Chatbot – narzędzie wsparcia sprzedaży oparte o sztuczną inteligencję

Chatbot to narzędzie wsparcia sprzedaży oparte o sztuczną inteligencję, które pozwala na prowadzenie rozmowy z różnymi klientami i potencjalnymi leadami, którzy są zainteresowani Twoimi produktami lub usługami. Pozwala szybko odpowiedzieć na ich pytania, zapewnić obsługę posprzedażową, podać przydatne informacje m.in. o miejscu obsługi i środkach płatności; tak, aby pomóc klientowi w kolejnym zakupie i zawsze zaoferować natychmiastową uwagę.
Chat bot jest często wykorzystywany w sieciach społecznościowych. Przykładowo, gdy wejdziemy na Facebooka i będziemy chcieli napisać do jakiejś firmy z pytaniem o promocję, którą mają na fanpage’u, to od razu dostaniemy odpowiedź, na którą odpowie chatbot. Dowiedzmy się, jakie są zalety chatbotów dla Twojego biznesu
1. Natychmiastowe odpowiadanie na pytania i zapytania
Jeśli chcesz włączyć chatbota do swojego biznesu, pomoże Ci on natychmiast odpowiedzieć na wszystkie najczęściej zadawane zapytania, co pozwoli klientowi poczuć się lepiej obsłużonym, mimo że jest to usługa online. Musimy pamiętać, że dzisiejszy klient chce szybkich odpowiedzi, których potrzebuje niemal natychmiast, dlatego ważna jest wielokanałowa komunikacja, w przeciwnym razie poszuka innej firmy podobnej do Twojej. Aby poprawić doświadczenie użytkownika, możesz skonfigurować swojego chatbota tak, aby odpowiadał na najczęstsze pytania i zapytania Twoich potencjalnych klientów.
2. Prowadzenie działalności 24/7 dla wszystkich klientów
Czy wyobrażasz sobie obsługiwanie swoich klientów przez cały dzień? Jest to praktycznie niemożliwe, ale chatbot oferuje klientom wyjątkowe doświadczenie, ponieważ pozwala na aktywność biznesu 24/7 co przekłada się na wzrost sprzedaży. Może odpowiedzieć na wszystkie zapytania w każdej chwili, osiągając natychmiastową dostępność. Pamiętaj, że dzięki temu czynnikowi możesz poprawić interakcje z klientami i zapewnić im zupełnie inne doświadczenie.
3. Kolejną zaletą chatbotów jest prowadzenie kilku rozmów jednocześnie
Najlepsze w chatbotach jest to, że potrafią prowadzić rozmowy symultaniczne, czyli konwersują z kilkoma osobami jednocześnie, nie tracąc wątku rozmowy z żadną z nich. Wydaje się to nieprawdopodobne, prawda? Ale dzięki tej technologii można osiągnąć skuteczną sprzedaż online.
4. Jedną z głównych zalet chatbotów jest rozpatrywanie wszystkich skarg i reklamacji Twoich klientów
Ludzie nie składają już skarg i zażaleń osobiście, teraz robią to za pośrednictwem sieci społecznościowych i stron firmowych. Dlatego chatbot pozwala być gotowym do natychmiastowego rozpatrywania skarg klientów. Pozwala on na pomoc w problemie użytkownika, ponieważ zapewnia szybką odpowiedź, bez opóźnień.
5. Popraw reputację firmy w Internecie
Jeśli Twoja strategia marketingowa obejmuje poprawę reputacji firmy w sieci, możesz to osiągnąć z pomocą chatbota. Dzieje się tak, ponieważ obsługa klienta, jest natychmiastowa, co jest ważnym czynnikiem dla użytkownika. Dzięki temu klienci będą wystawiać dobre opinie o Twojej marce.
6. Przekierowanie do ludzkiego asystenta
Chociaż chatbot jest skonfigurowany tak, aby odpowiadać na wszystkie często zadawane pytania, są takie pytania, które są mocno zindywidualizowane i nie udzieli na nie odpowiedniej odpowiedzi. Ale ten system może wykryć te przypadki i poprosić o pomoc ludzkiego asystenta, aby zapewnić kompleksowe rozwiązanie dla klienta w razie potrzeby.
7. Budowanie lojalności klientów
Inną zaletą chatbota jest to, że pozwala on budować lojalność klientów. Dzieje się tak dlatego, że odpowiadając na wątpliwości i zapytania, klient już wie, gdzie skierować swoje pytanie, aby uzyskać natychmiastową poradę, bez konieczności czekania dni czy tygodni, co poprawia relacje między Twoją marką a klientami.