Social menu is not set. You need to create menu and assign it to Social Menu on Menu Settings.

11 września 2024

OneDrive w Windows 10: Jak wyłączyć, zatrzymać synchronizację i wyłączyć automatyczne ładowanie?

Jeśli ktoś zamierza kupić Windows 10 lub już korzysta z tego systemu operacyjnego, może mieć potrzebę wyłączenia OneDrive. Jest to nazwa usługi chmurowej firmy Microsoft, która umożliwia przechowywanie plików poza komputerem. Na pierwszy rzut oka jest to wygodna aplikacja. Użytkownik ma dostęp do plików z różnych urządzeń i nie musi instalować dużego dysku twardego do przechowywania ważnych dokumentów. Każdy dokument z pakietu MS Office jest automatycznie kopiowany do pamięci masowej w chmurze.

Z czasem okazało się jednak, że OneDrive w Windows 10 ma kilka poważnych wad. Na przykład uruchamia się automatycznie i działa w tle. Czasami aplikacja zużywa dużą ilość ruchu internetowego. Dlatego użytkownicy ze słabym „żelazkiem” często chcą ją wyłączyć. Również osoby, które nie mają potrzeby przechowywania danych w chmurze, dążą do tego.

Następnie zaoferujemy kilka opcji zatrzymania OneDrive. Każdy użytkownik z łatwością wybierze dogodną dla siebie metodę. Wyłączenie OneDrive pomoże zwolnić zasoby komputera i samodzielnie zarządzać plikami w systemie.

Wyłączanie OneDrive

Przede wszystkim należy zdecydować, co zrobić z usługą w chmurze. Użytkownicy mają kilka opcji. Mogą tymczasowo zawiesić tę aplikację lub całkowicie ją wyłączyć.

Aby odinstalować licencję OneDrive dla Windows 10, należy ją najpierw zamknąć. Kliknij ikonę OneDrive na pasku zadań, kliknij ikonę koła zębatego w prawym górnym rogu okna i wybierz „Zamknij OneDrive”. Następnie otworzy się kolejne okno, w którym należy potwierdzić swoją decyzję. Następnie przejdź do Ustawienia – Aplikacje – Aplikacje i funkcje. Na liście programów znajdź OneDrive i kliknij przycisk „Odinstaluj” obok niego. Następnie pozostaje tylko poczekać, aż aplikacja zostanie odinstalowana. Następnie użytkownik może zainstalować inną usługę w chmurze lub pracować na komputerze bez niej.

Zatrzymywanie synchronizacji

Jeśli właściciel komputera chce tylko tymczasowo zatrzymać usługę przechowywania w chmurze, może zatrzymać synchronizację w chmurze w OneDrive. Najpierw należy kliknąć ikonę tej aplikacji na pasku zadań. Następnie kliknij ikonę w kształcie koła zębatego w prawym górnym rogu, aby otworzyć ustawienia programu.
W tym miejscu można określić czas, na jaki synchronizacja zostanie wstrzymana. Dostępne opcje to:

  • 2 ч;
  • 8 ч;
  • 24 ч.

Po upływie określonego czasu synchronizacja zostanie automatycznie wznowiona. Dlatego ta metoda nie jest odpowiednia do zatrzymywania usługi OneDrive na długi czas.

Wyłączanie automatycznego ładowania OneDrive

Jeśli właściciel komputera chce zatrzymać synchronizację z pamięcią masową w chmurze na dłuższy czas, zaleca się wyłączenie automatycznego ładowania OneDrive. Można to zrobić na kilka sposobów.
Pierwszą opcją jest Menedżer zadań. Naciśnij Ctrl+Shift+Esc, aby otworzyć tę aplikację. Przejdź do zakładki „Autoload” i znajdź OneDrive na liście. Kliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz „Wyłącz”. Przy następnym uruchomieniu komputera aplikacja nie uruchomi się automatycznie.
Innym sposobem na wyłączenie automatycznego ładowania OneDrive w systemie Windows 10 jest skorzystanie z menu samego programu. Otwórz aplikację za pomocą ikony na pasku zadań. Znajdź kartę Ustawienia. Tutaj znajduje się opcja „Automatycznie uruchamiaj OneDrive po zalogowaniu się do systemu Windows”. Odznacz pole obok tej opcji i kliknij Ok.

Dodatkowe porady i wskazówki

Czasami użytkownicy chcą odinstalować OneDrive, ale nadal chcą korzystać z wysokiej jakości usługi w chmurze. Oto lista alternatyw, które mogą z łatwością zastąpić pamięć masową Microsoftu:

  • Dropbox;
  • Dysk Google;
  • Mega;
  • iCloud;
  • Box;
  • Yandex.Disk.


Wiele usług umożliwia bezpłatne przechowywanie dokumentów o wielkości kilku gigabajtów. Jeśli potrzebujesz więcej wolnego miejsca, zazwyczaj musisz wykupić płatną subskrypcję.
Całkowite wyłączenie OneDrive może utrudnić późniejszą instalację aplikacji. Czasami konieczna jest ponowna instalacja systemu operacyjnego w trybie odzyskiwania. Ponadto odinstalowanie tego programu wpływa na pracę innych składników systemu. Dlatego nie zaleca się pozbywania się OneDrive, chyba że jest to absolutnie konieczne. Jeśli właściciel komputera nie potrzebuje pamięci masowej w chmurze, wystarczy usunąć OneDrive z autoloadera.

Podsumowanie

Zarządzanie OneDrive w Windows 10 nie jest bardzo skomplikowane. Każdy użytkownik może łatwo skonfigurować lub wyłączyć synchronizację plików w celu zapisywania ważnych dokumentów. Chociaż ta usługa jest bardzo przydatna, czasami powoduje niedogodności. Na przykład zużywa zbyt wiele zasobów komputera. Na szczęście można ją tymczasowo lub całkowicie wyłączyć. Ponadto użytkownicy mogą łatwo wybrać jedną z kilku alternatyw OneDrive dla swojej licencji Windows 10.

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
0
Dodaj komentarzx