Social menu is not set. You need to create menu and assign it to Social Menu on Menu Settings.

16 maja 2022

Chcesz otworzyć sklep franczyzowy? Sprawdź, co musisz wiedzieć przed rozpoczęciem biznesu

Otwarcie własnego sklepu franczyzowego zdaje się być świetnym pomysłem na biznes. Franczyzobiorca otrzymuje pakiet praktycznych informacji, wiedzę techniczną, handlową i organizacyjną, dzięki której jest w stanie dużo bardziej efektywnie prowadzić firmę. Dodatkowo korzysta także z kampanii reklamowych tworzonych przez markę. To z kolei sprawia, że sam nie musi ponosić aż tak dużych wydatków na marketing. Świetne rozwiązanie, prawda? Tak, ale tylko wtedy, jeśli jesteś świadomy/a tego, co się za nim kryje. Sprawdź, o czym warto wiedzieć.

Otwarcie własnego sklepu franczyzowego zdaje się być świetnym pomysłem na biznes. Franczyzobiorca otrzymuje pakiet praktycznych informacji, wiedzę techniczną, handlową i organizacyjną, dzięki której jest w stanie dużo bardziej efektywnie prowadzić firmę. Dodatkowo korzysta także z kampanii reklamowych tworzonych przez markę. To z kolei sprawia, że sam nie musi ponosić aż tak dużych wydatków na marketing. Świetne rozwiązanie, prawda? Tak, ale tylko wtedy, jeśli jesteś świadomy/a tego, co się za nim kryje. Sprawdź, o czym warto wiedzieć.

Czym jest franczyza?

Decydując się na otwarcie sklepu franczyzowego, zobowiązujesz się do prowadzenia działalności pod szyldem innej marki. Użycza Ci ona swojego logo i specjalistycznej wiedzy potrzebnej w danej branży. Jednocześnie franczyzobiorca zyskuje doświadczonego partnera biznesowego, który jest w stanie wyłapać błędy początkującej osoby i skorygować je, zanim przyniosą one straty. W zamian za cenne know-how i wsparcie, osoba prowadząca sklep franczyzowy zobowiązuje się do dzielenia się zyskami z franczyzodawcą. Ile musi oddać? To zależy. Cała współpraca odbywa się na podstawie umowy, a jej warunki zależą od konkretnej marki oraz początkowych ustaleń, które zazwyczaj można negocjować.

Jakie są zalety prowadzenia sklepu franczyzowego?

Osoba otwierająca sklep franczyzowy otrzymuje niezbędną wiedzę handlową, organizacyjną i techniczną. Dzięki temu jest w stanie w stosunkowo krótkim czasie rozpocząć prowadzenie biznesu, który sprawdził się już w setkach, a nawet tysiącach innych lokalizacji. Jeśli więc będzie postępować zgodnie z instrukcjami franczyzodawcy, najprawdopodobniej odniesie sukces. Warto wiedzieć, że większość biznesów upada z reguły w trakcie dwóch pierwszych lat. Korzystając z gotowego modelu biznesowego, szansa na przetrwanie znacząco wzrasta. Chcąc otworzyć sklep franczyzowy, znacznie łatwiej oszacować również koszty prowadzenia działalności. Dzięki temu już na wstępie można określić, czy opłaca się go otwierać. Nie trzeba także ponosić wydatków na reklamę, ponieważ za nią odpowiedzialny jest franczyzodawca.

Jakie są wady prowadzenia sklepu franczyzowego?

Choć prowadzenie sklepu franczyzowego może się okazać świetnym pomysłem na biznes dla wielu osób, to warto mieć także świadomość wad takiego rozwiązania. Przede wszystkim na wstępie zazwyczaj trzeba ponieść koszty licencji, a następnie przez cały czas prowadzenia działalności należy oddawać część przychodu. To może być szczególnie trudne na początku, kiedy do tych wydatków dochodzi także koszt wyposażenia sklepu, zaopatrzenia i zatrudnienia pracowników. Należy więc dobrze oszacować przewidywane zyski, aby uniknąć utraty płynności finansowej. Warto także wiedzieć, że decydując się na działalność pod szyldem innej marki, nie możesz samodzielnie wprowadzać innowacji, nawet jeśli zwiększą one Twoje zyski. Na wszystkie modyfikacje musisz uzyskać pisemną zgodę franczyzobiorcy.

0 0 votes
Article Rating
Materiał Partnera. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami na Ofio: reklamajola@wp.pl
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dodaj komentarzx
()
x