Social menu is not set. You need to create menu and assign it to Social Menu on Menu Settings.

27 maja 2022

Jak trafić do osób zainteresowanych Twoim produktem? Skorzystaj z automatyzacji marketingu!

Jeżeli zajmujesz się handlem internetowym i działasz w konkretnej branży e-biznesu, powinieneś znać wszystkie narzędzia dostępne w Internecie, dzięki którym można jeszcze lepiej usprawnić internetowy biznes. Jak wiadomo w sieci mamy dość wysoką konkurencję, wciąż zmieniają się preferencje i oczekiwania potencjalnych klientów, wraz z rozwojem nowych technologii, pojawiają się nowe rozwiązania, dlatego prowadząc e-biznes, trzeba być zawsze gotowym na nowe inwestycje i rozwijać się prężnie i dynamicznie.

Jednym z takich rozwiązań, dzięki któremu możesz wybić się ponad konkurencję i zdobyć nowych potencjalnych klientów dla swojego e-biznesu, jest automatyzacja marketingu.

Co to jest automatyzacja marketingu i dlaczego warto w nią zainwestować?

Z angielskiego marketing automation, to nic innego jak stworzenie bazy potencjalnych klientów i możliwość wysyłania do nich spersonalizowanych wiadomości e-mail z gotową ofertą bądź zapytaniem ofertowym skonstruowanym tak, aby docelowo trafił do podświadomości potencjalnego klienta. Automatyzacja marketingu może dotyczyć pozyskiwania nowych klientów, ale może być również skierowana do już istniejących klientów, na przykład poprzez wysyłkę nowej oferty spersonalizowanej względem wieku, zainteresowań czy poprzednich zakupów.

Nie chodzi tutaj o wysłanie jak największej ilości maili do przypadkowo wybranych osób, ale o jak najdokładniejsze spersonalizowanie oferty i wysłanie ich do tych osób, które faktycznie będą zainteresowane zakupem w naszym sklepie internetowym. Jakie zatem e-maile są najlepszym przekazem do nowo pozyskiwanych klientów? Mogą to być przykładowo wiadomości powitalne dla wszystkich osób, które zarejestrują się w serwisie, maile urodzinowe do stałych klientów z uwzględnieniem nowej oferty sprzedażowej oraz korzystnych rabatów, a także e-maile badawcze, w których będzie znajdował się krótki przekaz zachęcający do wypełnienia ankiety badającej jakość produktów i usług sprzedawanych przez firmę.

Lepsze wyniki sprzedażowe dzięki automatyzacji marketingu

Jeżeli zdecydujemy się na automatyzację marketingu, w niedługim okresie zauważymy znaczny wzrost zainteresowania naszą ofertą sprzedażową, a także wzrost sprzedawanych produktów i usług. Zastanówmy się, jaka powinna być automatyzacja marketingu, aby jak najlepiej dotrzeć do potencjalnych i już istniejących klientów e-biznesu. W tego rodzaju korespondencji mailowej można między innymi oferować usługi i towary podobne do już sprzedawanych konkretnym klientom.

Kolejnym działaniem może być wysyłanie maili przypominających, jeżeli klienci pozostawili w koszyku jakieś niezakupione produkty, bądź informujących o dostępności danych produktów, jeżeli nie było ich wcześniej w ofercie, a klienci pytali o ich dostępność. Doskonałym sposobem na poprawienie wyników sprzedażowych jest wysyłanie maili na każdym etapie danej sprzedaży. Kiedy zakup został spakowany, kiedy płatność została zaksięgowana, a także, kiedy produkt jest wysyłany, z możliwością śledzenia przesyłki. Klient, który widzi zainteresowanie ze strony sprzedającego, czuje się ważny i doceniony i na pewno do takiego sklepu wróci ponownie na zakupy.

Automatyzacja marketingu to także wysyłanie maili ze zniżkami na poszczególne kategorie produktów bądź czasowymi zniżkami, związanymi ze świętami bądź w innych okazjonalnych okolicznościach. Jeżeli tylko klient jest w naszej bazie mailowej, zawsze możemy mu wysłać aktualną ofertę sprzedażową, proponując zniżkę na kartę stałego klienta.

Każda strategia sprzedażowa jest dobra, jeżeli tylko jest zgodna z prawem i poprawia sprzedaż produktów i usług w sklepie internetowym. Warto tutaj pamiętać o niebyciu zbyt nachalnym wobec klientów, albowiem zbyt częste wysyłanie automatycznych maili może wywołać odwrotny skutek. Automatyzacja marketingu to doskonałe narzędzie, już dość powszechnie stosowane w branżach e-commerce, należy tylko pamiętać o celowości wszystkich maili, aby były jak najlepiej dopracowane i spersonalizowane względem konkretnej grupy społecznej.

0 0 votes
Article Rating
Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Treści zawarte na OFIO powinny być konsultowane z lekarzem, specjalistą lub fachowcem.
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dodaj komentarzx
()
x