Social menu is not set. You need to create menu and assign it to Social Menu on Menu Settings.

23 maja 2022

Reklama sklepu internetowego – skąd pozyskiwać klientów?

W obecnych czasach wiele osób decyduje się na przejście na własną działalność w celach zarobkowych. Jednym z pomysłów na biznes młodych przedsiębiorców są sklepy internetowe oferujące szeroką gamę produktów, a nawet usług. Założenie własnej strony internetowej można zlecić profesjonalnym agencjom marketingowym, które zadbają o estetyczny wygląd i funkcjonalność naszego sklepu internetowego. Jednak samo założenie strony internetowej to za mało. Konieczne jest również zadbanie o reklamę, która skieruje na stronę naszych potencjalnych klientów. Gdzie najlepiej się reklamować? Za pośrednictwem których platform generować ruch na stronie? O tym w poniższym artykule.

Facebook – zadbaj o swoje miejsce w mediach społecznościowych 

Bez względu na to jaki rodzaj działalności prowadzisz i jakie produkty sprzedajesz Twoja polityka prowadzenia działalności powinna opierać się na budowaniu relacji z obecnymi i potencjalnymi klientami. W tym celu warto zadbać o obecność w mediach społecznościowych, czyli platformach zrzeszających ludzi o określonych cechach, zainteresowaniach, poglądach. Jedną z takich platform jest Facebook, który oferuje możliwość założenia konta firmowego, tzw. „fanpage”. W dzisiejszych czasach mało kto nie ma Facebooka, a sama platforma zgromadziła miliardy użytkowników. Zakładając profil firmowy na Facebooku dajesz sobie szansę na dotarcie do osób potencjalnie zainteresowanych Twoimi produktami. Reklama sklepu internetowego może odbywać się poprzez dzielenie się wartościowymi treściami, udzielaniem się w tematycznych grupach, zapraszaniem na wydarzenia branżowe lub po prostu konto firmowe może służyć utrzymaniu relacji z klientami – odpowiadaniu na wiadomości, pytania, komentarze czy opinie. 

Google – najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa w Polsce i na świecie 

Kolejnym sposobem na promocję sklepu internetowego jest obecność w wyszukiwarkach internetowych. Obecnie najpopularniejszą wyszukiwarką jest Google. Platforma oferuje również możliwość założenia profilu firmowego Google Moja Firma. Korzystając z tej funkcji możesz stworzyć wizytówkę, która po wpisaniu w wyszukiwarkę hasła powiązanego z Twoją firmę będzie wyświetlała się po prawej stronie na ekranie. Możesz tam umieść adres swojego sklepu internetowego, numer telefonu, godziny w których można się z Tobą skontaktować, opis firmy czy wiele innych informacji, które pomogą użytkownikom wyszukiwarek trafić na Twoją stronę lub nawiązać z Tobą kontakt. 

Porównywarki cen produktów dla sklepów internetowych 

Kolejną możliwością reklamy Twojego sklepu online jaką oferuje nam Internet są porównywarki cen produktów. Porównywarki cenowe zbierają, kategoryzują i systematyzują informacje o produktach dostępnych w sklepach internetowych, a następnie udostępniają je swoim użytkownikom jako propozycje, gdy Ci szukają określonych towarów. Najbardziej popularnymi porównywarkami cen są m.in. ceneo.pl, skąpiec.pl, nokaut.pl, okazje.info. Aby rozpocząć współpracę z porównywarką cen powinieneś w pierwszej kolejności skontaktować się z porównywarką, która wzbudziła Twoje zainteresowanie w celu poznania oferty, a następnie zintegrować wybraną porównywarkę ze swoim sklepem internetowym. 

Agregatory ofert – bądź tam gdzie Twoja konkurencja 

Agregatory ofert to skuteczne narzędzie marketingowe, które pozwoli Ci być obecnym tam gdzie znajduje się Twoja konkurencja. Dodatkowo obecność w takim miejscu efektownie zwiększa zasięg Twojego sklepu internetowego. Agregatory ofert to wyszukiwarki produktów, które zbierają w jednym miejscu oferty sklepów internetowych. Zamiast przeglądać wiele różnych witryn na raz możesz robić to w jednym miejscu. Zaletą tego typu wyszukiwarek jest to, że nawet jeśli pozycjonujesz się słabo w Google możesz zaznaczyć swoją obecność w siecie poprzez tego typu serwisy. Przykładowo jeśli sprzedajesz produkty z kategorii dom i wnętrze możesz nawiązać współpracę z portalem https://sofario.com. Dla sklepów internetowych oferujących artykuły zoologiczne taką możliwość oferuje portal  https://zoofario.com

Sieci afiliacyjne – wirtualne miejsce zbierające reklamodawców 

Marketing afiliacyjny promuje działania polegające na współpracy między partnerami a reklamodawcami. W praktyce sieci afiliacyjne promują produkty swoich partnerów za pomocą szeroko rozbudowanych kanałów komunikacji w zamian za określony procent od sprzedaży promowanych produktów. To dobra droga na początku działalności, kiedy nasza marka i sklep internetowy nie jest jeszcze rozpoznawalny i ma małe grono odbiorców. 

Pozycjonowanie w Google – marketing SOE i SEM  

Pozycja w Google określa miejsce na którym znajduje się link do Twojego sklepu internetowego w wyszukiwarce Google. Im wyższa pozycja, tym lepsza widoczność i szansa na zdobycie potencjalnych klientów, którzy trafią do Twojego sklepu z pierwszej strony. W budowaniu pozycji pomocny jest marketing SEO oraz SEM. Ten pierwszy charakteryzuje się budowaniem pozycji w wyszukiwanych organicznych, czyli niepłatnych. Aby znaleźć się na wysokim miejscu musisz stale optymalizować swoją stronę, dzielić się wartościowymi treściami i tworzyć opisy produktów zgodnie z zasadami SEO. Z kolei pozycjonowanie oparte na SEM to nic innego jak reklama w wyszukiwarce za którą trzeba zapłacić. Wówczas link do Twojego sklepu ma szansę pojawić się na samej górze listy wyszukiwania po wpisaniu odpowiedniej frazy na którą będzie się wyświetlał. 

Sposobów na reklamę sklepu internetowego jest wiele. Z doświadczenia wiemy, że najlepiej pojawiać się na wszystkich tego typu kanałach i platformach, ponieważ każdy z nich ma określoną, niezależną grupę odbiorców co zwiększa szansę na zdobycie nowych klientów. W działaniach marketingowych dopasuj proponowane rozwiązania do budżetu jakim dysponujesz na działania marketingowe. 

0 0 votes
Article Rating
Materiał Partnera. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami na Ofio: reklamajola@wp.pl
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dodaj komentarzx
()
x