Social menu is not set. You need to create menu and assign it to Social Menu on Menu Settings.

22 maja 2022

Wiosenne porządki w biurze

W naszych kalendarzach zawitał maj, co znaczy, że pora na wiosenne porządki. Nie ograniczajmy się do sprzątania w domu, nasze biuro również powinno zostać wysprzątane. Pora posegregować wszystkie papiery zalegające na naszym biurku oraz uporządkować nasze stanowisko pracy.

Czystość w biurze

Czystość i segregacja oznacza lepsze warunki naszej pracy. Ciężko jest się skupić kiedy koło nas wala się masa pudeł czy niepotrzebnych śmieci. W zależności od pracy, każde miejsce będzie wymagało innego rodzaju porządku. Jednak każdy pracownik ma swoje wyznaczone stanowisko czy to przy kasie czy przy biurku. Niezależnie od miejsca, w każdym miejscu powinien panować porządek. Mówimy tu nie tylko o małym liftingu, lecz o całkowitym wysprzątaniu, starciu kurzy, wyrzucenia zbędnych śmieci itp. Sprzątając dodatkowo pokażemy się od dobrej strony zarówno dla naszego klienta jak i pracodawcy. Nie trzymajmy niepotrzebnych rzeczy przy stanowisku, które tylko zawadzają nam miejsce a dodatkowo mogą rozpraszać. Zachowajmy w zasięgu ręki tylko rzeczy które są nam potrzebne do funkcjonalnej pracy. Sprzątajmy po sobie na bieżąco. Wszystkie kubki i inne odpady powinny być na koniec dnia umyte czy wyrzucone. Dbajmy o swoje stanowisko nawet jeśli to nie jest na naszej liście obowiązków w pracy. 

Segregacja i organizacja miejsca pracy

Czystość to nie wszystko, pamiętajmy również o porządku w dokumentach. Jest wiele metod na lepszą organizację pracy, a segregacja jest na pewno jedną z nich. Każda praca oznacza, masę papierologi, zwłaszcza w takich działach jak kadry, zarządzanie produkcją czy księgowość. Ważne jest by wyuczyć w sobie obowiązek trzymania każdej ważnej rzeczy w odpowiednim do tego miejscu. W przypadku papierów, dokumentów najlepiej nadadzą się do tego teczki firmowe z nadrukiem. Na teczkach można odpowiednio zaznaczyć jakie informacje  znajdują się w środku. Podziału możemy dokonać w zależności od roku, miesiąca czy danych klienta. Najlepiej jest robić to na bieżąco, lecz jeśli na naszym biurku zalegają jeszcze jakieś papiery, przeznaczmy wiosenny czas na ich dokładną selekcję. Jeśli chodzi o segregowanie większych przedmiotów idealne będą duże i małe pudełka. Do jednego z nich można włożyć rzeczy które nie są już nam potrzebne w biurze, do drugiego rzeczy które chcemy trzymać w pracy, ale nie są na tyle potrzebne, by znajdowały się w zasięgu naszej ręki. Na firmowym biurku powinny się znajdować tylko rzeczy które są nam potrzebne do codziennego użytku – jak na przykład kubek z przyborami, typu długopisy firmowe czy ołówki z logo. Jednak najbardziej powszechną rzeczą do pomocy w organizacji jest kalendarz. Dla każdego pracownika najlepiej się nada kalendarz książkowy z logo firmy, który ma możliwość zapisu dodatkowych informacji przy danej dacie. Można więc zapisywać w nim wszystkie plany na przykład – “dzisiaj wiosenne porządki w firmie”. Wyznaczanie sobie czasu na konkretne zajęcia pomaga w zaplanowaniu sobie dnia. Na naszym biurku nie może też zabraknąć kalendarza biurkowego, który może i nie ma miejsca na zapiski, ale pomaga w szybkim zorientowaniu się co do daty. Wszystkie opisane rzeczy tworzą świetny zestaw pomocny do bardziej komfortowej i zorganizowanej pracy.

Według badań porządek i segregacja wpływa na bardziej efektywną pracę u pracowników. Po co poświęcać dodatkowe minuty na odnajdywanie dokumentu, skoro można prowadzić zorganizowany tryb, przyśpieszający naszą pracę. Pamiętajmy więc o czystości, organizacji i segregacji.

0 0 votes
Article Rating
Materiał Partnera. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami na Ofio: reklamajola@wp.pl
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dodaj komentarzx
()
x