Jak pozycjonować, żeby nie zbankrutować?

Budowanie obecności marki w sieci to priorytet każdego współczesnego przedsiębiorcy. Podczas gdy tradycyjne formy reklamy nie przynoszą już satysfakcjonujących efektów, marketing online gwarantuje szereg korzyści, które mogą okazać się kluczem do sukcesu niejednego biznesu. Wielu właścicieli firm rezygnuje jednak z SEO w obawie przed wysokimi kosztami związanymi z wdrożeniem tej strategii. Nie każdy bowiem ma świadomość, że istnieje wiele tanich lub nawet całkowicie darmowych narzędzi, dzięki którym firma może skutecznie rozszerzać grono swoich klientów.
Czym jest pozycjonowanie?
Pozycjonowanie to zestaw różnorodnych technik marketingowych, których zadaniem jest budowanie widoczności witryny pośród wyników wyszukiwania. W skład tej strategii wchodzą procesy, takie jak optymalizacja treści pod kątem odpowiednich słów kluczowych, tworzenie profilu linków zwrotnych z witryn o wysokim autorytecie czy dbałość o techniczną strukturę strony internetowej. Wielu przedsiębiorców zastanawia się jednak, czym jest SEO w kontekście pozycjonowania.
Search Engine Optimization to narzędzie pozycjonerskie opierające się na doskonaleniu witryny oraz jej funkcji z punktu widzenia zarówno użytkowników, jak i botów indeksujących. O ile część technik SEO można wdrożyć zupełnie bezpłatnie, wiele operacji wymaga poniesienia pewnych kosztów, zwłaszcza w przypadku korzystania z pomocy profesjonalnych pozycjonerów. Agencje SEO, takie jak Grupa iCEA, oferują jednak kilka darmowych usług, m.in. audyt SEO. Mowa tu o wstępnej analizie witryny pod kątem skuteczności fraz kluczowych czy sprawności pewnych aspektów technicznych, dzięki której wdrożenie pierwszych kroków optymalizacyjnych jest znacznie łatwiejsze.
Ile kosztuje promowanie marki online?
Na wstępie warto zaznaczyć, że SEO jest skuteczną strategią marketingową, dzięki której nawet najmniejsze firmy mają szansę na sukces. Podejmując współpracę z profesjonalną agencją, trzeba być przygotowanym na pewne koszty. A zatem, ile kosztuje pozycjonowanie? Cena tej usługi uwarunkowana jest wieloma aspektami. Optymalizacja rozbudowanego sklepu internetowego będzie znacznie droższa niż pozycjonowanie małej, lokalnej firmy. Przewidując koszty tego procesu, trzeba mieć na uwadze nie tylko zamierzone cele, ale też aktualną pozycję strony w Google, konkurencyjność branży czy popularność słów kluczowych. Ceny pozycjonowania wahać się więc mogą w zakresie od kilku do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych miesięcznie. Koszty te nierzadko okazują się zbyt wysokie, szczególnie z punktu widzenia małych firm. Istnieje jednak pewien sposób na ograniczenie wydatków związanych z promowaniem marki online.
Czy da się pozycjonować taniej?
Skuteczne pozycjonowanie kosztuje. Oszczędzanie na usługach optymalizacyjnych nie jest więc najlepszym pomysłem. Aby jednak nie nadwyrężać budżetu firmy, warto na początku skorzystać z nieco tańszej opcji, jaką jest pozycjonowanie lokalne. Strategia ta obejmuje znacznie węższy obszar niż standardowe SEO, dlatego też wydatki związane z jej wdrożeniem są znacznie niższe. Wykorzystywane wówczas słowa kluczowe wyróżniają się mniejszą konkurencyjnością, dzięki czemu ich pozycjonowanie jest nie tylko łatwiejsze, ale też zajmuje mniej czasu. Eksperci z Grupy iCEA posiadają ponadto szereg przydatnych narzędzi, dzięki którym promowanie lokalnej firmy w sieci może przynieść spektakularne efekty. Najlepszym rozwiązaniem, dzięki któremu marka zyska widoczność w sieci i nie nadwyręży Twojego budżetu, jest lokalne SEO.