Social menu is not set. You need to create menu and assign it to Social Menu on Menu Settings.

25 czerwca 2022

Marketing treści – najlepsza strategia na początku działalności

Jeśli jesteś na tej stronie z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotny dla właściwego prosperowania firmy jest marketing. Żadna działalność zawodowa nie może się bez niego obyć – możesz mieć najlepszy produkt lub najlepszą usługę, lecz jeśli nikt się o nich nie dowie, nie sprzedaż ani jednego egzemplarza.

Jak rozpocząć działania marketingowe we własnej firmie? Kiedy rozpoczynamy działalność gospodarczą zależy nam nie tylko na skuteczności wybranej strategii marketingowej, ale również na stosunkowo niskich kosztach. Odpowiedzią jest oczywiście content marketing!

Czym jest content marketing (marketing treści)?

Content marketing to inaczej mówiąc marketing treści. Jest jedną ze strategii marketingu internetowego, a polega na przyciąganiu grupy odbiorców poprzez regularne dostarczanie jej wartościowych, poszukiwanych przez nią treści.

W skrócie: sprawdź jakich informacji potrzebują Twoi klienci i daj im je.

Marketing treści nie wymaga dużych nakładów finansowych ani złożonej wiedzy technicznej czy marketingowej, za to znakomicie wpływa na pozycjonowanie stron internetowych. Do rozpoczęcia działań w zakresie content marketingu wystarczy wiedza z zakresu Twojej działalności, podstawowe umiejętności językowe i odrobina dobrych chęci.

Zaznaczmy tutaj, że aby zacząć tworzyć marketing treści, nie musisz posiadać ponadprzeciętnej wiedzy z branży, którą się zajmujesz. Wystarczy, że wiesz więcej niż Twoja grupa docelowa, a bardziej złożoną wiedzę możesz nabywać wraz z rozbudowywaniem treści w swoich kanałach.

Dlaczego content marketing to klucz do sukcesu?

Bill Gates powiedział kiedyś „Content is king” i miał rację. Dowiedziono, że większość konsumentów swoją drogę do kupna produktu lub usługi rozpoczyna od wpisania w wyszukiwarkę frazy niezwiązanej z żadną konkretną marką ani konkretnym modelem. Co więcej, często są to zapytania koncentrujące się nie na tym jak wybrać produkt lub usługę i gdzie dokonać zakupu, ale jak rozwiązać napotkany problem.

Odbiorca tak rozpoczynający swoją drogę do kupna produktu lub usługi nie jest gotowy do kliknięcia w standardową reklamę nastawioną na sprzedaż, z ciekawością natomiast zapozna się z informacjami o tym, jak rozwiązać swój problem. To content marketing poprowadzi go za rękę, a kiedy odbiorca nabędzie wiedzę wystarczającą do dokonania wyboru, jego uwaga zostanie skierowana wprost na możliwość zakupu produktu lub usługi.

Jak widzisz marketing treści nie tylko pozwala Cię znaleźć. Robi o wiele więcej! Bez Twojego aktywnego udziału towarzyszy potencjalnemu klientowi w procesie decyzyjnym, aż wreszcie doprowadza do zakupu. To dzięki udostępnionej przez Ciebie treści odbiorca dotarł do twoich usług lub produktów, a następnie podjął satysfakcjonującą dla obu stron decyzję o zakupie.

Co ważne, tak rozpoczęta relacja z klientem nie jest relacją krótkotrwałą. Tworząc wartościowe treści budujesz wizreunek eksperta oraz dobre imię swojej marki. Tak rozpoczęta relacja opiera się na zaufaniu i świadomości, że właśnie u Ciebie można znaleźć wyczerpujące odpowiedzi na nurtujące pytania, a co za tym idzie – najlepsze rozwiązania swoich problemów.

Dostarczaj treści regularnie, a klient nawet po zakupie pozostanie Twoim wiernym odbiorcą – będzie zapoznawać się z nimi, polecać je innym, a kiedy przyjdzie pora – dokona kolejnego zakupu.

Czego potrzebujesz by zacząć tworzyć wartościowe treści?

Do rozpoczęcia działań w zakresie content marketingu potrzebujesz:

  1. Podstawowych umiejętności językowych – jeśli ich nie masz, zleć pisanie profesjonalistom.
  2. Wiedzy ze swojej branży – nie rozdawaj jednak wszystkiego za darmo. Odpowiadaj na podstawowe pytania i rozwiązuj najprostsze problemy. Pozwól, by po więcej klient zgłosił się do Ciebie.
  3. Wiedzy o tym, jakich informacji poszukują twoi klienci – regularnie odwiedzaj grupy tematyczne i fora dyskusyjne z Twojej branży, by wyłapać najczęściej powtarzające się pytania i problemy.
  4. Miejsca, by zacząć dzielić się wiedzą – na początek może to być strona internetowa, blog i kanały social media Twojej firmy. Z czasem możesz rozszerzyć swoje działania o grupy i fora dyskusyjne, tworzyć podcast, ebooki, wywiady czy publikacje prasowe.
0 0 votes
Article Rating
Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Treści zawarte na OFIO powinny być konsultowane z lekarzem, specjalistą lub fachowcem.
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dodaj komentarzx