Social menu is not set. You need to create menu and assign it to Social Menu on Menu Settings.

25 czerwca 2022

Opinie klientów. Jak pozyskać je za pomocą ankiet online?

Bez prawdziwych, dobrych opinii Twoja firma nie zajdzie daleko. Wiesz o tym dobrze. Podobnie jak o tym, że w dobrze zarządzanym przedsiębiorstwie funkcjonują pewne procedury. Czy masz swój uporządkowany proces zdobywania opinii? Wiesz, co zrobić, by je otrzymać? Zastanawiasz się nad tym, kiedy prosić o recenzje? Masz dobre oceny? A może wciąż działasz dość spontanicznie, przez co zupełnie nie panujesz nad opinią swojej firmy w Internecie?

Sprawdź, jak pozyskiwać opinie klientów za pomocą prostych ankiet.

Syndrom ofiary a skuteczność przedsiębiorcy

Zanim przejdziemy do wskazówek, rozprawmy się z tym, co myślisz o proszeniu o opinie. Istnieje jeden czynnik, który różni przedsiębiorców skutecznych od tych, którzy w ogóle nie radzą sobie w biznesie. Firmę może otworzyć każdy. Jednak dopóki nie weźmiesz pełnej odpowiedzialności za swój sukces, będziesz kręcić się w kółko.

Pandemia koronawirusa była czynnikiem, którego nikt się nie spodziewał. Część przedsiębiorstw upadła. Inne rozwinęły skrzydła. Osoby, którym się nie powiodło, nazywają to właśnie tak. Nie udało mi się. A to oznacza, że uważają, że sukces to splot magicznych przypadków i szczęścia. Więc tym samym nie mają nad nim żadnej kontroli.

Przedsiębiorcy, którzy podczas pandemii rozwinęli swoje firmy, podchodzą do tego zupełnie inaczej. Gdy okoliczności się zmieniają, przeprowadzają badania rynku. Dowiadują się, jak zmieniły się potrzeby konsumentów. Następnie zastanawiają się, jak mogą odpowiedzieć na aktualne potrzeby przy pomocy zasobów, jakimi dysponują. Podobnie jest z opiniami. Nie zależą one od Twojego szczęścia, tylko od tego, jak je pozyskujesz.

Na początek potrzebujesz ankiety badania satysfakcji klienta

Taką ankietę możesz stworzyć w formularzach Google. Nie musi być ona wyszukana pod względem graficznym. Swoje logo i kolory marki zamieścisz w mailu z linkiem do ankiety, którą wysyłasz. Podczas badania satysfakcji warto zadać dosłownie kilka pytań. Każde z nich powinno być jednak głęboko przemyślane.

W badaniu satysfakcji najistotniejsze jest pytanie o to, jak bardzo klient jest zadowolony ze skorzystania z produktu lub usługi z Twojej oferty. Odpowiedź może mieć formę oceny w skali, którą sobie założysz. Dodaj do tego pytanie otwarte o to, co najbardziej podoba się odbiorcy w usłudze lub produkcie. A także kolejne z prośbą o wskazanie, czy jest coś, co możesz poprawić w przyszłości.

Ankiety tego rodzaju są też świetną okazją do gromadzenia danych demograficznych swoich klientów. Możesz tu swobodnie zapytać o przedział wiekowy, wielkość miejscowości zamieszkania czy status zawodowy. Dzięki temu łatwiej Ci będzie wypuszczać później skuteczne reklamy.

Czy warto prosić o opinię o firmie w takiej ankiecie?

To zależy od tego, gdzie chcesz ją później zamieścić. Jeśli zbierasz opinie, które chcesz wrzucić później na swoją stronę, jak najbardziej możesz to zrobić. Z miejsca odsiewasz wtedy recenzje negatywne i swobodnie wykorzystujesz pozytywne. Czy takie działanie jest etyczne? Na pewno rozsądne. Trudno oczekiwać, że będziesz umieszczać na swojej stronie złe recenzje. Zwłaszcza że Twoja konkurencja tego nie robi.

Pozyskanie opinii pod Twoim profilem w Google Maps lub w social mediach jest nieco trudniejsze. Po otrzymaniu wyniku wysyłasz wówczas klientom prośbę o zamieszczenie takiej recenzji. Wystarczy, że dodasz do wiadomości link przekierowujący do Twojego profilu. Nie sugeruj przy tym, że opinia ma być pozytywna. Takie działanie byłoby uznane za ofensywne.

Czy można pozyskiwać opinie automatycznie?

Możesz w dużej mierze zautomatyzować proces pozyskiwania nowych opinii. Potrzebujesz do tego narzędzia, które zbierze wzmianki o Twoim przedsiębiorstwie z Internetu, posegreguje je i wskaże Ci, co z nimi zrobić. Wykorzysta przy tym mechanizmy machine learning oraz analizę semantyczną. Wskaże też, jak pozyskiwać recenzje skutecznie, a tym samym wzmocnić autorytet firmy w Internecie.

Takim narzędziem jest aplikacja RatingCaptain. Podstawowy abonament jest bardzo niski, a pozwoli Ci wypróbować większość opcji. Zajrzyj na stronę aplikacji już teraz i sprawdź, o ile łatwiejsze może być zarządzanie opiniami od tego, jak działasz obecnie.

0 0 votes
Article Rating
Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Treści zawarte na OFIO powinny być konsultowane z lekarzem, specjalistą lub fachowcem.
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dodaj komentarzx