Lidl i Carrefour z największym uznaniem konsumentów w kwestii ofert zdrowej żywności
W ramach III edycji programu „BLIX AWARDS – Wybór Konsumentów” blisko 120 tys. Polaków przez 7 miesięcy decydowało o tym, które sieci handlowe powinny zostać nagrodzone w kategorii „ZDROWA ŻYWNOŚĆ – OFERTA ROKU”. Shopperzy zdecydowali, że Lidl Polska, Carrefour Market, Carrefour Hipermarket oraz Carrefour Express mają najlepsze oferty produktów bio, eco i organic. Ponadto organizatorzy przyznali specjalne wyróżnienie sieci Intermarché.
Wręczone nagrody w kategorii „ZDROWA ŻYWNOŚĆ – OFERTA ROKU” są częścią III edycji programu „BLIX AWARDS – Wybór Konsumentów”, w której to organizatorzy zebrali i przeanalizowali opinie blisko 120 tys. Polaków. Jak zaznacza Marcin Lenkiewicz, jeden z członków kapituły, cały zespół mocno koncentrował się na tym, aby z ogromniej liczby głosów wyłonić faktyczną opinię polskiego konsumenta na temat jakości ofert produktów bio, eco i organic. I tak w grupie dyskontów laureatem została sieć Lidl Polska.
– Od lat edukujemy naszych klientów w zakresie świadomego odżywiania. Dbamy o to, by w naszych sklepach mieli oni dostęp do zdrowej żywności. Stale rozszerzamy ofertę produktów z kategorii bio, promujemy je także podczas specjalnych tygodni tematycznych. W Lidl Polska produkty bio są dostępne w niemal każdej grupie towarowej. Możemy wymienić m.in. pieczywo, oliwy, makarony, owoce i warzywa, jogurty, śmietany, dżemy, jaja i wiele innych. Dziękujemy klientom za zaufanie – komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR z Lidl Polska.
W segmencie supermarketów wygrała sieć Carrefour Market. Wśród hipermarketów zwyciężył Carrefour Hipermarket, a w grupie convenience – Carrefour Express.
– Niezwykle cieszą nas trzy nagrody, jakie otrzymaliśmy w kategorii „ZDROWA ŻYWNOŚĆ – OFERTA ROKU”. Jest to dla nas tym cenniejsze wyróżnienie, że demokratyzacja żywności ekologicznej stanowi jeden z filarów strategii transformacji żywieniowej realizowanej przez sieć Carrefour na całym świecie. Obserwujemy duże zainteresowanie klientów produktami bio, dlatego planujemy nadal konsekwentnie inwestować w naszą ofertę w tym obszarze. Zależy nam na tym, aby zdrowa żywność, pochodząca z ekologicznej produkcji, a także artykuły bio do pielęgnacji ciała były łatwo dostępne i przystępne cenowo dla konsumentów z całej Polski – podkreśla Piotr Lubiewa-Wieleżyński, Dyrektor Działu Rozwoju Formatów i Konceptów Handlowych Carrefour Polska.
Oprócz głównych nagród organizatorzy zdecydowali o przyznaniu specjalnego wyróżnienia w grupie supermarketów. Otrzymała je sieć Intermarché za rozbudowaną ofertę zdrowej żywności i mocno zauważalne na rynku promowanie zdrowego stylu życia. Jak wyjaśnia Tomasz Jabłoński, przewodniczący kapituły, docenione zostało eksponowanie w gazetkach produktów z kategorii bio oraz eko. Ponadto zauważono, że dużą popularnością wśród konsumentów cieszy się sekcja „Od rolnika do koszyka”.
– To wyróżnienie jest dla nas ogromnym uznaniem, za które serdecznie dziękujemy. Pokazuje, że obrana przez nas kilka lat temu strategia, wyrażona hasłem „Świeżo, tanio, z optymizmem”, przynosi efekty i jest doceniana przez klientów. Ich zadowolenie to nasz wspólny sukces, na który składa się praca zarówno właścicieli, pracowników supermarketów, jak i centralnych struktur. Zdrowa żywność oznacza dla nas przede wszystkim produkty świeże i lokalne, które poprzez budowanie partnerskich relacji z dostawcami, są szeroko dostępne dla konsumentów i dzięki swoim atrakcyjnym cenom chętnie przez nich wybierane. Przez ostatnie lata w rozwoju Intermarché konsekwentnie stawiamy na remodeling naszych sklepów. W związku z tym, na terenie supermarketów powstaje strefa ryneczku, zapewniająca najlepszej jakości produkty ze sprawdzonych, lokalnych źródeł – zwraca uwagę Mirosław Powaga, Media Manager z Intermarché.