Social menu is not set. You need to create menu and assign it to Social Menu on Menu Settings.

23 maja 2022

Co warto wiedzieć, gdy zakładasz startup?

Startupy, jak umownie nazywa się innowacyjne technologicznie firmy, to początkowy etap wielu firm, które nierzadko zmieniają rzeczywistość, w jakiej żyjemy. O sukces jednak niełatwo, gdyż tylko kilka do kilkunastu procent takich biznesów nie upada w kilka lat od swego powstania. Jak więc możesz zmaksymalizować swoje szanse na sukces?

Dobrze zaplanuj start

Dobre przygotowanie to podstawa w wielu dziedzinach życia, także i w biznesie. Im lepiej zaplanujesz swoją działalność i przanalizujesz konkretne jej aspekty, tym większej liczby potencjalnych niebezpieczeństw unikniesz. Co warto zrobić na początku swojej działalności? Jedną z pierwszych czynności, jaką polecamy wykonać, jest analiza SWOT. To narzędzie pozwoli Ci ocenić, jakie są mocne i słabe strony Twojego pomysłu, a także oszacować szanse i zagrożenia dla jego realizacji.

Opracuj także model biznesowy. To narzędzie pozwoli Ci scharakteryzować produkt bądź usługę, którą oferujesz. Tworząc model biznesowy, przeanalizujesz, jak i na czym Twój biznes będzie zarabiał.

Przygotuj odpowiednie materiały

Jeżeli Twój pomysł na biznes, wraz z jego wykonaniem, zostaną dobrze przyjęte przez rynek, nadejdzie moment, w którym będziesz musiał zdecydować, co dalej. Najczęściej staniesz przed wyborem pomiędzy organicznym rozwojem opartym na pieniądzach, którymi Twoja firma dysponuje obecnie, a pozyskaniem zewnętrznego kapitału. To drugie rozwiązanie jest szczególnie kuszące dla startupów stricte technologicznych, których działalność jest łatwo skalowalna, co sprawia, że są interesującą inwestycją.

Decydując się na pozyskanie finansowania z zewnątrz, ponownie staniesz przed wyborem: aniołowie biznesu, fundusze venture capital, crowdfunding inwestycyjne czy może jeszcze inna droga Ciężko wskazać idealne rozwiązanie, bo będzie ono inne dla każdego z biznesów. Niezależnie od tego, kto będzie Twoim inwestorem, będziesz musiał dobrze przygotować się do negocjacji i prezentacji swojego pomysłu. W tym pomogą Ci profesjonalne narzędzia: pitch deck, teaser inwestycyjny czy one pager.

Określ cele, do których zmierzasz

Jeżeli, co bardzo prawdopodobne, zaczniesz współpracę z zewnętrznymi inwestorami, musisz mieć przygotować choć szczątkowy plan na tzw. exit, czyli wyjście z inwestycji. Czy chciałbyś, by Twoja firma znalazła się pewnego dnia na giełdzie? A może planujesz ją rozwinąć, sprzedać i podjąć się kolejnych wyzwań? Jeżeli wiesz, dokąd chcesz poprowadzić swój projekt, komunikuj to jasno od samego początku — szczerość i transparentność to cecha, która zjedna Ci wielu ludzi.

0 0 votes
Article Rating
Materiał Partnera. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami na Ofio: reklamajola@wp.pl
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dodaj komentarzx
()
x