsze jest pozytywne nastawienie. Przed rozpoczęciem diety odpowiedź sobie na kilka pytań: czemu chcesz schudnąć? Czy chcesz wyglądać świetnie na chwilę? A może chodzi Ci o trwały efekt? Jak odchudzałeś się pod poprzednio? Czemu właściwie Ci się nie udało? Zmień sposób myślenia – pierwszy krok do skutecznego odchudzania to pozytywne nastawienie! Nie ufaj „dietom cud”. One na pewno nie przyniosą trwałych efektów. Zadbaj również o swoje dobre samopoczucie i nie rób niczego z przymusu.

Zdrowe odchudzanie nie trwa chwilę, to długi proces składający się z przygotowania, diety właściwej oraz wychodzenia z niej. Zanim zaczniesz, zmotywuj się odpowiednio – dzięki temu będziesz pozytywnie nastawiony. Nie wymagaj od siebie wykonywania katorżniczych ćwiczeń i szybkich spektakularnych efektów. Szybko się zniechęcisz i stracisz motywację.

0 0 votes
Article Rating
Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Treści zawarte na OFIO powinny być konsultowane z lekarzem, specjalistą lub fachowcem.
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dodaj komentarzx
()
x