Social menu is not set. You need to create menu and assign it to Social Menu on Menu Settings.

9 sierpnia 2022

Jak tworzyć infografiki, które przyciągają uwagę?

Content marketing to nie tylko treści tekstowe, lecz także wizualne. Infografiki to połączenie krótkiego tekstu oraz grafik, które w sposób czytelny prezentują kluczowe informacje. Jednak nie wszystkie treści wizualne będą wartościowe dla odbiorców. Jak zatem tworzyć infografiki, aby były atrakcyjne dla użytkownika?

Tworzenie infografik – dlaczego warto?

Infografika to wizualizacja, która pozwala w przystępny sposób zaprezentować skomplikowane dane czy zwiększyć perswazyjność komunikatów przedstawionych w artykule. Atrakcyjna infografika sprawia, że czytelnik może przyswoić i zapamiętać więcej informacji. Początkowo jest odczytywana jako całość, a następnie umysł może skoncentrować się na przyswajaniu przedstawionych w niej informacji. Ponadto treści wizualne przyciągają uwagę użytkowników i pozwalają budować firmie status eksperta. Infografiki mają potencjał wirusowy i są szybko rozprzestrzeniane w mediach społecznościowych. Dzięki temu można zwiększyć świadomość marki i zaangażować odbiorców. Tworzenie infografik ma wiele zalet, a jedną z nich jest uniwersalność – za ich pomocą można przedstawiać różne porównania, procesy, zależności, cykle czy zmiany w czasie. Istnieje co najmniej kilka rodzajów infografik, np. drzewa, grafy, porównania, wykresy, diagramy czy linie czasu. Wybór jest uzależniony od tego, jakie informacje chcemy przekazać, do kogo są kierowane oraz jakie cele ma spełnić infografika.

Dobra infografika, czyli jaka?

Aby efektywnie budować świadomość czy wizerunek marki, strategia marketingowa powinna uwzględniać różne typy contentu – nie tylko artykuły blogowe, artykuły SEO, treści na stronie, lecz także proste w odbiorze infografiki. Powinny składać się z kilku elementów, dzięki którym zyskają na popularności. Informacje można przedstawić za pomocą opisów w formie nagłówków, schematu blokowego czy czcionek różnej wielkości. Treści wizualne muszą być przede wszystkim czytelne, czyli pozwalać odbiorcy na szybkie przyswojenie danych. Tworząc infografiki, należy ustalić podstawowy cel, określić, do kogo ma być kierowana, jakie najważniejsze dane chcemy przedstawić oraz zastanowić się, w jaki sposób możemy zaskoczyć i zainteresować odbiorcę.

Infografiki są również doskonałym uzupełnieniem treści tekstowych. Przykładowo, tworząc artykuł ekspercki, warto zamieścić w treści infografikę, dzięki której informacje będą łatwiej przyswajalne. Jednak nie tylko specjalistyczny artykuł warto uzupełnić treściami wizualnymi. Również prosty tekst SEO może być wzbogacony infografiką, podnosząc wartość merytoryczną i estetyczną treści zamieszczonych na stronie.

0 0 votes
Article Rating
Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Treści zawarte na OFIO powinny być konsultowane z lekarzem, specjalistą lub fachowcem.
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dodaj komentarzx