śr. Cze 19th, 2019

Zbuduj masę – dieta, trening, suplementacja

Jak zbudować masę

Budowa masy mięśniowej to proces, na który składa się wiele różnych czynników. Elementy, o których nie można zapomnieć, jeżeli marzymy o znacznych przyrostach, to oczywiście odpowiednio zbilansowana dieta i systematyczne treningi. Dodatkowym wsparciem może być również suplementacja.

Dieta to podstawa – jak powinna wyglądać?

Bez właściwej diety nie ma możliwości budowania masy mięśniowej. Podstawą jest zwiększenie liczby dziennie spożywanych kalorii. Określ swoje zapotrzebowanie kaloryczne, a następnie dodaj do tej wartości ok. 10%. Oczywiście dostarczana energia powinna pochodzić z wartościowych produktów spożywczych. Zaplanuj posiłki tak, by zapewnić mięśniom odżywienie i możliwość regeneracji. Dostarczaj do organizmu przede wszystkim białka i innych makro- i mikroelementów.

Jak trenować, by zapewnić mięśniom warunki do wzrostu

Podstawą jest trening siłowy z obciążeniem zewnętrznym, który powinien być wykonywany systematycznie, najlepiej kilka razy w tygodniu. Dokładnie rozplanuj tydzień treningowy. Nie omijaj żadnej partii mięśniowej. Dobierz odpowiednią liczbę serii, zakres powtórzeń i tempo. Wraz z postępami trening powinien być modyfikowany, by nie dopuścić do stagnacji.

Aby mięśnie otrzymały bodziec do wzrostu, muszą być ciągle stymulowane. Nie można jednak zapominać o regeneracji organizmu. Podczas ciężkich treningów na siłowni w mięśniach powstają mikrourazy. Powstałe uszkodzenia organizm musi następnie odbudować. Oznacza to, że wzrost i budowa mięśni są powiązane z procesami regeneracyjnymi organizmu. To właśnie podczas odpoczynku mięśnie dochodzi do wzrostu mięśni.

Mądre budowanie masy mięśniowej

Suplementy na masę – co wybrać?

Osoby budujące masę mięśniową doskonale zdają sobie sprawę, że dostarczenie wszystkich niezbędnych składników odżywczych z pożywienia nie jest prostym zadaniem. Z pomocą przychodzą trenującym odżywki białkowe, które umożliwiają uzupełnienie diety w tak ważny dla wzrostu mięśni składnik. Szczególnie polecane przez miłośników siłowni jest białko serwatkowe. Serwatka jest produktem powstającym podczas procesu wytwarzania sera. Naturalnie występuje m.in. w krowim mleku. Białko serwatkowe to doskonałe źródło aminokwasów, które wspierają regenerację i odbudowę uszkodzonych podczas treningów mięśni. Ma to niezwykle korzystny wpływ na rozwój masy mięśniowej.

Dodaj komentarz

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12