Wyposażenie biura z drugiej ręki
Meble biurowe nie należą do małych wydatków, jeśli dopiero zaczynamy swój biznes i nie mamy zbyt wielu funduszy na inwestycje w środki trwałe, dobra alternatywa dla nowych mebli biurowych jest używane wyposażenie biura. Można wówczas pozwolić sobie na więcej nie ograniczać jedynie do skromnej pojedynczej szafy i biurka.
Klasyczne kontra designerskie biuro
Pomieszczenie biurowe jest stosunkowo łatwo wyposażyć. Do podstawowych mebli w biurze zaliczyć trzeba biurko, krzesło, szafę. Nie zawsze jednak to wystarczy, gdyż wiele zależy jakie biuro prowadzimy, ile mamy miejsca w biurze oraz jakie dokumenty musimy w biurze przechowywać i pomieścić. Czasem biuro to nie szafy i biurka, a boksy biurowe z przegrodami. Poza wymienionymi dostępne są również rozmaite nadstawki, półki, komody, kontenerki przejezdne, tablice, stoły konferencyjne itd. Pomimo wielu producentów większość mebli biurowych jest bardzo do siebie podobna, różnić się mogą kolorem okleiny, nieznacznie wzornictwem. Jednak coraz częściej projektanci wnętrz stawiają w biurach na design. Możliwe jest to jednak głównie w biurach, w których pracuje się z dokumentami online, gdzie nie sa priorytetem pojemne szafy i przestronne biurka. Wówczas meble biurowe tworzone sa indywidualnie pod zamówienie i nie rzadko są wyjątkowo oryginalne nie tylko kolorystycznie. Szklane stoły, rozmaite witryny, tapicerowane fotele i kanapy, rośliny, sprzęt audiowizualny, designerskie oświetlenie i wbudowany sprzęt komputerowy w stanowiska do pracy biurowej.
Komfortowe meble biurowe używane
Różne firmy gospodarują różnie swoimi środkami, jedni wystrój biura zmieniają co rok, inni co kilkanaście lat jedynie w sytuacji przymusu i potrzeb eksploatacyjnych. Firmy, które stać na inwestycję w nowoczesny wygląd biura, odnowienie designu chętnie odsprzedają dotychczasowe meble biurowe, które często są w bardzo dobrym stanie. W ten sposób można poprzez komisy kupić a nawet wynająć bardzo dobrej jakości meble biurowe używane w niższej cenie, możliwy jest również wynajem mebli biurowych. Jest to komfortowe rozwiązanie, gdyż w tańszej cenie zyskujemy efektowne wyposażenie biura spłacając je ratami leasingu. Najczęściej wyposażenie biur zmieniają banki i instytucje finansowe, tymczasem meble biurowe trudno jest zużyć i zniszczyć. Wysokiej jakości szafy i biurka mogą służyć latami. Również komody, szafki i kontenerki biurowe są odsprzedawane nierzadko nie tylko przez pierwszego ale i kolejnego właściciela.
Nie tylko do biura
Kupując meble biurowe niekoniecznie muszą być one zastosowane w typowym biurze. Domowa pracownia, biuro czy gabinet wymaga wyposażenia, to czy wyposażymy pomieszczenie w klasyczne szafy biurowe i meble biurowe zależy od nas samych. Na rynku dostępnych jest szereg modeli biurowych mebli, całe serie mebli zaprojektowanych o komforcie użytkowania w typowym biurze. Warto zauważyć, iż biurowe szafy przystosowane są rozmiarem do pomieszczenia klasycznych segregatorów. Ponadto półki w szafach uwzględniają udźwig dokumentów. Biurka są na tyle obszerne, aby zapewnić wygodę pracy z dokumentami oraz sprzętem komputerowym. Posród mebli biurowych znajdziemy także meble dedykowane np. architektom, czy informatykom.