Czym się kierować przy wynajęciu przestrzeni biurowej?
Odpowiednia przestrzeń biurowa do pracy w maksymalnym skupieniu może być nie lada wyzwaniem. To, czy dane biuro będzie odpowiednio dobrane do potrzeb firmy, może wpłynąć bezpośrednio na osiągi pracowników. Z tego powodu taka decyzja powinna być podejmowana z rozwagą, a przed ostatecznym wyborem dobrze jest sprawdzić kilka ofert i porównać je ze sobą. Czym zatem dobrze kierować się przy wynajęciu przestrzeni biurowej? Podpowiadamy.
Jak znaleźć odpowiednią przestrzeń biurową?
Zanim wybierzemy odpowiednią przestrzeń biurową dla swojej firmy, warto mieć kilka aspektów na uwadze. Pierwszym z nich jest charakter wykonywanej pracy. W niektórych firmach wiąże się ona z bezpośrednim kontaktem z klientem, który odwiedza nasze biuro. W takim przypadku przestrzeń musi być odpowiednio dostosowana do spotkań i obsługi klientów. W innych przedsiębiorstwach w budynkach będą znajdowali się tylko ich pracownicy. Ważne jest, aby część takiej przestrzeni była przeznaczona na sprzęty biurowe, jak chociażby drukarki, kopiarki czy niszczarki. Jeśli zajmujemy się logistyką czy transportem, warto również zadbać o przestrzeń magazynową czy taką, gdzie zmieści się cała dokumentacja firmy.
Kolejnym aspektem będzie ilość pracowników w firmie oraz wewnętrzny podział na zespoły. Trzeba wtedy dostosować rozmiar pomieszczeń oraz ich ilość, a także zaplanować sposób ich zagospodarowania. Dobrze mieć również na uwadze prognozowany rozwój firmy i dbanie o miejsce na przyszłe stanowiska, gdy firma będzie się rozrastać. Nie można również zapomnieć o budżecie, który przeznaczony będzie na daną przestrzeń biurową. Małe kwoty znacznie ograniczą możliwości wyboru, natomiast większy budżet ułatwi wybór spośród najbardziej atrakcyjnych ofert.
Jak wybierać spośród ofert lokali biurowych?
Kiedy już mamy ustalone kryteria wybranej przestrzeni biurowej, konieczne jest wzięcie pod uwagę różne oferty. W poszukiwaniu odpowiedniej powierzchni zdecydowanie wspomoże internet. Przykładowo Platan Group deweloper oferuje trzy zabytkowe kamienice, które zostały przekształcone w budynek biurowy klasy A. Dobrze jest również zwracać uwagę na to, czy przy danej przestrzeni biurowej jest duży parking. Ułatwi to dojazd pracownikom, którzy dojeżdżają z dalszych części miasta bądź ze wsi.
W niektórych lokalach można nawet znaleźć ofertę gastronomiczną, bankomat, a nawet pasaż handlowy. Wszystko zależne jest od miejsca, w którym zamierzamy wybrać naszą nową przestrzeń do pracy w biurze.