Jak założyć blog lifestyle – wskazówki

Prowadzenie bloga lifestyle może być dość lukratywnym przedsięwzięciem, niezależnie od tego, czy robisz to jako hobby, czy planujesz uczynić je swoim głównym źródłem dochodu. Ale musisz to zrobić dobrze. Na szczęście jest to o wiele łatwiejsze niż myślisz. Z odrobiną wskazówek i poświęcenia w mgnieniu oka opanujesz sztukę blogowania, a my pomożemy Ci na każdym kroku. Sprawdź więc ten dokładny przewodnik, jak założyć bloga o stylu życia dla początkujących. Jest podzielony na osiem łatwych do strawienia kroków, które pomogą Ci zostać profesjonalistą.
Zdecyduj się na swoją niszę
Niezależnie od tego, czy zastanawiasz się, jak założyć blog lifestyle na Instagramie lub innej platformie, pierwszy krok jest zawsze taki sam. Musisz wymyślić swój unikalny punkt sprzedaży. A to zaczyna się od określenia Twojej niszy.
Po prostu „zdrowy tryb życia” to obszerny temat, który sprawi, że Twój blog będzie trudno wyróżnić się spośród niezliczonych innych. Obecnie w Internecie jest ponad 600 milionów blogów. Nauczenie się, jak założyć bloga o stylu życia w 2022 roku, jest zupełnie inne niż w pierwszych dniach blogowania.
Na przykład w 2010 roku mogłeś odnieść sukces jako bloger z bardzo ogólnym tematem. Dziesięć lat później musisz mieć bardzo konkretną niszę, aby iść do przodu i się wyróżniać.
Dzięki odpowiedniej niszy i węższemu ukierunkowaniu łatwiej będzie Ci wymyślić odpowiednie tematy, przyciągnąć docelowych odbiorców i przewyższyć bezpośrednich konkurentów. Ogólnie rzecz biorąc, ułatwisz sobie prowadzenie bloga, dokonując teraz mądrego wyboru.
Jak znaleźć swoją niszę na blogu lifestylowym?
Większość początkujących blogerów ma problemy ze znalezieniem odpowiedniej niszy. Jednak nie musi to być takie trudne. Wystarczy odpowiedzieć na kilka pytań:
Jakie masz umiejętności i zainteresowania?
Nie możesz mieć nadziei, że nauczysz się założyć bloga o stylu życia i zarabiać na nim, jeśli nie jesteś nim zainteresowany. Prawdopodobnie spędzisz lata pracując nad swoim blogiem, promując go, gromadząc czytelników i nie tylko. Jeśli więc nie masz umiejętności lub pasji w wybranym przez siebie temacie, prowadzenie bloga stanie się wyczerpującym obowiązkiem. Zawęź swoją niszę stylu życia, skupiając się na własnych umiejętnościach i zainteresowaniach, które być może są ważniejsze. Jeśli coś Cię interesuje, znacznie łatwiej będzie Ci rozwinąć odpowiednie umiejętności. Twoja pasja do tematu popchnie Cię do przodu i pomoże Ci pozostać inspirowanym i skupionym.
Kto jest waszym dobiorcą docelowym?
Odpowiedź na to pytanie pomoże Ci rozwinąć unikalną osobowość marki, ton głosu i ogólne podejście do blogowania. Pomyśl bardzo dokładnie o tym, kim jest Twoja grupa docelowa. Jakie są ich hobby, zainteresowania i osobowości? Czy Twoim idealnym czytelnikiem jest student, a może biznesmen? Ile mają lat i gdzie mieszkają? Czy są to osoby zamożne, czy artyści zmagający się z problemami? Bądź bardzo konkretny w odniesieniu do docelowych czytelników. Możesz posunąć się nawet do wyobrażenia sobie konkretnej osoby o określonym imieniu. „Moim czytelnikiem jest Emma. Ma 28 lat, pracuje w firmie marketingowej i mieszka w Bostonie. Lubi gotować i spędzać czas ze swoim buldogiem francuskim”. Kiedy masz na myśli konkretnego czytelnika docelowego, łatwiej będzie Ci pisać i wyrażać siebie w sposób, który im się spodoba. Jeśli Twoi czytelnicy odchodzą od tego, co sobie wyobrażałeś, możesz łatwo dostosować swoje podejście do nich.
Dlaczego grupa docelowa miałaby być zainteresowana czytaniem Twojego bloga?
Na koniec musisz zastanowić się, dlaczego Twoi docelowi czytelnicy mogą być zainteresowani Twoimi blogami o stylu życia. Czy masz im do zaoferowania coś wartościowego? Jakieś unikalne spostrzeżenia i informacje? Czy możesz rozwiązać niektóre problemy, które mogą napotkać Twoi czytelnicy?
Najlepsze blogi lifestylowe będą miały unikalny punkt sprzedaży, który przemawia do ich docelowych odbiorców i który wzbudza ich zainteresowanie. Zainteresowanie mogą zbudzić kontrowersyjne artykuły jak np. urynoterapia – czyli leczenie moczem. Nie będziesz miał problemu z wymyśleniem odpowiedniej niszy, gdy odpowiesz na te trzy kluczowe pytania.

Tematy często poruszane na blogach lifestylowych
Oczywiście możesz również znaleźć odpowiednią niszę, sprawdzając niektóre z najczęstszych tematów dotyczących stylu życia:
- Uroda
- Dbanie o siebie
- Moda
- Zdrowie i Kondycja
- Macierzyństwo
- Rodzina
- Żywność
- Zainteresowania
- Wystrój domu
- Podróże
Ponieważ są to najczęstsze tematy blogów lifestylowych, znajdziesz tam zaciekłą konkurencję. Tak więc, jeśli którykolwiek z tych tematów przemawia do Ciebie, pamiętaj, aby nadać mu interesujący zwrot lub zapewnić inną perspektywę.
Zanim zabierzesz się do pracy i zaczniesz publikować blogi lifestylowe, zawsze dobrze jest zrobić rozeznanie i dowiedzieć się, co robią inni w Twojej niszy. Pomoże Ci to zaczerpnąć inspiracji i rozwinąć wyraźny głos marki.