Social menu is not set. You need to create menu and assign it to Social Menu on Menu Settings.

1 grudnia 2022

Edukacyjne aspekty w biznesie

Głównym i nadrzędnym celem przedsiębiorstwa jest zarabianie pieniędzy. Nikt rozsądny nie powinien mieć co do tego wątpliwości, a wymaganie od biznesu by nie był nastawiony na zyski, jest zaprzeczeniem samej idei biznesu.

Nikt jednak nigdzie nie powiedział, że pieniądze mają być jedynym celem firmy. Obecnie niemal na całym świecie zwraca się uwagę na wiele innych aspektów prowadzenia działalności biznesowej.  Ważne stały się etyczność firm, ich przyjazność dla środowiska, jak i uczciwość w stosunku do pracowników i słabszych kontrahentów. Zarabianie pieniędzy nadal jest głównym celem istnienia firm, jednak nie może odbywać się za wszelką cenę.

Są też firmy, które poza tymi głównymi celami i oczekiwaniami potrafią również dać od siebie światu coś więcej, nie tracąc przy okazji z oczu tego nadrzędnego celu czyli, celu biznesowego. 

Taką firmą jest Poznańska firma PROMAG S. A. która oprócz celów biznesowych ma w swojej misji zapisaną również edukację logistyczną. PROMAG jest firmą z ponad 40-letnią tradycją, a mimo to (a może właśnie dzięki temu) cały czas potrafi utrzymać na wysokim poziomie swoją innowacyjność i zaskakiwać nieszablonowymi rozwiązaniami. Jednym z takich ruchów było powołanie do życia Centrum Techniki Magazynowej PROMAG, a w ramach tego centrum stworzenie wystawy edukacyjnej MAGAZYN PRZYSZŁOŚCI. Jest to  unikatowa w skali światowej i jedyna w Polsce ekspozycja urządzeń i rozwiązań z zakresu techniki magazynowej. Jej główną część stanowi, niemal kompletna całkowicie zautomatyzowana linia do transportu, paletyzacji, kompletacji i składowania produktów w magazynie. Przy jej budowie zostały  wykorzystane najnowsze rozwiązania technologiczne z zakresu robotyki, identyfikacji towarów oraz automatyki. W skład tego zestawu wchodzi między innymi automatyczna owijarka do palet wraz z automatycznymi przenośnikami, roboty Comau, jak i regały z układnicami. Wystawa jest w pełni multimedialna, można na niej w atrakcyjny wirtualny sposób zapoznać się z nowinkami ze świata logistyki. Na wystawie znajdują się również stanowiska wizualizacyjne, przy których można samemu zobaczyć jak dobrze zaprojektowany magazyn, będzie wyglądał. Klienci na stronie e-promag.pl mają również dostęp do konfiguratorów online.

Dla kogo to wszystko

Firma kładzie duży nacisk na edukację młodzieży w zakresie logistyki a w szczególności intralogistyki. To te pokolenia obecnie uczęszczające do szkół w niedalekiej przyszłości będą odpowiedzialne z kierunek rozwoju świata. Swoje decyzje zarówno zawodowe, jak i prywatne będą oni podejmować na podstawie posiadanej wiedzy i doświadczeń, a do ich zdobywania nie ma lepszej metody niż naoczne zapoznanie się z tematem w bezpiecznych i kontrolowanych warunkach. Pomaga w tym przemyślane wyposażenie wystawy takie jak symulator wózka widłowego czy autonomiczny wózek AGV. Szkoły chętnie odwiedzają to miejsce, przyjeżdżając nawet z odległych zakątków Polski,  tu relacja z niedawnej wizyty zespołu szkół z Łowicza. Młodzież podchodzi entuzjastycznie do takiej formy zdobywania wiedzy, jest to przyszłość w edukacji.

Jednak wystawa nie jest dostępna jedynie dla uczniów, to tu klienci firmy mają możliwość przyjrzeć się z bliska zmontowanym i gotowym do działania urządzeniom, tu mają możliwość w asyście profesjonalistów zaprojektować wirtualnie swój nowy magazyn i to tu dowiedzą się jakie aspekty intralogistyki są ważne dla ich przedsiębiorstwa. Wystawę również chętnie odwiedzają środowiska naukowe, ponieważ Promag jest firmą innowacyjną i to na jej wystawie można zapoznać się z unikatowymi najnowszymi rozwiązaniami w branży.

Czy to się opłaca? 

Przede wszystkim nie wszystko w firmie powinno być bezpośrednio mierzone zyskami jednak finalnie dobrze, jeżeli działania, w które wkłada sporo energii, przynoszą wymierne zyski. W tym wypadku zyskiem jest przyjazny wizerunek w kołach naukowych, budowa zainteresowanie wśród potencjalnych przyszłych pracowników i klientów. Taka wystawa jest też dobrym miejscem do pozyskiwania nowych kontrahentów, jak i podtrzymywania relacji z obecnymi klientami. 

Czy to się opłaca? 

Przede wszystkim nie wszystko w firmie powinno być bezpośrednio mierzone zyskami, jednak finalnie dobrze, jeżeli działania, w które wkłada sporo energii przynoszą wymierne zyski. W tym wypadku zyskiem jest przyjazny wizerunek w kołach naukowych, budowa zainteresowanie wśród potencjalnych przyszłych pracowników i klientów. Taka wystawa jest też dobrym miejscem do pozyskiwania nowych kontrahentów, jak i podtrzymywania relacji z obecnymi klientami.

0 0 votes
Article Rating
Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Treści zawarte na OFIO powinny być konsultowane z lekarzem, specjalistą lub fachowcem.
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dodaj komentarzx