Social menu is not set. You need to create menu and assign it to Social Menu on Menu Settings.

14 września 2024

Rodzaje i naprawa mechanizmów kierowniczych

Przekładnia kierownicza jest podstawowym elementem układu kierowniczego. Jest to w zasadzie skrzynia biegów (przekładnia). W przypadku stwierdzenia nieprawidłowego działania urządzenia należy zamówić regenerację elektrycznej maglownicy. Zgłaszając się do serwisu zajmującego się naprawą układów kierowniczych, w pierwszej kolejności zostanie przeprowadzona diagnoza całego zespołu, a następnie, jeśli będzie to konieczne, jego naprawa.

Rodzaje mechanizmów kierowniczych

Istnieje kilka rodzajów przekładni kierowniczych: zębatkowe, ślimakowe i śrubowe. Te pierwsze są najbardziej powszechne i montuje się je na samochodach osobowych. Konstrukcje te wyróżniają się prostotą i wysoką wydajnością.

Drugi wariant jest mniej wrażliwy na stres spowodowany wstrząsami. Oferuje lepszą zwrotność dzięki większym kątom skrętu kół. Napędy śrubowe mają najwyższą sprawność. Najczęściej montowane są w samochodach osobowych klasy executive. Występują również w niektórych samochodach ciężarowych i autobusach.  

Istnieją różnice w rodzaju wspomagania układu kierowniczego. Może być:

  • hydrauliczne – klasyczna wersja, która stopniowo ustępuje miejsca bardziej nowoczesnym odpowiednikom;
  • elektrohydrauliczne – tutaj silnik elektryczny pełni funkcję pomocniczą;
  • elektryczne wspomaganie kierownicy – nowoczesna wersja, która zwielokrotnia siłę działającą na kierownicę. 

W jaki sposób naprawia się wspomaganie układu kierowniczego?

Układ EPS jest aktywowany, gdy pojazd porusza się z niewielką prędkością. Musi być wyłączona po przekroczeniu pewnego progu prędkości. Nie należy używać pojazdu, jeśli wystąpiła usterka układu wspomagania kierownicy. Aby wymontować elektryczne wspomaganie kierownicy, należy:

  • zdemontować gródź i kierownicę;
  • wyjąć zacisk minusowy z akumulatora;
  • ustawić koła w pozycji prostej. 

Elektryczne wspomaganie kierownicy musi być wcześniej zdiagnozowane w celu wykrycia ewentualnych usterek. EPS musi zostać zdemontowany w celu odzyskania danych. W tym celu należy usunąć zaciski. 

Wielu liczących się producentów wzbogaciło konstrukcję o wspomaganie kierownicy. Usprawnienie wpływa na pompę, która zapewnia niezbędne ciśnienie hydrauliczne. Na jego działanie ma wpływ własny napęd elektryczny. 

Jeśli potrzebujesz usługi naprawy układu kierowniczego w swoim pojeździe, zgłoś się do profesjonalistów. Można je znaleźć w Master Service. Tutaj zostaną Ci zaproponowane korzystne warunki współpracy. 

Naprawa mechanizmu kierowniczego: które części mogą być niesprawne?

Omawiany zespół kierowniczy jest godny uwagi ze względu na swoją niezawodność. Jest w stanie normalnie funkcjonować nawet w przypadku drobnej awarii. Zazwyczaj problemy z tą częścią pojazdu pojawiają się co 100-200 tysięcy kilometrów w trasie.

Dość często wykrywane są usterki związane z paskiem napędowym. Należy sprawdzić jego napięcie. Można też napotkać problemy z kolumną. Często tworzy się na nim korozja. Jest to spowodowane eksploatacją w wilgotnych warunkach lub niefachową naprawą. 

Przegub wielowypustowy może ulec zużyciu z przyczyn naturalnych. W takim przypadku konieczne będzie przeprowadzenie całkowitej wymiany mechanizmu. Z pewnością w dzisiejszych czasach jest wielu mistrzów, którzy obiecują naprawę tych części układu kierowniczego. Jednak eksploatacja tak naprawionej jednostki będzie wiązała się ze znacznym ryzykiem.

0 0 votes
Article Rating
Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Treści zawarte na OFIO powinny być konsultowane z lekarzem, specjalistą lub fachowcem.
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dodaj komentarzx