Na czym polega pozycjonowanie strony www?

Osoby, które chcą, aby ich strona była bardziej widoczna w Internecie, powinny zainteresować się usługą pozycjonowania, która pozwoli umieścić witrynę jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Czym jednak dokładnie jest pozycjonowanie i co wchodzi w jego skład? Dlaczego każdy, kto prowadzi biznes internetowy, powinien zainteresować się pozycjonowaniem?
Czym jest pozycjonowanie strony www?
Pozycjonowanie to nic innego aniżeli szereg czynności, których celem jest zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych. W Polsce najpopularniejszą jest bez wątpienia Google, toteż prowadząc swój biznes, warto skupić się przede wszystkim właśnie na tej wyszukiwarce. Co ciekawe, pozycjonowanie stron jest jednym z najistotniejszych elementów marketingu internetowego oraz budowania własnej marki.
Chcąc, aby pozycjonowanie osiągnęło swój cel, należy dostosować witrynę nie tylko do potrzeb algorytmów Google, ale również sposobu, w jaki analizowana jest treść znajdująca się na stronie. Na czym więc polega optymalizacja strony? Jej celem jest bowiem:
- zwiększenie autorytetu strony oraz domeny, która do niej kieruje,
- udzielenie precyzyjnych odpowiedzi na pytania, jakie zostały zadane w wyszukiwarce,
- publikowanie wartościowych treści,
- wyeliminowanie tych rzeczy, które negatywnie wpływają na autorytet strony.
Efektem zastosowania się do wyżej wymienionych punktów będzie wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania Google.
Pozycjonowanie – co warto wiedzieć?
Google regularnie publikuje wytyczne dotyczące jakości wyników wyszukiwania, dzięki czemu wiadomo, iż pozycjonowanie strony www powinno skupić się przede wszystkim na udzieleniu najlepszej odpowiedzi na pytanie, jakie zadane zostało wyszukiwarce. Oznacza to więc, że najwyższe miejsca w wynikach wyszukiwania Google zajmują te strony, które najcelniej odpowiadają na pytania.
Użytkownicy, chcąc znaleźć konkretną stronę, wpisują w wyszukiwarkę określone słowa kluczowe, aby jako wynik dostać listę takich witryn, które mogłyby udzielić odpowiedzi na pytanie lub pomóc w rozwiązaniu danego problemu. Kolejność wyświetlania stron www zależy jednak od Google – zaawansowane algorytmy dokładnie analizują stronę pod każdym kątem, aby w oparciu o te dane, ustalić jej pozycję w wynikach wyszukiwania dla danego słowa kluczowego.
Na co zwrócić uwagę pozycjonując stronę internetową?
Wiele osób zastanawia się, jak pozycjonować stronę www. Warto zdawać sobie sprawę z istnienia wielu ważnych czynników, które mają bezpośredni wpływ na pozycję, jaką strona zajmuje w wynikach wyszukiwania. O czym mowa?
Struktura strony www
Jednym z najważniejszych czynników, które należy wziąć pod uwagę podczas pozycjonowania strony www, jest struktura strony internetowej. Istotne jest bowiem to, w jaki sposób została ona napisana, a także jak poradzą sobie z nią roboty Google. Celem jest, aby w łatwy sposób trafiały one do najważniejszych podstron znajdujących się w serwisie.
Optymalizacja kodu witryny
Kolejnym, na co warto zwrócić uwagę, jest optymalizacja kodu strony. Oznacza to więc, że powinien być on w pełni dostosowany do wymogów stawianych przez wyszukiwarki. Niezbędne jest więc zadbanie o jego poprawność oraz czytelność. Koniecznie należy również pamiętać, że pozycjonowanie stron www w Google będzie nieskuteczne, jeśli znajdująca się na nich treść jest słabej jakości lub została skopiowana z innych witryn. To, co znajduje się na stronie, powinno być nie tylko unikalne, ale także odpowiednio nasycone słowami kluczowymi. Warto też zadbać o właściwie skonstruowane tytuły oraz nagłówki.
Linki prowadzące do witryny
Właściwie wdrożone linkowanie to następny czynnik, który niewątpliwie ma wpływ na pozycjonowanie www w wynikach wyszukiwania. Link building ma na celu pokazanie wyszukiwarce Google, że dany serwis oraz znajdujące się na nim treści są nie tylko popularne, ale również wartościowe, wobec czego użytkownicy chętnie przekazują je dalej, dzieląc się nimi z innymi osobami.
Warto jednak być świadomym tego, że Google jest w stanie rozróżnić linki naturalne od linków sztucznych. Te pierwsze uznawane są za takie, które zamieszczone zostały przed prawdziwych użytkowników, zaś te drugie – przez właściciela witryny lub agencję, która nieumiejętnie chciała podnieść pozycję strony w wynikach wyszukiwania Google. Nie każdy wie, że niewłaściwe stosowanie linków może skończyć się karą lub filtrem narzuconym na stronę, co wpłynie na obniżenie jej pozycji.
Szybkość ładowania strony www
To, jak szybko strona jest w stanie się załadować, wpływa nie tylko na samo pozycjonowanie, ale również na odbiór takiej witryny przez użytkowników, którzy poszukują szybkiej i celnej odpowiedzi na swoje pytanie. Nikt przecież nie lubi długo czekać – szczególnie jeśli chodzi o ładowanie się strony. Tym bardziej uciążliwe jest to zjawisko, jeśli użytkownik korzysta z telefonu komórkowego. Poprawienie szybkości wczytywania witryny może pozytywnie wpłynąć na pozycję strony www, dlatego warto dokładnie przyjrzeć się temu zagadnieniu.
Responsywność strony internetowej
Dobrze, aby każda strona oprócz wersji desktopowej posiadała również wersję mobilną, która znacznie ułatwi i uprzyjemni kontakt z witryną tym, którzy korzystają z telefonów lub tabletów. Warto jednak pamiętać, aby wersja mobilna także została dobrze zoptymalizowana, jeśli chodzi o wyszukiwarki internetowe.
Pozycjonowanie lokalne – dlaczego warto się nim zainteresować?
Bez wątpienia pozycjonowanie lokalne to niezwykle istotny element, na który należy zwrócić uwagę podczas budowania marki biznesu lokalnego. Celem takiego zabiegu jest dostosowanie witryny do tych zapytań, które dotyczą konkretnego rejonu lub miasta. W takim przypadku, jeśli użytkownik wpisze w wyszukiwarkę frazę np. „pozycjonowanie Warszawa”, otrzyma wyniki, w których znajdą się strony w pełni odpowiadające jego potrzebom – w tym przypadku oferujące usługi pozycjonowania stron internetowych w Warszawie.
Ilość takich zapytań stale rośnie, toteż dostosowanie do nich swojej strony powinno być celem każdego, dla kogo istotny jest sukces na lokalnym rynku. Na co zwrócić uwagę w przypadku lokalnego SEO? Otóż przede wszystkim na to, aby strona obecna była w Google Moja Firma oraz na portalach zajmujących się ocenianiem usług. Niezbędne jest także zoptymalizowanie metatagów oraz treści na stronie, tak aby sygnalizowały one wyszukiwarkom, że witryna dotyczy usług oferowanych w konkretnym mieście lub okolicy. Uwagę należy zwrócić również na dane strukturalne, które pozwalają wyszukiwarkom w pełni zrozumieć nie tylko samą treść, ale również informacje umieszczone na stronie.
Pozycja strony www zależy od wielu czynników, toteż chcąc poprawić widoczność swojej witryny, warto zadbać o kompleksowe pozycjonowanie. Nie można jednak zapominać, że wiąże się to z ciągłą pracą nad stroną internetową – niezbędna jest więc przemyślana strategia.